This shows you the differences between two versions of the page.
pm:prj2025:mdinica:matei.paunescu [2025/05/30 13:55] matei.paunescu [Introducere] |
pm:prj2025:mdinica:matei.paunescu [2025/05/30 20:23] (current) matei.paunescu [Airsoft Bomb Prop] |
||
---|---|---|---|
Line 1: | Line 1: | ||
- | ====== Airsoft Bomb Prop ====== | + | ====== Airsoft Game Prop - Bomb Defusal Scenario ====== |
===== Introducere ===== | ===== Introducere ===== | ||
Acest proiect constă într-un **sistem electronic de tip „recuzită de bombă”** pentru jocuri de tip airsoft, inspirat din mecanica de dezamorsare a bombei din jocul //Counter-Strike//. Scopul său este de a adăuga realism, tensiune și interactivitate în scenariile de joc, printr-un dispozitiv inteligent care poate fi armat, dezamorsat și care reacționează la condiții din mediul înconjurător. | Acest proiect constă într-un **sistem electronic de tip „recuzită de bombă”** pentru jocuri de tip airsoft, inspirat din mecanica de dezamorsare a bombei din jocul //Counter-Strike//. Scopul său este de a adăuga realism, tensiune și interactivitate în scenariile de joc, printr-un dispozitiv inteligent care poate fi armat, dezamorsat și care reacționează la condiții din mediul înconjurător. | ||
Line 24: | Line 24: | ||
* **Echipele de airsoft și organizatorii de evenimente**, care pot adăuga un element captivant și profesional în scenariile lor de joc; | * **Echipele de airsoft și organizatorii de evenimente**, care pot adăuga un element captivant și profesional în scenariile lor de joc; | ||
* **Jucătorii**, care beneficiază de un sistem mult mai realist și dinamic. | * **Jucătorii**, care beneficiază de un sistem mult mai realist și dinamic. | ||
+ | |||
+ | ===== Descriere generală ===== | ||
+ | |||
+ | Proiectul este compus din două dispozitive autonome, module principale complet independente din punct de vedere al comunicației, dar care pot interacționa fizic: | ||
+ | |||
+ | * **Bomba (ESP32)** | ||
+ | * **Defuse Kit-ul (ESP8266)** | ||
+ | |||
+ | Acestea folosesc o serie de module hardware pentru a simula armatul, dezamorsarea și detonația unei bombe într-un scenariu airsoft inspirat din jocul //Counter-Strike//. | ||
+ | |||
+ | Ambele dispozitive folosesc module hardware externe și comunică doar indirect printr-o conexiune fizică de tip “cleste crocodil” legată la modulele de detectare a tensiunii. Nu există comunicație wireless sau serială între ele, pentru a păstra lucrurile simple și robuste în contextul jocurilor airsoft. | ||
+ | |||
+ | ==== Componente hardware ==== | ||
+ | |||
+ | === Bomba (ESP32) === | ||
+ | |||
+ | * ''ESP32 DevKit v1'' – microcontroller principal | ||
+ | * ''LCD 1602 I2C'' – afișează mesaje și countdown | ||
+ | * ''TTP229 Touchpad'' – tastatură capacitivă pentru introducerea codului | ||
+ | * ''BMP280'' – senzor de presiune (dacă bomba e ascunsă) | ||
+ | * ''ADXL345'' – senzor de mișcare (dacă bomba e mutată) | ||
+ | * ''Buzzer 5V'' – feedback audio | ||
+ | * ''Senzor de tensiune'' – cu fire expuse pentru detectarea Defuse Kit-ului | ||
+ | |||
+ | === Defuse Kit (ESP8266) === | ||
+ | |||
+ | * ''ESP8266 NodeMCU'' – microcontroller secundar | ||
+ | * ''Senzor de tensiune'' – cu terminale conectate prin crocodil la bomba ESP32 | ||
+ | |||
+ | ==== Interacțiuni ==== | ||
+ | |||
+ | * ESP32 monitorizează pinul ADC conectat la senzorul de tensiune. | ||
+ | * Când Defuse Kit-ul este atașat, apare o variație de tensiune care este detectată. | ||
+ | * Dacă semnalul este stabil pentru 5 secunde → dezamorsare reușită. | ||
+ | * Dacă bomba este mutată sau presiunea atmosferică se modifică (semn că a fost acoperită), ESP32 activează detonația. | ||
+ | |||
+ | ---- | ||
+ | |||
+ | {{ :airsoft_bomb_prop.jpg?600 | Diagrama bloc a sistemului - hardware și interacțiuni}} | ||
+ | |||
===== Hardware Design ===== | ===== Hardware Design ===== | ||