This shows you the differences between two versions of the page.
|
pm:prj2022:cristip:avoidtheobstalce [2022/05/27 14:27] andrei.siminica |
pm:prj2022:cristip:avoidtheobstalce [2022/06/01 17:29] (current) andrei.siminica [Software Design] |
||
|---|---|---|---|
| Line 35: | Line 35: | ||
| * Conector baterie | * Conector baterie | ||
| * Baterie | * Baterie | ||
| + | |||
| + | **Schema Electrica** | ||
| + | |||
| + | {{:pm:prj2022:cristip:schema_electrica_avoidtheobstacle.png?500|}} | ||
| **Diagrama TinkerCad** | **Diagrama TinkerCad** | ||
| Line 54: | Line 58: | ||
| Aplicatia a fost dezvoltata folosind cod Arduino. | Aplicatia a fost dezvoltata folosind cod Arduino. | ||
| - | S-a folosit biblioteca LiquidCrystal. | + | S-a folosit biblioteca LiquidCrystal pentru LCD. |
| - | </note> | + | |
| - | ===== Rezultate Obţinute ===== | + | ** Creare jucator ** |
| + | * Ecranul LCD are 32 de spatii, pozitionate pe 2 linii (16x2) | ||
| + | * Fiecare spatiu reprezinta o matrice de 8x5 pixeli | ||
| + | * Acestia pot fi aprinsi/stinsi individual | ||
| + | * se seteaza starea lor prin folosirea unei matrici ce va fi completata in felul urmator: | ||
| + | * * static byte graphics[] = { | ||
| + | * * B01110 | ||
| + | * * B10001 | ||
| + | * * B10001 | ||
| + | * * B10001 | ||
| + | * * B10001 | ||
| + | * * B10001 | ||
| + | * * B10001 | ||
| + | * * B01110 | ||
| + | * * }; | ||
| + | * acest exemplu va reprezenta o celula cu caracterul O | ||
| + | * pentru a creea animatia de miscare/saritura au fost create mai multe 'modele' ce cicleaza in functie de ce este necesar la momentul respectiv | ||
| - | <note tip> | ||
| - | Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru. | ||
| - | </note> | ||
| - | ===== Concluzii ===== | + | ** Functia setup ** |
| + | * se initializeaza pinii si grafica initiala | ||
| + | |||
| + | ** Functia loop ** | ||
| + | * se verifica daca jocul este in curs, sau inca nu a fost inceput | ||
| + | * jocul nu este in curs => afiseaza mesajul "Game over"; deseneaza caracterul intr-o stare fixa | ||
| + | * jocul este in curs => avanseaza cu terenul de joc | ||
| + | * editeaza noua pozitie a jucatorului (avanseaza inainte/cazul in care acesta sare) | ||
| + | * verifica daca jucatorul poate continua, sau a pierdut, caz in care acesta revine in cazul in care jocul nu este in curs. | ||
| - | ===== Download ===== | ||
| - | <note warning> | ||
| - | O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-). | ||
| - | Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea **Add Images or other files**. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul **:pm:prj20??:c?** sau **:pm:prj20??:c?:nume_student** (dacă este cazul). **Exemplu:** Dumitru Alin, 331CC -> **:pm:prj2009:cc:dumitru_alin**. | ||
| </note> | </note> | ||
| - | ===== Jurnal ===== | + | ===== Rezultate Obţinute ===== |
| <note tip> | <note tip> | ||
| - | Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului. | + | A fost creat un joc interactiv, repetitiv (fara incheiere), ce are ca scop ocolirea obstacolelor. Acesta se incheie in momentul in care jucatorul nu reuseste sa ocoleasca un anumit obstacol. |
| + | </note> | ||
| + | |||
| + | ===== Download ===== | ||
| + | |||
| + | <note tip> | ||
| + | Arhiva cu codul: | ||
| + | {{:pm:prj2022:cristip:avoid_the_obstacle_-_cod.rar|}} | ||
| </note> | </note> | ||
| Line 82: | Line 109: | ||
| <note> | <note> | ||
| - | Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe **Resurse Software** şi **Resurse Hardware**. | + | Resurse software: |
| + | * Creare caracter LCD: https://create.arduino.cc/projecthub/jacoslabbert99/arduino-lcd-icons-custom-characters-548f38 | ||
| + | * Animatii LCD: https://create.arduino.cc/projecthub/debanshudas23/lcd-animation-and-gaming-bad14e | ||
| + | * Configurare LCD: https://docs.arduino.cc/learn/electronics/lcd-displays | ||
| + | * Configurare buton: https://www.arduino.cc/en/Tutorial/BuiltInExamples/Button | ||
| + | |||
| + | Resurse hardware: | ||
| + | * Kit starter Plusivo: https://www.optimusdigital.ro/ro/kituri/12333-kit-plusivo-microcontroller-starter.html?search_query=plusivo&results=73 | ||
| + | * Placuta Arduino UNO + Buton + potentiometru semi-reglabil 10k Ohm: https://ardushop.ro/ | ||
| </note> | </note> | ||
| <html><a class="media mediafile mf_pdf" href="?do=export_pdf">Export to PDF</a></html> | <html><a class="media mediafile mf_pdf" href="?do=export_pdf">Export to PDF</a></html> | ||