Avoid the obstacles
Siminica Andrei Razvan, 331CA
Introducere
Proiectul consta intr-un joc recreativ cu scopul de a acumula cat mai multe puncte prin evitarea obstacolelor.
Descriere generală
Controlul jocului se bazeaza pe un singur buton:
In cazul in care jocul nu a inceput, se apasa butonul pentru start
In cazul in care jocul este in derulare, se apasa butonul pentru a sarii
Jocul incepe intr-un mod de standby; pentru a pornii jocul este necesara apasarea butonului.
Diagrama bloc
Hardware Design
Piese folosite:
Placuta Arduino UNO
Potentiometru variabil
Buton
Ecran LCD 16×2 caractere
Breadboard
Cabluri
Conector baterie
Baterie
Schema Electrica
Diagrama TinkerCad
Circuit
Software Design
Aplicatia a fost dezvoltata folosind cod Arduino.
S-a folosit biblioteca LiquidCrystal pentru LCD.
Creare jucator
Ecranul LCD are 32 de spatii, pozitionate pe 2 linii (16×2)
Fiecare spatiu reprezinta o matrice de 8×5 pixeli
Acestia pot fi aprinsi/stinsi individual
se seteaza starea lor prin folosirea unei matrici ce va fi completata in felul urmator:
* static byte graphics[] = {
* B01110
* B10001
* B10001
* B10001
* B10001
* B10001
* B10001
* B01110
* };
acest exemplu va reprezenta o celula cu caracterul O
pentru a creea animatia de miscare/saritura au fost create mai multe 'modele' ce cicleaza in functie de ce este necesar la momentul respectiv
Functia setup
Functia loop
se verifica daca jocul este in curs, sau inca nu a fost inceput
jocul nu este in curs ⇒ afiseaza mesajul “Game over”; deseneaza caracterul intr-o stare fixa
jocul este in curs ⇒ avanseaza cu terenul de joc
editeaza noua pozitie a jucatorului (avanseaza inainte/cazul in care acesta sare)
verifica daca jucatorul poate continua, sau a pierdut, caz in care acesta revine in cazul in care jocul nu este in curs.
Rezultate Obţinute
A fost creat un joc interactiv, repetitiv (fara incheiere), ce are ca scop ocolirea obstacolelor. Acesta se incheie in momentul in care jucatorul nu reuseste sa ocoleasca un anumit obstacol.
Download
Bibliografie/Resurse