This shows you the differences between two versions of the page.
pm:prj2025:rnedelcu:cosmin.leonte1201 [2025/05/23 19:20] cosmin.leonte1201 [Descriere generală] |
pm:prj2025:rnedelcu:cosmin.leonte1201 [2025/05/28 13:40] (current) cosmin.leonte1201 [Rezultate Obţinute] |
||
---|---|---|---|
Line 16: | Line 16: | ||
{{:pm:prj2025:rnedelcu:schema_blocleonte.jpg?200|}} | {{:pm:prj2025:rnedelcu:schema_blocleonte.jpg?200|}} | ||
- | Implementarea jocului Șimon Says folosind LCD, 4 butoane și un LED. Pe LCD va apărea după apăsarea butonului Ok, o secvență de culori sub format text(Ex. Albastru, Verde etc), iar pe LED va apărea aceeasi culoare, una după alta pana se termina secvență. După terminarea secvenței va afișa pe ecran: Joaca! La apăsarea butonului corespunzător culorii reținute va apărea pe ecran culoarea în format text. La final se apasă din nou pe butonul Ok, se va afișa pe ecran Bravo! Ai primit un punct și se va actualiza scorul cu un punct în plus, sau Greșit! în cazul contrar și se va scădea un punct. Scorul va fi stocat pe un card SD. | + | Implementarea jocului Șimon Says folosind LCD, 4 butoane și trei LED-uri de culoare rosie, galbena si verde. La inceput pe LCD apare scris Simon Says. Apasa Reset pentru Start. Dupa apaseara butonului de RESET(Butonul Alb) incepe runda si se vor lumina in secventa cele trei LED-uri. Apoi apare pe ecran scorul jucatorului si mesajul Randul tau. Jucatorul trebuie sa realizeze aceeasi secventa ca cea afisata mai devreme prin LED-uri. Daca a reusit se incepe o noua runda. Altfel apare pe LCD Ai gresit. Apasa Reset pentru resetare. Daca doreste sa inceapa din nou jocul trebuie apasat reset. |
- | + | ||
</note> | </note> | ||
Line 29: | Line 27: | ||
- BreadBoard | - BreadBoard | ||
- fire tata-tata | - fire tata-tata | ||
+ | - fire mama-tata pentru conectarea modului I2C al led-ului la breadboard si placuta | ||
- 4 butoane, cu culori diferite atasate(ALB, VERDE, GALBEN, ROSU) | - 4 butoane, cu culori diferite atasate(ALB, VERDE, GALBEN, ROSU) | ||
- LCD cu modul I2C | - LCD cu modul I2C | ||
Line 35: | Line 34: | ||
* Schema Electrica, realizata pe site-ul ThinkerCad Circuits: | * Schema Electrica, realizata pe site-ul ThinkerCad Circuits: | ||
+ | {{:pm:prj2025:rnedelcu:schema_noua_leonte_cosmin.png?200|}} | ||
+ | {{:pm:prj2025:rnedelcu:schemacircuitleontecosmin.jpg?200|}} | ||
- | {{:pm:prj2025:rnedelcu:schema_elec.jpg?200|}} | + | {{:pm:prj2025:rnedelcu:leontecosminpozaproiect.jpg?200|}} |
- | {{:pm:prj2025:rnedelcu:asezare.jpg?200|}} | ||
- | |||
- | {{:pm:prj2025:rnedelcu:leontecosminflorin.jpg?200|}} | ||
</note> | </note> | ||
===== Software Design ===== | ===== Software Design ===== | ||
- | |||
<note tip> | <note tip> | ||
- | Descrierea codului aplicaţiei (firmware): | + | Librării utilizate |
- | * mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR) | + | * LiquidCrystal_I2C.h – pentru afișarea mesajelor pe un LCD 16x2 conectat prin I2C (adresă 0x27) |
- | * librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib) | + | |
- | * algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi | + | Structura aplicației |
- | * (etapa 3) surse şi funcţii implementate | + | |
+ | - Inițializare (setup) | ||
+ | * Configurarea pin-urilor pentru LED-uri, butoane și buzzer | ||
+ | * Inițializarea LCD-ului și activarea iluminării | ||
+ | * Generarea secvenței aleatoare și pornirea jocului | ||
+ | |||
+ | - Start joc (resetGame) | ||
+ | * Afișarea instrucțiunilor pe LCD | ||
+ | * Așteptarea apăsării butonului de reset | ||
+ | * Inițializarea secvenței cu 3 | ||
+ | |||
+ | - Derulare joc (loop) | ||
+ | * Afișarea scorului curent | ||
+ | * Redarea vizuală și sonoră a secvenței | ||
+ | * Citirea inputului de la utilizator | ||
+ | * Verificarea răspunsului | ||
+ | * Avansare în joc sau restart în caz de greșeală | ||
+ | |||
+ | Funcționalități principale | ||
+ | * Control prin 3 butoane colorate + 1 buton de reset | ||
+ | * Feedback audio pentru fiecare apăsare | ||
+ | * LED-uri pentru culorile: roșu, galben, verde | ||
+ | * LCD cu mesaje (scor, instrucțiuni, eșec) | ||
+ | * Joc continuu până la greșeală | ||
+ | * Resetare prin butonul reset | ||
+ | |||
+ | Comportamente cheie | ||
+ | * Redare secvență: LED + ton pentru fiecare pas | ||
+ | * Citire input: detectarea apăsării și feedback | ||
+ | * Verificare: compararea secvenței introduse cu cea generată | ||
+ | * Pierderea: afișarea mesajului și așteptare restart | ||
</note> | </note> | ||
Line 57: | Line 84: | ||
<note tip> | <note tip> | ||
- | Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru. | + | Am implementat proiectul cu succes. Functioneaza asa cum a fost intentionat si cum este descris in descrierea generala. |
+ | |||
+ | |||
+ | Link videoclip youtube: https://www.youtube.com/shorts/MOuBq3q616s | ||
</note> | </note> | ||
Line 70: | Line 100: | ||
</note> | </note> | ||
+ | {{:pm:prj2025:rnedelcu:proiectpmsimonsayscod.zip|}} | ||
===== Jurnal ===== | ===== Jurnal ===== | ||