This is an old revision of the document!
Codarea și decodarea codului Morse prin detectarea sunetului de la un microfon analogic
Algoritm de detecție frecvență prin măsurarea trecerilor prin zero pentru identificarea semnalelor valide
Temporizare non-blocantă folosind millis() pentru diferențierea semnalelor Morse (punct, linie, spațiu literă, spațiu cuvânt)
Debouncing software și praguri de intensitate pentru filtrarea zgomotului și recunoașterea corectă a impulsurilor sonore
Tabel static cu codurile Morse pentru litere (A-Z) și cifre (0-9)
Algoritmi pentru generarea semnalului sonor (beep-uri) pentru punct și linie folosind tone() și PWM pe buzzer
Interfață LCD 16×2 pentru afișarea codului Morse recepționat și transmis
Funcționalitate UART simplă pentru transmiterea și primirea textului
Detectare și afișare mesaje speciale (SOS, HELP) cu mod de alertă sonoră și vizuală (LED-uri)
Gestionare buffer și poziționare cursor pentru afișarea pe LCD cu împărțirea pe linii și resetarea textului
Funcții principale implementate:
setup() – inițializează LCD, buzzer, microfon, porturi și UART
loop() – buclă principală ce gestionează cele două moduri de operare (codare și decodare Morse)
detectFrequency() – măsoară frecvența semnalului audio de la microfon
flashSequence() – generează secvența de semnale sonore corespunzătoare unui cod Morse
playFrequency() – redă sunet pe buzzer la o frecvență dată și durată specifică
gestionare buffer cod Morse și decodare literă prin compararea secvenței de puncte și linii
afisare pe LCD și control cursor pentru o vizualizare clară a textului primit sau transmis
mod alertă cu tonuri și LED-uri pentru mesaje speciale ===== Rezultate Obţinute =====
Limitări identificate:
-Lipsa persistenței datelor la restart (scoruri, statistici)
-Feedback audio limitat la un singur buzzer (monoton)
-Interface fixă fără personalizare pentru utilizatori
-Dependența de alimentarea externă (fără baterie)
Ce mai poate fi adaugat:
-LED RGB pentru efecte vizuale mai complexe în loc de LED-urile simple
-Card SD pentru salvarea scorurilor și statisticilor de joc
-Mod Multiplayer - doi jucători alternează
-Mod Sprint - ghicește cât mai multe numere în timp limitat
===== Rezultate Obţinute =====
===== Concluzii =====
===== Download =====
Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.
===== Jurnal =====
===== Bibliografie/Resurse =====