Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

pm:prj2025:rnedelcu:artiom.pujleacov [2025/05/28 14:18]
artiom.pujleacov [Software Design]
pm:prj2025:rnedelcu:artiom.pujleacov [2025/05/30 12:44] (current)
artiom.pujleacov [Download]
Line 41: Line 41:
  
  
-<note tip> +<note tip> Mediu de dezvoltare: Arduino IDE Librării utilizate: LiquidCrystal_I2C.h 
-Mediu de dezvoltare: Arduino IDE+Structuri și algoritmi implementați:​
  
-Librarii: LiquidCrystal_I2C.h+Codarea și decodarea codului Morse prin detectarea sunetului de la un microfon analogic
  
 +Algoritm de detecție frecvență prin măsurarea trecerilor prin zero pentru identificarea semnalelor valide
  
-</​note>​+Temporizare non-blocantă folosind millis() pentru diferențierea semnalelor Morse (punct, linie, spațiu literă, spațiu cuvânt)
  
-===== Rezultate Obţinute =====+Debouncing software și praguri de intensitate pentru filtrarea zgomotului și recunoașterea corectă a impulsurilor sonore
  
-<note tip> +Tabel static cu codurile Morse pentru litere (A-Z) și cifre (0-9)
-Proiectul ​și-a atins toate obiectivele,​ creând un joc fara probleme. ​+
  
 +Algoritmi pentru generarea semnalului sonor (beep-uri) pentru punct și linie folosind tone() și PWM pe buzzer
  
 +Interfață LCD 16x2 pentru afișarea codului Morse recepționat și transmis
  
 +Funcționalitate UART simplă pentru transmiterea și primirea textului
  
-Limitări identificate:​+Detectare și afișare mesaje speciale (SOS, HELP) cu mod de alertă sonoră și vizuală (LED-uri)
  
--Lipsa persistenței datelor la restart (scoruri, statistici)+Gestionare buffer și poziționare cursor pentru afișarea pe LCD cu împărțirea pe linii și resetarea textului
  
--Feedback audio limitat la un singur buzzer (monoton)+Funcții principale implementate:​
  
--Interface fixă fără personalizare pentru utilizatori+setup() – inițializează LCD, buzzer, microfon, porturi și UART
  
--Dependența de alimentarea externă ​(fără baterie)+loop() – buclă principală ce gestionează cele două moduri de operare (codare și decodare Morse)
  
 +detectFrequency() – măsoară frecvența semnalului audio de la microfon
  
-Ce mai poate fi adaugat:+flashSequence() – generează secvența de semnale sonore corespunzătoare unui cod Morse
  
--LED RGB pentru efecte vizuale mai complexe în loc de LED-urile simple+playFrequency() – redă sunet pe buzzer la o frecvență dată și durată specifică
  
--Card SD pentru salvarea scorurilor ​și statisticilor ​de joc+gestionare buffer cod Morse și decodare literă prin compararea secvenței ​de puncte și linii
  
--Mod Multiplayer - doi jucători alternează +afisare pe LCD și control cursor pentru o vizualizare clară a textului primit sau transmis
- +
--Mod Sprint - ghicește cât mai multe numere în timp limitat+
  
 +mod alertă cu tonuri și LED-uri pentru mesaje speciale
 </​note>​ </​note>​
  
 ===== Rezultate Obţinute ===== ===== Rezultate Obţinute =====
  
-<note tip> +<note tip> ​Proiectul funcționează corect atât pentru codarea cât și decodarea mesajelor Morse cu sunet, oferind feedback vizual și sonor
-Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru+Limitări identificate:​
-</​note>​+
  
 +Sensibilitatea microfonului și pragurile de detecție pot fi afectate de zgomotul ambiental, ducând la erori de interpretare
 +
 +Afișajul LCD 16x2 limitează cantitatea de text afișată simultan
 +
 +Lipsa funcțiilor de editare sau ștergere a textului introdus
 +
 +Necesitatea calibrării pragurilor pentru semnale lungi și spații precise între semnale
 +
 +Posibile îmbunătățiri:​
 +
 +Implementarea unui mod automat de calibrare a pragurilor de sunet pentru o detecție mai robustă
 +
 +Stocarea mesajelor în memorie EEPROM pentru salvare și recuperare
 +
 +Utilizarea unui afișaj mai mare (ex: OLED) pentru afișarea textului complet
 +
 +Indicator vizual suplimentar (LED sincronizat cu sunetul) pentru feedback în timp real
 +
 +Adăugarea unei interfețe Bluetooth pentru transmiterea și recepția Morse pe dispozitive mobile
 +
 +</​note>​
 ===== Concluzii ===== ===== Concluzii =====
  
 ===== Download ===== ===== Download =====
  
-<​note ​warning+<​note>​ 
-O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului:​ surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-). +{{:pm:prj2025:rnedelcu:cod_morse.zip|}}
- +
-Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea **Add Images or other files**. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul **:​pm:​prj20??:​c?​** sau **:​pm:​prj20??:​c?:​nume_student** (dacă este cazul). **Exemplu:​** Dumitru Alin, 331CC -> **:pm:prj2009:cc:dumitru_alin**.+
 </​note>​ </​note>​
  
pm/prj2025/rnedelcu/artiom.pujleacov.1748431082.txt.gz · Last modified: 2025/05/28 14:18 by artiom.pujleacov
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0