This shows you the differences between two versions of the page.
pm:prj2025:rnedelcu:artiom.pujleacov [2025/05/28 14:18] artiom.pujleacov [Software Design] |
pm:prj2025:rnedelcu:artiom.pujleacov [2025/05/30 12:44] (current) artiom.pujleacov [Download] |
||
---|---|---|---|
Line 41: | Line 41: | ||
- | <note tip> | + | <note tip> Mediu de dezvoltare: Arduino IDE Librării utilizate: LiquidCrystal_I2C.h |
- | Mediu de dezvoltare: Arduino IDE | + | Structuri și algoritmi implementați: |
- | Librarii: LiquidCrystal_I2C.h | + | Codarea și decodarea codului Morse prin detectarea sunetului de la un microfon analogic |
+ | Algoritm de detecție frecvență prin măsurarea trecerilor prin zero pentru identificarea semnalelor valide | ||
- | </note> | + | Temporizare non-blocantă folosind millis() pentru diferențierea semnalelor Morse (punct, linie, spațiu literă, spațiu cuvânt) |
- | ===== Rezultate Obţinute ===== | + | Debouncing software și praguri de intensitate pentru filtrarea zgomotului și recunoașterea corectă a impulsurilor sonore |
- | <note tip> | + | Tabel static cu codurile Morse pentru litere (A-Z) și cifre (0-9) |
- | Proiectul și-a atins toate obiectivele, creând un joc fara probleme. | + | |
+ | Algoritmi pentru generarea semnalului sonor (beep-uri) pentru punct și linie folosind tone() și PWM pe buzzer | ||
+ | Interfață LCD 16x2 pentru afișarea codului Morse recepționat și transmis | ||
+ | Funcționalitate UART simplă pentru transmiterea și primirea textului | ||
- | Limitări identificate: | + | Detectare și afișare mesaje speciale (SOS, HELP) cu mod de alertă sonoră și vizuală (LED-uri) |
- | -Lipsa persistenței datelor la restart (scoruri, statistici) | + | Gestionare buffer și poziționare cursor pentru afișarea pe LCD cu împărțirea pe linii și resetarea textului |
- | -Feedback audio limitat la un singur buzzer (monoton) | + | Funcții principale implementate: |
- | -Interface fixă fără personalizare pentru utilizatori | + | setup() – inițializează LCD, buzzer, microfon, porturi și UART |
- | -Dependența de alimentarea externă (fără baterie) | + | loop() – buclă principală ce gestionează cele două moduri de operare (codare și decodare Morse) |
+ | detectFrequency() – măsoară frecvența semnalului audio de la microfon | ||
- | Ce mai poate fi adaugat: | + | flashSequence() – generează secvența de semnale sonore corespunzătoare unui cod Morse |
- | -LED RGB pentru efecte vizuale mai complexe în loc de LED-urile simple | + | playFrequency() – redă sunet pe buzzer la o frecvență dată și durată specifică |
- | -Card SD pentru salvarea scorurilor și statisticilor de joc | + | gestionare buffer cod Morse și decodare literă prin compararea secvenței de puncte și linii |
- | -Mod Multiplayer - doi jucători alternează | + | afisare pe LCD și control cursor pentru o vizualizare clară a textului primit sau transmis |
- | + | ||
- | -Mod Sprint - ghicește cât mai multe numere în timp limitat | + | |
+ | mod alertă cu tonuri și LED-uri pentru mesaje speciale | ||
</note> | </note> | ||
===== Rezultate Obţinute ===== | ===== Rezultate Obţinute ===== | ||
- | <note tip> | + | <note tip> Proiectul funcționează corect atât pentru codarea cât și decodarea mesajelor Morse cu sunet, oferind feedback vizual și sonor. |
- | Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru. | + | Limitări identificate: |
- | </note> | + | |
+ | Sensibilitatea microfonului și pragurile de detecție pot fi afectate de zgomotul ambiental, ducând la erori de interpretare | ||
+ | |||
+ | Afișajul LCD 16x2 limitează cantitatea de text afișată simultan | ||
+ | |||
+ | Lipsa funcțiilor de editare sau ștergere a textului introdus | ||
+ | |||
+ | Necesitatea calibrării pragurilor pentru semnale lungi și spații precise între semnale | ||
+ | |||
+ | Posibile îmbunătățiri: | ||
+ | |||
+ | Implementarea unui mod automat de calibrare a pragurilor de sunet pentru o detecție mai robustă | ||
+ | |||
+ | Stocarea mesajelor în memorie EEPROM pentru salvare și recuperare | ||
+ | |||
+ | Utilizarea unui afișaj mai mare (ex: OLED) pentru afișarea textului complet | ||
+ | |||
+ | Indicator vizual suplimentar (LED sincronizat cu sunetul) pentru feedback în timp real | ||
+ | |||
+ | Adăugarea unei interfețe Bluetooth pentru transmiterea și recepția Morse pe dispozitive mobile | ||
+ | |||
+ | </note> | ||
===== Concluzii ===== | ===== Concluzii ===== | ||
===== Download ===== | ===== Download ===== | ||
- | <note warning> | + | <note> |
- | O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-). | + | {{:pm:prj2025:rnedelcu:cod_morse.zip|}} |
- | + | ||
- | Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea **Add Images or other files**. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul **:pm:prj20??:c?** sau **:pm:prj20??:c?:nume_student** (dacă este cazul). **Exemplu:** Dumitru Alin, 331CC -> **:pm:prj2009:cc:dumitru_alin**. | + | |
</note> | </note> | ||