Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

pm:prj2025:mdinica:matei.paunescu [2025/05/30 13:51]
matei.paunescu [Descriere generală]
pm:prj2025:mdinica:matei.paunescu [2025/05/30 20:23] (current)
matei.paunescu [Airsoft Bomb Prop]
Line 1: Line 1:
-====== Airsoft ​Bomb Prop ======+====== Airsoft ​Game Prop - Bomb Defusal Scenario ​======
 ===== Introducere ===== ===== Introducere =====
-Acest proiect constă într-un sistem electronic de tip „recuzită de bombă” pentru jocuri de tip airsoft, inspirat din mecanica de dezamorsare a bombei din jocul Counter-Strike. Scopul său este de a adăuga realism, tensiune și interactivitate în scenariile de joc, printr-un dispozitiv inteligent care poate fi armat, dezamorsat și care reacționează la condiții din mediul înconjurător. 
 Acest proiect constă într-un **sistem electronic de tip „recuzită de bombă”** pentru jocuri de tip airsoft, inspirat din mecanica de dezamorsare a bombei din jocul //​Counter-Strike//​. Scopul său este de a adăuga realism, tensiune și interactivitate în scenariile de joc, printr-un dispozitiv inteligent care poate fi armat, dezamorsat și care reacționează la condiții din mediul înconjurător. Acest proiect constă într-un **sistem electronic de tip „recuzită de bombă”** pentru jocuri de tip airsoft, inspirat din mecanica de dezamorsare a bombei din jocul //​Counter-Strike//​. Scopul său este de a adăuga realism, tensiune și interactivitate în scenariile de joc, printr-un dispozitiv inteligent care poate fi armat, dezamorsat și care reacționează la condiții din mediul înconjurător.
  
Line 21: Line 20:
 === De ce este util === === De ce este util ===
  
-Acest proiect este util pentru:+Acest proiect ​ este util pentru:
  
   * **Echipele de airsoft și organizatorii de evenimente**,​ care pot adăuga un element captivant și profesional în scenariile lor de joc;   * **Echipele de airsoft și organizatorii de evenimente**,​ care pot adăuga un element captivant și profesional în scenariile lor de joc;
-  * **Jucătorii**,​ care beneficiază de un sistem mult mai realist și dinamic; +  * **Jucătorii**,​ care beneficiază de un sistem mult mai realist și dinamic
-  * **Noi, dezvoltatorii**pentru ​că ne permite să exersăm integrarea ​hardware-software, să lucrăm cu senzori, ​comunicație între ​microcontrolere ​și să dezvoltăm un produs funcțional care aduce valoare practică.+ 
 +===== Descriere generală ===== 
 + 
 +Proiectul este compus din două dispozitive autonome, module principale complet independente din punct de vedere al comunicației,​ dar care pot interacționa fizic: 
 + 
 +  * **Bomba (ESP32)** 
 +  * **Defuse Kit-ul (ESP8266)** 
 + 
 +Acestea folosesc o serie de module hardware ​pentru ​a simula armatul, dezamorsarea și detonația unei bombe într-un scenariu airsoft inspirat din jocul //​Counter-Strike//​. 
 + 
 +Ambele dispozitive folosesc module ​hardware ​externe și comunică doar indirect printr-o conexiune fizică de tip “cleste crocodil” legată la modulele de detectare a tensiunii. Nu există comunicație ​wireless sau serială ​între ​ele, pentru a păstra lucrurile simple ​și robuste în contextul jocurilor airsoft. 
 + 
 +==== Componente hardware ==== 
 + 
 +=== Bomba (ESP32) === 
 + 
 +  * ''​ESP32 DevKit v1''​ – microcontroller principal 
 +  * ''​LCD 1602 I2C''​ – afișează mesaje și countdown 
 +  * ''​TTP229 Touchpad''​ – tastatură capacitivă pentru introducerea codului 
 +  * ''​BMP280''​ – senzor de presiune (dacă bomba e ascunsă) 
 +  * ''​ADXL345''​ – senzor de mișcare (dacă bomba e mutată) 
 +  * ''​Buzzer 5V''​ – feedback audio 
 +  * ''​Senzor de tensiune''​ – cu fire expuse pentru detectarea Defuse Kit-ului 
 + 
 +=== Defuse Kit (ESP8266) === 
 + 
 +  * ''​ESP8266 NodeMCU''​ – microcontroller secundar 
 +  * ''​Senzor de tensiune''​ – cu terminale conectate prin crocodil la bomba ESP32 
 + 
 +==== Interacțiuni ==== 
 + 
 +  * ESP32 monitorizează pinul ADC conectat la senzorul de tensiune. 
 +  * Când Defuse Kit-ul este atașat, apare o variație de tensiune ​care este detectată. 
 +  * Dacă semnalul este stabil pentru 5 secunde → dezamorsare reușită. 
 +  * Dacă bomba este mutată sau presiunea atmosferică se modifică (semn că a fost acoperită),​ ESP32 activează detonația. 
 + 
 +---- 
 + 
 +{{ :​airsoft_bomb_prop.jpg?​600 | Diagrama bloc a sistemului - hardware și interacțiuni}}
  
 ===== Hardware Design ===== ===== Hardware Design =====
pm/prj2025/mdinica/matei.paunescu.1748602278.txt.gz · Last modified: 2025/05/30 13:51 by matei.paunescu
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0