This shows you the differences between two versions of the page.
pm:prj2025:mdinica:matei.paunescu [2025/05/30 10:20] matei.paunescu created |
pm:prj2025:mdinica:matei.paunescu [2025/05/30 20:23] (current) matei.paunescu [Airsoft Bomb Prop] |
||
---|---|---|---|
Line 1: | Line 1: | ||
- | ====== Nume proiect ====== | + | ====== Airsoft Game Prop - Bomb Defusal Scenario ====== |
===== Introducere ===== | ===== Introducere ===== | ||
+ | Acest proiect constă într-un **sistem electronic de tip „recuzită de bombă”** pentru jocuri de tip airsoft, inspirat din mecanica de dezamorsare a bombei din jocul //Counter-Strike//. Scopul său este de a adăuga realism, tensiune și interactivitate în scenariile de joc, printr-un dispozitiv inteligent care poate fi armat, dezamorsat și care reacționează la condiții din mediul înconjurător. | ||
+ | |||
+ | === Ce face mai exact === | ||
+ | |||
+ | Dispozitivul funcționează ca o bombă simulată care: | ||
+ | |||
+ | * Poate fi **armată** prin introducerea unui cod PIN pe o tastatură capacitivă; | ||
+ | * Se declanșează automat dacă este **mutată** sau **ascunsă** după armare; | ||
+ | * Oferă un **countdown de 40 de secunde** până la „detonare”; | ||
+ | * Poate fi **dezamorsată manual** prin introducerea codului de dezamorsare sau prin întreruperea unui fir (simulat); | ||
+ | * Permite o **dezamorsare rapidă automată** prin atașarea unui *Defuse Kit*, un dispozitiv independent care se conectează fizic și transmite semnal analogic de prezență; | ||
+ | * Afișează informații pe un ecran LCD și redă semnale sonore specifice (''Terrorists Win'' / ''Counter Terrorists Win''). | ||
+ | |||
+ | === Ideea de la care am pornit === | ||
+ | |||
+ | Am dorit să transpunem în realitate un scenariu clasic din jocurile video competitive, pentru a adăuga un nivel superior de imersiune în meciurile de airsoft. Ideea a pornit din dorința de a crea o experiență mai autentică și interactivă, nu doar un cronometru cu fir de tăiat, ci un sistem cu senzori reali, control digital și feedback sonor/vizual. | ||
+ | |||
+ | === De ce este util === | ||
+ | |||
+ | Acest proiect este util pentru: | ||
+ | |||
+ | * **Echipele de airsoft și organizatorii de evenimente**, care pot adăuga un element captivant și profesional în scenariile lor de joc; | ||
+ | * **Jucătorii**, care beneficiază de un sistem mult mai realist și dinamic. | ||
- | <note tip> | ||
- | Prezentarea pe scurt a proiectului vostru: | ||
- | * ce face | ||
- | * care este scopul lui | ||
- | * care a fost ideea de la care aţi pornit | ||
- | * de ce credeţi că este util pentru alţii şi pentru voi | ||
- | </note> | ||
===== Descriere generală ===== | ===== Descriere generală ===== | ||
- | <note tip> | + | Proiectul este compus din două dispozitive autonome, module principale complet independente din punct de vedere al comunicației, dar care pot interacționa fizic: |
- | O schemă bloc cu toate modulele proiectului vostru, atât software cât şi hardware însoţită de o descriere a acestora precum şi a modului în care interacţionează. | + | |
+ | * **Bomba (ESP32)** | ||
+ | * **Defuse Kit-ul (ESP8266)** | ||
+ | |||
+ | Acestea folosesc o serie de module hardware pentru a simula armatul, dezamorsarea și detonația unei bombe într-un scenariu airsoft inspirat din jocul //Counter-Strike//. | ||
+ | |||
+ | Ambele dispozitive folosesc module hardware externe și comunică doar indirect printr-o conexiune fizică de tip “cleste crocodil” legată la modulele de detectare a tensiunii. Nu există comunicație wireless sau serială între ele, pentru a păstra lucrurile simple și robuste în contextul jocurilor airsoft. | ||
+ | |||
+ | ==== Componente hardware ==== | ||
+ | |||
+ | === Bomba (ESP32) === | ||
+ | |||
+ | * ''ESP32 DevKit v1'' – microcontroller principal | ||
+ | * ''LCD 1602 I2C'' – afișează mesaje și countdown | ||
+ | * ''TTP229 Touchpad'' – tastatură capacitivă pentru introducerea codului | ||
+ | * ''BMP280'' – senzor de presiune (dacă bomba e ascunsă) | ||
+ | * ''ADXL345'' – senzor de mișcare (dacă bomba e mutată) | ||
+ | * ''Buzzer 5V'' – feedback audio | ||
+ | * ''Senzor de tensiune'' – cu fire expuse pentru detectarea Defuse Kit-ului | ||
+ | |||
+ | === Defuse Kit (ESP8266) === | ||
+ | |||
+ | * ''ESP8266 NodeMCU'' – microcontroller secundar | ||
+ | * ''Senzor de tensiune'' – cu terminale conectate prin crocodil la bomba ESP32 | ||
+ | |||
+ | ==== Interacțiuni ==== | ||
+ | |||
+ | * ESP32 monitorizează pinul ADC conectat la senzorul de tensiune. | ||
+ | * Când Defuse Kit-ul este atașat, apare o variație de tensiune care este detectată. | ||
+ | * Dacă semnalul este stabil pentru 5 secunde → dezamorsare reușită. | ||
+ | * Dacă bomba este mutată sau presiunea atmosferică se modifică (semn că a fost acoperită), ESP32 activează detonația. | ||
+ | |||
+ | ---- | ||
- | Exemplu de schemă bloc: http://www.robs-projects.com/mp3proj/newplayer.html | + | {{ :airsoft_bomb_prop.jpg?600 | Diagrama bloc a sistemului - hardware și interacțiuni}} |
- | </note> | + | |
===== Hardware Design ===== | ===== Hardware Design ===== |