This is an old revision of the document!


Punct de control rutier

Introducere

În punctele de trecere a frontierei sau la intrarea în zone cu acces controlat, verificarea greutății vehiculelor este un pas esențial pentru siguranță și monitorizare. Acest proces, realizat manual, poate fi ineficient și predispus la erori.

Descriere

Proiectul simulează o stație automată de cântărire a vehiculelor. Sistemul detectează prezența unui vehicul, cântărește sarcina aplicată pe o celulă de greutate, și afişează informații relevante pe un ecran LCD. În plus, gestionează semnalizarea cu LED-uri și avertizarea sonoră printr-un buzzer. Toate datele colectate sunt salvate pe un card SD pentru analiză ulterioară.

Utilitate

Un punct de control rutier automat scutește necesitatea prezenței permanente a unui angajat care să citească datele obținute în urma cântăririi și să calculeze tariful. Astfel, se economisește timp și se facilitează procesarea unui număr mai mare de autovehicule în aceeași perioadă. Un exemplu excelent de aplicare a acestui proiect este cântărirea TIR-urilor care intră în port, reducându-se astfel cozile de așteptare.

Functionalitate

  • Detectează prezența unui vehicul
  • Aprinde un LED roșu și coboară o barieră simulată cu un servomotor
  • Măsoară greutatea vehiculului cu o celulă de sarcină
  • Afișează greutatea și tariful calculat pe un ecran LCD I2C
  • Salvează datele pe un card SD (greutate, tarif, oră)
  • Emite un semnal sonor prin buzzer și aprinde LED-ul verde dacă trecerea este permisă
  • Ridică bariera pentru a permite vehiculului să treacă
  • Contorizează numărul total de vehicule trecute

Descriere generală

Schema Bloc

Hardware Design

Lista de piese

  • LCD 1602 cu Interfata I2C
  • Celula de Sarcina de 10 kg cu Amplificator HX711
  • Buzzer Activ de 5 V
  • Micro Servomotor SG90 90°
  • Breadboard HQ
  • Placa dezvoltare Arduino ATmega2560

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2025/iotelea/mario.parfinescu.1748246355.txt.gz · Last modified: 2025/05/26 10:59 by mario.parfinescu
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0