This is an old revision of the document!


Intelligent Trash Can

Tomita Ionut 334CD

Introducere

Prezentarea pe scurt a proiectului:

  • Ce face:

Am realizat un coș de gunoi automatizat care se deschide singur când detectează apropierea mâinii, numără obiectele aruncate și emite un sunet de alertă dacă este răsturnat sau dacă cineva încearcă să îl fure. Informațiile pot fi afișate pe un ecran LCD.

  • Care este scopul lui:

Scopul meu este să contribui la reducerea poluării și la promovarea unui comportament mai responsabil față de mediu, oferind în același timp o soluție igienică și sigură de colectare a deșeurilor.

  • Care a fost ideea de la care am pornit:

Ideea a venit din dorința de a adăuga un plus de inteligență unui obiect banal, cum e coșul de gunoi. M-am gândit cum ar fi dacă ar putea reacționa singur la mișcare, ar putea contoriza deșeurile și s-ar putea proteja împotriva furtului.

  • De ce cred că este util pentru alții și pentru mine:

Cred că un astfel de coș ar fi foarte util în orașe, parcuri, școli sau clădiri publice, pentru a reduce poluarea, a evita contactul direct și a preveni vandalismul sau furtul. Pentru mine, acest proiect a fost o oportunitate de a învăța mai mult despre electronică, programare și soluții inteligente pentru probleme reale.

Descriere generală

O schemă bloc cu toate modulele proiectului vostru, atât software cât şi hardware însoţită de o descriere a acestora precum şi a modului în care interacţionează.

Exemplu de schemă bloc: http://www.robs-projects.com/mp3proj/newplayer.html

Hardware Design

  • listă de piese

^ ^

1 Servomotor MG90S
2 Breadboard 830 puncte MB-102
3 LCD 1602 16×2 5V, retroiluminat
4 Modul Accelerometru cu 3 axe ADXL345
5 Placă compatibilă Arduino UNO (ATmega328p și CH340)
6 Modul buzzer activ montat pe PCB
7 Modul Senzor PIR HC-SR501 (Senzor de Mișcare)
8 Senzor de Distanță Ultrasonic HC-SR04P (3 - 5.5 V)
9 Fire tata-mama, fire tata-tata
  • diagrame de semnal
  • rezultatele simulării

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2025/fstancu/itomita.1747605383.txt.gz · Last modified: 2025/05/19 00:56 by itomita
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0