This is an old revision of the document!
Cântar de bucătărie
Introducere
Proiect realizat de Preda Raluca-Aida, 334CA
Despre ce este proiectul?
Proiectul constă într-un cântar de bucătărie bazat pe o Placă de Dezvoltare compatibilă cu Arduino UNO. Dispozitivul măsoară greutatea ingredientelor și afișează valoarea pe un ecran LCD.
Care este scopul proiectului?
Scopul acestui proiect este de a oferi o soluţie precisă şi accesibilă pentru cântărirea ingredientelor în bucătărie, astfel încât utilizatorul să poată prepara reţete cu doze exacte şi rapiditate.
Ce a inspirat ideea?
Inspiraţia a venit din nevoia de precizie în gătit şi cofetărie, unde diferenţa de câteva grame poate afecta reuşita unei reţete. Fascinaţia pentru proiecte embedded şi senzori de forţă m-a motivat să explorez modul în care un load cell şi un microcontroller simplu precum ATmega328p pot lucra împreună pentru un dispozitiv practic şi educaţional.
De ce este util acest proiect?
Acest cântar de bucătăriedemonstrează cum componente electronice low-cost pot fi combinate pentru a crea un aparat util în viaţa de zi cu zi. Pe lângă beneficiile practice ale cântăririi precise, proiectul are valoare educaţională, întrucât învaţă interfeţarea senzorilor, protocolul HX711, gestionarea afișajelor.
Descriere generală
Descrierarea componentelor
Arduino UNO R3 (ATmega328P + ATmega16U2)
Primește datele de greutate de la HX711.
Procesează intrările de la butoane.
Gestionează afișajul și redarea audio.
Comunică cu toate celelalte componente prin GPIO, I2C, PWM și SPI.
Load Cell + Amplificator HX711
Transformă forța mecanică (greutatea ingredientelor) în semnal digital.
Load cell-ul generează un semnal analog proporțional cu greutatea, iar modulul HX711 realizeazăconversia A/D.
Comunică cu Arduino prin două linii digitale.
Butoane (Tare și Selectare Unitate)
Tare: resetează greutatea afișată la zero.
Selectare Unitate: comută între grame și uncii.
Fiecare buton este conectat la un pin GPIO al plăcii Arduino UNO R3.
LCD Display
Afișează greutatea măsurată și unitatea selectată.
Conectat la Arduino pe magistrala I2C, folosind doar două fire pentru date și ceas.
Modul SD (Card Reader)
Buzzer
Redă audio-ul citit de pe cardul SD.
Este controlat de Arduino printr-un pin PWM, care produce semnalul necesar decodării și redării pe buzzer.
Hardware Design
Aici puneţi tot ce ţine de hardware design:
listă de piese
-
diagrame de semnal
rezultatele simulării
Software Design
Descrierea codului aplicaţiei (firmware):
mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
(etapa 3) surse şi funcţii implementate
Rezultate Obţinute
Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.
Concluzii
Download
O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună

.
Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.
Jurnal
Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.
Bibliografie/Resurse
Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.
Export to PDF