This is an old revision of the document!


Cântar de bucătărie

Introducere

Proiect realizat de Preda Raluca-Aida, 334CA

Despre ce este proiectul?
Proiectul constă într-un cântar de bucătărie bazat pe o Placă de Dezvoltare compatibilă cu Arduino UNO. Dispozitivul măsoară greutatea ingredientelor și afișează valoarea pe un ecran LCD.

Care este scopul proiectului?
Scopul acestui proiect este de a oferi o soluţie precisă şi accesibilă pentru cântărirea ingredientelor în bucătărie, astfel încât utilizatorul să poată prepara reţete cu doze exacte şi rapiditate.

Ce a inspirat ideea?
Inspiraţia a venit din nevoia de precizie în gătit şi cofetărie, unde diferenţa de câteva grame poate afecta reuşita unei reţete. Fascinaţia pentru proiecte embedded şi senzori de forţă m-a motivat să explorez modul în care un load cell şi un microcontroller simplu precum ATmega328p pot lucra împreună pentru un dispozitiv practic şi educaţional.

De ce este util acest proiect?
Acest cântar de bucătăriedemonstrează cum componente electronice low-cost pot fi combinate pentru a crea un aparat util în viaţa de zi cu zi. Pe lângă beneficiile practice ale cântăririi precise, proiectul are valoare educaţională, întrucât învaţă interfeţarea senzorilor, protocolul HX711, gestionarea afișajelor.

Descriere generală

O schemă bloc cu toate modulele proiectului vostru, atât software cât şi hardware însoţită de o descriere a acestora precum şi a modului în care interacţionează.

Exemplu de schemă bloc: http://www.robs-projects.com/mp3proj/newplayer.html

Hardware Design

Aici puneţi tot ce ţine de hardware design:

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2025/atoader/raluca_aida.preda.1746980853.txt.gz · Last modified: 2025/05/11 19:27 by raluca_aida.preda
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0