This is an old revision of the document!


Scanner 3D

Introducere

Proiectul meu consta in creearea unui scanner 3d de mici dimensiuni. Cu autorul acestuia vom putea scana obiecte de mici dimensiuni din jurul nostru pentru a putea obtine un fisier .obj al acestora. Cu acest fisier putem dupa sa facem o multitudine de lucruri. Idea din spatele proiectului a pornit de la jocul Minecraft, intr-un moment in care ma jucam cu colegii. Pe Minecraft exista anumite modalitati, utilizand programe externe, de a importa fisiere in joc care sa te ajute la construirea diverselor lucruri, oferita o matrita pe post de ajutor. Aceste fisiere, cu extensia .litematica, pot fi obtinute din fisiere .obj. Deci toata idea a pornit de la dorinta mea de a construit cat mai exact diverse lucruri de prin casa in Minecraft, intr-un mod cat mai exact. Evident, aceasta este doar un mod de a utiliza proiectul meu. Alte aplicatii ale proiectului meu constau in abilitatea de a printa 3d diferite obiecte, cum ar fi figurine de mici dimensiuni pentru machete sau de a importa obiecte din jurul nostru in programe care lucreaza cu aceste tipuri de fisiere, cum ar fi Blender pentru editare scene 3d.

Prezentarea pe scurt a proiectului vostru:

  • ce face
  • care este scopul lui
  • care a fost ideea de la care aţi pornit
  • de ce credeţi că este util pentru alţii şi pentru voi

Descriere generală

Scanner-ul 3d are o placa de baza pe care se pozitioneaza obiectul pe care dorim sa il scanam. Senzorul de infrarosu scaneaza in timp ce placa de baza se roteste. Dupa o rotatie completa, senzorul isi modifica pozitia verticala si continua procesul pana cand nu o sa mai scaneze nimic.

O schemă bloc cu toate modulele proiectului vostru, atât software cât şi hardware însoţită de o descriere a acestora precum şi a modului în care interacţionează.

Exemplu de schemă bloc: http://www.robs-projects.com/mp3proj/newplayer.html

Hardware Design

Lista de piese:
Motor Pas cu Pas 28BYJ-48 - 2 bucati
Senzor de Distanta Infrarosu 20-150 cm GP2Y0A02YK0F - 1 bucata
Modul Slot Card Compatibil cu MicroSD - 1 bucata
Buton - 2 bucati
Fire
Placa breadboard
Arduino Uno




Aici puneţi tot ce ţine de hardware design:

Software Design

Design-ul software va fi realizat in Arduino IDE.

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2024/avaduva/ctudorache3101.1716066498.txt.gz · Last modified: 2024/05/19 00:08 by ctudorache3101
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0