This is an old revision of the document!


Masina controlata Bluetooth

Introducere

Această mașină controlată prin Bluetooth poate fi manevrată înainte, înapoi, la stânga și la dreapta, folosind o aplicație de pe un smartphone.Scopul principal al proiectului este de a învăța și demonstra principiile de bază ale controlului robotic și comunicațiilor wireless prin Bluetooth.Am pornit de la dorința de a crea un proiect interactiv și educativ care să combine elemente de electronică, programare și robotică.

Descriere generală

  • Smartphone (Bluetooth Control):

Funcție: Controlul mașinii prin intermediul unei aplicații care trimite comenzi prin Bluetooth. Interacțiune: Utilizatorul folosește aplicația pentru a trimite comenzi (înainte, înapoi, stânga, dreapta) către modulul Bluetooth HC-05.

  • HC-05 Module (Bluetooth Receiver):

Funcție: Recepționează comenzile de la smartphone și le transmite către Arduino UNO prin comunicație serială. Interacțiune: Modulul HC-05 este conectat la pinii RX și TX ai Arduino UNO, permițând transferul de date între smartphone și microcontroller.

  • Arduino UNO (Microcontroller):

Funcție: Procesează comenzile primite de la HC-05 și controlează driverul de motor și luminile. Interacțiune: Primește date de la HC-05 și trimite semnale către L293D pentru a controla motoarele și luminile.

  • L293D Motor Driver:

Funcție: Controlează direcția și viteza motoarelor bazate pe semnalele primite de la Arduino. Interacțiune: Primește semnale de la pinii de ieșire ai Arduino UNO și alimentează motoarele frontale și din spate în funcție de comenzile primite.

Hardware Design

Arduino UNO Microcontroller principal Modul Bluetooth HC-05 Comunicare wireless Driver de motor L293D Controlul motoarelor Motoare DC x4 Pentru deplasarea mașinii Șasiu pentru mașină Carcasa și structura de bază Baterie reîncărcabilă Alimentare pentru întregul sistem

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2024/amocanu/marius.vasilescu.1716800820.txt.gz · Last modified: 2024/05/27 12:07 by marius.vasilescu
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0