This is an old revision of the document!


Tic-Tac-Toe on LEDs

Introducere

Proiectul constă în implementarea unuia dintre cele mai cunoscute jocuri ale copilăriei, și anume: X și 0. Deseori, ne putem confrunta cu momente de plictiseală și lipsă de motivație, de aceea am ales să realizez un joc simplu și distractiv, potrivit pentru a te relaxa în timpul liber.

Ideea de bază este cea cunoscută de către toată lumea, existența a 2 jucători, ce vor fi reprezentați prin LED-uri de 2 culori diferite - roșu și verde, ce își realizează mutările alternativ pe cele 9 spații disponibile. Contrar jocului clasic, în cadrul proiectului gameplay-ul se va desfășura împotriva plăcuței Arduino. Scopul jocului este ca jucătorul să marcheze 3 LED-uri de aceeași culoare fie pe linie, coloană sau diagonală, reușind astfel să învingă plăcuța.

Consider că proiectul este util, deoarece constituie un mod distractiv de petrecere a timpului liber, în special în momentele în care suntem singuri, nefiind nevoie de alți jucători disponibili pentru a participa la joc.

Descriere generală

În realizarea implementării, “tabla de joc” va fi simulată prin existența a 18 LED-uri, câte 1 LED roșu și unul verde pentru fiecare din cele 9 căsuțe. Culoarea roșie va reprezenta mutările jucătorului, iar cea verde pe ale computer-ului. Pentru deplasarea pe o anumită căsuță, jucatorul are la dispoziție 5 butoane, constituind mutările: stânga, dreapta, sus, jos, si butonul de OK, ce marchează poziția finală aleasă.

Jucătorul va realiza o mutare, apoi plăcuța își va alege mutarea în următoarea ordine: prima dată va încerca să selecteze cea mai buna poziție pentru a câștiga, apoi va căuta o poziție pentru a pune în dificultate adversarul, iar în final, dacă nu a reușit să facă o mișcare, va selecta o poziție random. Procesul se repetă până când unul dintre playeri câștigă, moment în care se afișează pe ecranul LCD câștigătorul și se aprinde și un LED cu culoarea respectivă. De asemenea, dacă jucătorul a câștigat sau a fost învins, vor porni melodii sugestive în funcție de rezultat.

Schema bloc:

Hardware Design

Lista de piese:

  • Arduino Uno R3 ATmega328P
  • 10 LED-uri roșii 5mm
  • 10 LED-uri verzi 5mm
  • 5 butoane tactile 6x6x5mm
  • rezistente
  • fire și cabluri
  • Modul Buzzer activ
  • breadboard 1660 puncte
  • breadboard 400 puncte
  • ecran LCD 1602

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

  • 03.05.2023: Achizitionarea componentelor necesare
  • 06.05.2023: Crearea paginii de wiki a proiectului

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2023/razvans/tic-tac-toe-on-leds.1683390965.txt.gz · Last modified: 2023/05/06 19:36 by stefania.dicu1506
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0