This shows you the differences between two versions of the page.
pm:prj2023:ndrogeanu:smart-intersaction [2023/05/07 01:49] alexandru.banica00 created |
pm:prj2023:ndrogeanu:smart-intersaction [2023/05/29 15:45] (current) alexandru.banica00 [Jurnal] |
||
---|---|---|---|
Line 3: | Line 3: | ||
334CC** | 334CC** | ||
===== Introducere ===== | ===== Introducere ===== | ||
- | Acest proiect își propune să îmbunătățească siguranța și eficiența intersecțiilor rutiere prin utilizarea tehnologiei inteligente. Intersecțiile inteligente sunt intersecții care folosesc tehnologie pentru a îmbunătăți fluxul de trafic și siguranța. Proiectul se bazează pe o rețea de senzori care monitorizează intersecția și colectează date despre traficul de pe toate direcțiile. Aceste date sunt prelucrate si pe baza lor se pot lua decizii în timp real pentru a coordona semafoarele și a optimiza traficul. Am pornit de la ideea de eficientizare a traficului. Pornind de la asta am imbunatatit totul adaugand si controlul traficului de catre echipajele speciale prin intermediul unei telecomenzi, controlul trecerilor de pietoni direct de catre acestia. | + | Acest proiect își propune să îmbunătățească siguranța și eficiența intersecțiilor rutiere prin utilizarea tehnologiei inteligente. Intersecțiile inteligente sunt intersecții care folosesc tehnologie pentru a îmbunătăți fluxul de trafic și siguranța. Proiectul se bazează pe o rețea de senzori care monitorizează intersecția și colectează date despre traficul de pe toate direcțiile. Aceste date sunt prelucrate și pe baza lor se pot lua decizii în timp real pentru a coordona semafoarele și a optimiza traficul. Am pornit de la ideea de eficientizare a traficului. Pornind de la asta am îmbunătățit totul adăugând și controlul traficului de către echipajele speciale prin intermediul unei telecomenzi, controlul trecerilor de pietoni direct de către aceștia. |
===== Descriere generală ===== | ===== Descriere generală ===== | ||
- | Intersectia va consta in 4 semafoare pentru masini cat si 8 pentru pietoni. La fiecare capat al trecerii de pietoni fiind cate un semafor ce informeaza pietonul daca se poate trece sau nu. Fiecare trecere are la capatul acesteia cate un buton ce solicita culoarea verde. Prin intermediul unui timer si monitorizarea nivelului traficului prin intermediul senzorilor de proximitate, culorile semafoarelor se vor schimba in functie de acesti factori. De asemenea, echipajele speciale dispun de o telecomanda ce poate controla in caz de urgenta culoarea semafoareleor. | + | Intersecția va consta în 4 semafoare pentru mașini cât și 8 pentru pietoni. La fiecare capăt al trecerii de pietoni fiind câte un semafor ce informează pietonul dacă se poate trece sau nu. Fiecare trecere are la capătul acesteia câte un buton ce solicită culoarea verde. Prin intermediul unui timer și monitorizarea nivelului traficului prin intermediul senzorilor de proximitate, culorile semafoarelor se vor schimba în funcție de acești factori. De asemenea, echipajele speciale dispun de o telecomandă ce poate controla în caz de urgență culoarea semafoareleor. |
- | {{:pm:prj2023:ndrogeanu:pm.png?500|}} | + | {{:pm:prj2023:ndrogeanu:schema3.png?800|}} |
===== Hardware Design ===== | ===== Hardware Design ===== | ||
Line 15: | Line 15: | ||
* Senzor Proximitate | * Senzor Proximitate | ||
* Telecomanda IR | * Telecomanda IR | ||
+ | * Modul IR | ||
* Butoane | * Butoane | ||
* Led-uri | * Led-uri | ||
* Fire | * Fire | ||
* Shift Register | * Shift Register | ||
+ | **Schema electrica** | ||
- | ===== Software Design ===== | + | {{:pm:prj2023:ndrogeanu:image_2023-05-21_214139493.png?500|}} |
+ | ===== Software Design ===== | ||
+ | Intersectia se bazeaza pe nivelul de trafic care exista. Se prezinta 2 stari diferite. Starea 1 este starea implicita, | ||
+ | stare ce poate fi ceruta atat de catre un buton aflat la trecerea de pietoni cat si de catre butonul 1 de pe telecomanda IR. Asemanator pentru starea2, poate fi ceruta de la butonul aflat la trecerea de pietoni cat si de butonul 2 de pe telecomanda. Senzorii de proximitate detecteaza nivelul traficului (tot ce este mai aproape de 100 unitati) si incrementeaza counter-ul specific benzii de circulatie si se alterneaza traficul in functie de asta. | ||
===== Rezultate Obţinute ===== | ===== Rezultate Obţinute ===== | ||
+ | {{:pm:prj2023:ndrogeanu:whatsapp_image_2023-05-21_at_21.30.29.jpeg?500|}} | ||
+ | {{:pm:prj2023:ndrogeanu:whatsapp_image_2023-05-21_at_21.30.28_1_.jpeg?500|}} | ||
+ | {{:pm:prj2023:ndrogeanu:whatsapp_image_2023-05-21_at_21.30.28.jpeg?600|}} | ||
<note tip> | <note tip> | ||
Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru. | Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru. | ||
+ | |||
+ | https://youtu.be/dsI_Yn94mHI | ||
+ | |||
</note> | </note> | ||
===== Concluzii ===== | ===== Concluzii ===== | ||
+ | Proiectul poate imbunatatii traficul in orasele mari prin alterarea semafoarelor. In acest mod se pot prevenii blocajele din trafic. Prin intermediul acestui proiect mi-am consolidat informatiile invatate in cadrul laboratorului si am devenit familiar cu parte de Hardware. | ||
===== Download ===== | ===== Download ===== | ||
+ | {{:pm:prj2023:ndrogeanu:pmsw_banicaalexandru_334cc.zip|}} | ||
- | <note warning> | + | ===== Jurnal ===== |
- | O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-). | + | |
- | Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea **Add Images or other files**. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul **:pm:prj20??:c?** sau **:pm:prj20??:c?:nume_student** (dacă este cazul). **Exemplu:** Dumitru Alin, 331CC -> **:pm:prj2009:cc:dumitru_alin**. | + | ===== Bibliografie/Resurse ===== |
- | </note> | + | |
- | ===== Jurnal ===== | + | <note> |
+ | ** Hardware ** | ||
- | <note tip> | + | https://cleste.ro/?redirect=1 |
- | Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului. | + | |
</note> | </note> | ||
+ | <note> | ||
+ | ** Software ** | ||
- | ===== Bibliografie/Resurse ===== | + | https://github.com/Arduino-IRremote/Arduino-IRremote |
- | <note> | + | https://ocw.cs.pub.ro/courses/pm/lab/lab1-2022 |
- | Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe **Resurse Software** şi **Resurse Hardware**. | + | |
+ | https://ocw.cs.pub.ro/courses/pm/lab/lab2-2022 | ||
+ | |||
+ | https://ocw.cs.pub.ro/courses/pm/lab/lab3-2022 | ||
+ | |||
+ | https://ocw.cs.pub.ro/courses/pm/lab/lab4-2022 | ||
</note> | </note> | ||
+ | |||
<html><a class="media mediafile mf_pdf" href="?do=export_pdf">Export to PDF</a></html> | <html><a class="media mediafile mf_pdf" href="?do=export_pdf">Export to PDF</a></html> |