This shows you the differences between two versions of the page.
pm:prj2023:dene:jocmorse [2023/05/29 17:13] stefan.neculai0312 [Introducere] |
pm:prj2023:dene:jocmorse [2023/05/29 18:01] (current) stefan.neculai0312 [Download] |
||
---|---|---|---|
Line 6: | Line 6: | ||
Acest proiect își propune să fie folosit la învățarea codului Morse, o formă de comunicare folosită în prezent în diverse domenii, cum ar fi comunicațiile radio. Învățarea codului Morse poate fi o activitate distractivă și interesantă pentru oricine dorește să-și testeze abilitățile de comunicare și să-și îmbunătățească memoria. Prin acest proiect, vei avea oportunitatea de a învăța codul Morse printr-o metoda de învățare interactivă și eficientă. | Acest proiect își propune să fie folosit la învățarea codului Morse, o formă de comunicare folosită în prezent în diverse domenii, cum ar fi comunicațiile radio. Învățarea codului Morse poate fi o activitate distractivă și interesantă pentru oricine dorește să-și testeze abilitățile de comunicare și să-și îmbunătățească memoria. Prin acest proiect, vei avea oportunitatea de a învăța codul Morse printr-o metoda de învățare interactivă și eficientă. | ||
- | Proiectul constă într-un joc de învățare a codului Morse. Jocul principal este un quiz cu 5-10 întrebări și sunt 2 moduri: | + | Proiectul constă într-un joc de învățare a codului Morse. Jocul principal este un quiz cu 5 întrebări și sunt 2 moduri: |
* Decodificare - jucătorul trebuie să decodifice semnalul transmis printr-un led/difuzor în șirul de caractere corespunzător | * Decodificare - jucătorul trebuie să decodifice semnalul transmis printr-un led/difuzor în șirul de caractere corespunzător | ||
* Codificare - jucătorul trebuie să codifice un șir de caractere în codul morse prin intermediul unui buton | * Codificare - jucătorul trebuie să codifice un șir de caractere în codul morse prin intermediul unui buton | ||
Line 50: | Line 50: | ||
**Decodificare** | **Decodificare** | ||
- | Se transmite un semnal morse fie prin difuzor fie prin led, iar jucatorul pote să raspunda prin intermediul unui joystick și un buton. Pe ecranul LCD este afișat tot alfabetul și un cursor reprezentat printr-o linie orizontală: "|". Utilizatorul poate muta cursorul mișcand joystickul in stânga sau în dreapta și poate selecta caracterul apăsând un buton. Caracterele introduse de jucator apar pe ecranul LCD și pot fi șterse în acelasi fel folosind cursorul. Jucătorul are un minut la dispoziție pentru a răspunde. Când utilizatorul termină de scris răspunsul acesta poate apăsa alt buton pentru a-și trimite răspunsul. La final jucătorul va afla scorul, acesta fiind afișat pe ecranul LCD. | + | Se transmite un semnal morse fie prin difuzor fie prin led, iar jucatorul pote să raspunda prin intermediul unui joystick și un buton. Pe ecranul LCD este afișat tot alfabetul și un cursor reprezentat printr-o linie orizontală: "_". Utilizatorul poate muta cursorul mișcand joystickul in stânga sau în dreapta și poate selecta caracterul apăsând joystick-ul. Caracterele introduse de jucator apar pe ecranul LCD. Când utilizatorul termină de scris răspunsul acesta poate apăsa pe butonul albastru pentru a-și trimite răspunsul. La final jucătorul va afla scorul, acesta fiind afișat pe ecranul LCD. |
**Codificare** | **Codificare** | ||
- | Funcționează în mare parte la fel ca decodificarea. Pe ecranul LCD apare un mesaj scurt iar jucătorul trebuie să-l codifice folosind un buton. Short press pentru . și long press pentru _ . La fel ca mai sus utilizatorul poate să șteargă un caracter cu joystick-ul în cazul unei greșeli. | + | Funcționează în mare parte la fel ca decodificarea. Pe ecranul LCD apare un mesaj scurt iar jucătorul trebuie să-l codifice folosind un buton. Short press pentru . și long press pentru _ . |
**Playground** | **Playground** | ||
- | Acest mod le îmbină pe cele două de mai sus. Practic, este un loc de joacă în care utilizatorul are libertatea de a codifica/decodifica ce simboluri îsi dorește fără restricția unui quiz. Jucătorul poate schimba între modul de codificare si decodificare prin apăsarea unui buton. | + | Acest mod este asemanator cu cel de decodificare. Jucatorul poate introduce un sir de caractere prin intermediul joystick-ului si pe ecran apare traducerea in codul morse. Pentru a sterge cuvantul scris trebuie apasat butonul albastru. |
===== Rezultate Obţinute ===== | ===== Rezultate Obţinute ===== | ||
- | <note tip> | + | === Meniu === |
- | Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru. | + | <html> <br> </html> |
- | </note> | + | {{:pm:prj2023:dene:menu_morse.jpeg?400|}} |
- | ===== Concluzii ===== | + | === Decode === |
+ | <html> <br> </html> | ||
+ | {{:pm:prj2023:dene:decode_morse.jpeg?400|}} | ||
- | ===== Download ===== | + | === Encode === |
+ | <html> <br> </html> | ||
+ | {{:pm:prj2023:dene:encode_morse.jpeg?400|}} | ||
- | <note warning> | + | === Raspuns === |
- | O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-). | + | <html> <br> </html> |
+ | {{:pm:prj2023:dene:answer_morse.jpeg?400|}} | ||
- | Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea **Add Images or other files**. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul **:pm:prj20??:c?** sau **:pm:prj20??:c?:nume_student** (dacă este cazul). **Exemplu:** Dumitru Alin, 331CC -> **:pm:prj2009:cc:dumitru_alin**. | + | === Scor === |
- | </note> | + | <html> <br> </html> |
+ | {{:pm:prj2023:dene:score_morse.jpeg?400|}} | ||
+ | === Playground === | ||
+ | <html> <br> </html> | ||
+ | {{:pm:prj2023:dene:playground_morse.jpeg?400|}} | ||
+ | ===== Concluzii ===== | ||
+ | |||
+ | Acest proiect de învățare a codului Morse a fost realizat cu accent pe design și funcționalitate, având ca scop crearea unui joc captivant și memorabil. Chiar dacă proiectul nu a implicat o complexitate ridicată în ceea ce privește software-ul și hardware-ul, am acordat o atenție deosebită detaliilor de design și modului în care jocul poate fi utilizat și îmbunătățit în viitor. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | ===== Download ===== | ||
+ | {{:pm:prj2023:dene:joc_morse.zip|}} | ||
+ | <html> <br> <a class="media mediafile mf_pdf" href="?do=export_pdf">Export to PDF</a></html> | ||
===== Jurnal ===== | ===== Jurnal ===== | ||
Line 80: | Line 97: | ||
* **03.05** - Am comandat piesele | * **03.05** - Am comandat piesele | ||
* **04.05** - Au ajuns piesele | * **04.05** - Au ajuns piesele | ||
- | * **07.05** - Am scris documentatia | + | * **07.05** - Am scris documentatia initiala |
- | ===== Bibliografie/Resurse ===== | + | * **28.05** - Am terminat tot |
- | + | ||
- | <note> | + | |
- | Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe **Resurse Software** şi **Resurse Hardware**. | + | |
- | </note> | + | |
- | + | ||
- | <html><a class="media mediafile mf_pdf" href="?do=export_pdf">Export to PDF</a></html> | + |