Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

pm:prj2023:amocanu:szocsmihaela_proiect [2023/05/23 13:39]
mihaela.szocs
pm:prj2023:amocanu:szocsmihaela_proiect [2023/05/29 19:38] (current)
mihaela.szocs
Line 3: Line 3:
 ===== Introducere ===== ===== Introducere =====
 <note tip> <note tip>
-Proiectul este un joc Pong realizat cu ajutorul placii Arduino. Scopul jocului este de a lovi mingea cu paleta si de a o face sa treaca de catre paleta adversa. Jocul se desfasoara pe doua matrice LED de 8x8, iar jucatorii isi controleaza paleta cu ajutorul a doua potentiometre. De asemenea, jocul poate fi inceput sau resetat cu ajutorul a doua butoane. 
  
-Pentru a realiza acest proiect, ​este necesara conectarea a doua potentiometre si a doua butoane la placa Arduino, precum si doua matrice LEDDe asemenea, ​se va utiliza biblioteca LedControl ​pentru a controla afisajul matricilor LED . +Jocul este implementat pe o plăcuță ​Arduino ​Uno și implică doi jucători care se confruntă într-un joc de ping pong. Scopul jocului este de controla direcția bilei sau prin colectarea unui element de pick-up special, care apare în timpul joculuiExistă, de asemenea, ​obstacole care apar în mod aleatoriu ​pentru a încurca jucătoriiInteracțiunea cu jocul se face prin intermediul ​butoanelor și afișarea rezultatelor se realizează pe un display. De asemenea, se utilizează un buzzer pentru a semnala coliziunile bilei cu terenulobstacolele sau atunci când un jucător marchează un punct.
- +
-In final, ​prin intermediul ​proiectuluiutilizatorii pot sa isi testeze abilitatile si sa se distreze jucand unul dintre cele mai vechi jocuri videoPong.+
  
 </​note>​ </​note>​
Line 24: Line 21:
 Pentru acest proiect, vom avea nevoie de urmatoarele piese: Pentru acest proiect, vom avea nevoie de urmatoarele piese:
  
-   ​*Arduino Uno R3 +   * Arduino Uno R3 
-   *Modul LCD 2004 +   ​* ​Butoane 
-   *Modul I2C pentru LCD 2004 +   ​* ​Buzzer pasiv 
-   *Modul Joystick x 2 +   ​* ​OLED Display 0.96” 128×64 SPI 
-   *Breadboard +   ​* ​Fire
-   ​*Rezistențe 1kΩ +
-   ​*Buton+
        
 **Schema electrica** **Schema electrica**
Line 50: Line 45:
  
 1.Mingea pleacă într-o direcție aleatoare la începutul fiecărei runde. 1.Mingea pleacă într-o direcție aleatoare la începutul fiecărei runde.
 +
 2.Jucătorii apără peretele din spate; lovirea peretelui de către minge aduce puncte adversarului. 2.Jucătorii apără peretele din spate; lovirea peretelui de către minge aduce puncte adversarului.
 +
 3.Se afișează scorul curent și numărul de elemente de pick-up colectate de jucători. 3.Se afișează scorul curent și numărul de elemente de pick-up colectate de jucători.
 +
 4.Obstacolele și elementele de pick-up apar în poziții aleatoare pe ecran. 4.Obstacolele și elementele de pick-up apar în poziții aleatoare pe ecran.
 +
 5.Elementul de pick-up reapare după un timp, după ce este colectat de un jucător. 5.Elementul de pick-up reapare după un timp, după ce este colectat de un jucător.
 +
 6.Obstacolele se mișcă și își schimbă dimensiunea la lovitura mingei sau la începutul unei runde. 6.Obstacolele se mișcă și își schimbă dimensiunea la lovitura mingei sau la începutul unei runde.
 +
 7.Jocul se încheie când un jucător atinge scorul maxim selectat din meniu. 7.Jocul se încheie când un jucător atinge scorul maxim selectat din meniu.
 +
 8.Se afișează câștigătorul și se redă o melodie la buzzer. Se revine apoi la meniu. 8.Se afișează câștigătorul și se redă o melodie la buzzer. Se revine apoi la meniu.
   ​   ​
Line 62: Line 64:
 ===== Rezultate Obţinute ===== ===== Rezultate Obţinute =====
  
-<​note>​ + 
---de pus imagini cu proiectul +{{:​pm:​prj2023:​amocanu:​baraloading.jpg?​500|}} 
-</​note>​+{{:​pm:​prj2023:​amocanu:​meniualegerepuncte.jpg?​500|}} 
 + 
 +{{:​pm:​prj2023:​amocanu:​desfasurarejoc.jpg?​500|}} 
 +{{:​pm:​prj2023:​amocanu:​mesajfinal.jpg?​500|}} 
  
 ===== Concluzii ===== ===== Concluzii =====
Line 70: Line 76:
 Proiect util in vederea intelegerii mai bune a conexiunii hardware-software. Proiect util in vederea intelegerii mai bune a conexiunii hardware-software.
 </​note>​ </​note>​
 +
 +===== Download =====
 +{{:​pm:​prj2023:​amocanu:​pm.zip|}}
  
 ===== Jurnal resurse ===== ===== Jurnal resurse =====
pm/prj2023/amocanu/szocsmihaela_proiect.1684838376.txt.gz · Last modified: 2023/05/23 13:39 by mihaela.szocs
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0