Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

pm:prj2023:amocanu:szocsmihaela_proiect [2023/05/07 14:42]
mihaela.szocs created
pm:prj2023:amocanu:szocsmihaela_proiect [2023/05/29 19:38] (current)
mihaela.szocs
Line 3: Line 3:
 ===== Introducere ===== ===== Introducere =====
 <note tip> <note tip>
-Proiectul este un joc Pong realizat cu ajutorul placii Arduino. Scopul jocului este de a lovi mingea cu paleta si de a o face sa treaca de catre paleta adversa. Jocul se desfasoara pe doua matrice LED de 8x8, iar jucatorii isi controleaza paleta cu ajutorul a doua potentiometre. De asemenea, jocul poate fi inceput sau resetat cu ajutorul a doua butoane. 
  
-Pentru a realiza acest proiect, ​este necesara conectarea a doua potentiometre si a doua butoane la placa Arduino, precum si doua matrice LEDDe asemenea, ​se va utiliza biblioteca LedControl ​pentru a controla afisajul matricilor LED . +Jocul este implementat pe o plăcuță ​Arduino ​Uno și implică doi jucători care se confruntă într-un joc de ping pong. Scopul jocului este de controla direcția bilei sau prin colectarea unui element de pick-up special, care apare în timpul joculuiExistă, de asemenea, ​obstacole care apar în mod aleatoriu ​pentru a încurca jucătoriiInteracțiunea cu jocul se face prin intermediul ​butoanelor și afișarea rezultatelor se realizează pe un display. De asemenea, se utilizează un buzzer pentru a semnala coliziunile bilei cu terenulobstacolele sau atunci când un jucător marchează un punct.
- +
-In final, ​prin intermediul ​proiectuluiutilizatorii pot sa isi testeze abilitatile si sa se distreze jucand unul dintre cele mai vechi jocuri videoPong.+
  
 </​note>​ </​note>​
 ===== Descriere generală ===== ===== Descriere generală =====
  
-<​note ​tip>+<​note>​
 O schemă bloc cu toate modulele proiectului:​ O schemă bloc cu toate modulele proiectului:​
 <note important>​ SCHEMA BLOC  <note important>​ SCHEMA BLOC 
-{{ https://​app.diagrams.net/​}}</​note>​ 
  
 +
 +{{:​pm:​prj2023:​amocanu:​schemabloc.png?​200|}}
 +</​note>​
  
 Hardware Design ​ Hardware Design ​
  
-<note tip> 
 Pentru acest proiect, vom avea nevoie de urmatoarele piese: Pentru acest proiect, vom avea nevoie de urmatoarele piese:
  
-   ​* ​Placa Arduino Uno sau Mega +   * Arduino Uno R3 
-   ​* ​2 potentiometre +   ​* ​Butoane 
-   ​* ​2 butoane pushbutton +   ​* ​Buzzer pasiv 
-   ​* ​2 matrici LED de 8x8 +   ​* ​OLED Display 0.96” 128×64 SPI 
-   ​* ​Jumper wires+   ​* ​Fire 
 +    
 +**Schema electrica** 
 + 
 + 
 + 
 +{{:​pm:​prj2023:​amocanu:​pong_schema-electrica.png?​600|}}
  
 </​note>​ </​note>​
 +===== Software Design =====
  
-    Software Design ​ 
  
 +<​note>​
 +Înainte de joc, se afișează un meniu cu opțiuni de scor: 3, 5 sau 7 puncte.
 +Jucătorul 2 navighează prin meniu și alege opțiunea.
 +Se afișează bara de încărcare până la 100% în timp ce jucătorii se pregătesc.
 +Jucătorii sunt bare verticale, mingea este un pixel, obstacolele sunt pătrate, iar elementul de pick-up este un cerc.
 +Mișcarea jucătorilor se face pe axa OX, in timp ce mingea se deplasează pe axele XOY.
  
-<note tip> +1.Mingea pleacă într-o direcție aleatoare la începutul fiecărei runde. 
-Descrierea codului aplicaţiei (firmware): + 
-  * mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR) +2.Jucătorii apără peretele din spate; lovirea peretelui ​de către minge aduce puncte adversarului
-  * librării şsurse 3rd-party (e.gProcyon AVRlib) + 
-  * algoritmi şstructuri ​pe care plănuiţsă le implementaţ+3.Se afișează scorul curent șnumărul de elemente de pick-up colectate de jucători
-  ​* (etapa 3) surse şi funcţii implementate+ 
 +4.Obstacolele șelementele de pick-up apar în poziții aleatoare ​pe ecran. 
 + 
 +5.Elementul de pick-up reapare după un timp, după ce este colectat de un jucător. 
 + 
 +6.Obstacolele se mișcă și îșschimbă dimensiunea la lovitura mingei sau la începutul unei runde. 
 + 
 +7.Jocul se încheie când un jucător atinge scorul maxim selectat din meniu. 
 + 
 +8.Se afișează câștigătorul șse redă o melodie la buzzer. Se revine apoi la meniu. 
 +  ​
 </​note>​ </​note>​
  
-     Rezultate Obţinute ​+===== Rezultate Obţinute ​=====
  
-<​note ​tip+ 
-Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.+{{:​pm:​prj2023:​amocanu:​baraloading.jpg?​500|}} 
 +{{:​pm:​prj2023:​amocanu:​meniualegerepuncte.jpg?​500|}} 
 + 
 +{{:​pm:​prj2023:​amocanu:​desfasurarejoc.jpg?​500|}} 
 +{{:​pm:​prj2023:​amocanu:​mesajfinal.jpg?​500|}} 
 + 
 + 
 +===== Concluzii ===== 
 +<​note>​ 
 +Proiect util in vederea intelegerii mai bune a conexiunii hardware-software.
 </​note>​ </​note>​
- + 
 +===== Download ===== 
 +{{:​pm:​prj2023:​amocanu:​pm.zip|}} 
 + 
 +===== Jurnal resurse ===== 
 + 
 +<note > 
 +[[https://​learn.adafruit.com/​monochrome-oled-breakouts/​arduino-library-and-examples]] 
 + 
 +[[https://​lastminuteengineers.com/​oled-display-arduino-tutorial/​]] 
 + 
 +[[https://​www.youtube.com/​watch?​v=u5drIsmr6UM&​ab_channel=%D0%9A%D0%BE%D0%BD%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD%D1%82%D0%B8%D0%BD]] 
 + 
 +[[https://​create.arduino.cc/​projecthub/​ronfrtek/​arduino-oled-display-menu-with-option-to-select-e85f04]] 
 + 
 +[[https://​create.arduino.cc/​projecthub/​GeneralSpud/​passive-buzzer-song-take-on-me-by-a-ha-0f04a8]] 
 + 
 +[[https://​gist.github.com/​mikeputnam/​2820675]] 
 + 
 +</​note>​ 
 + 
 +<​html><​a class="​media mediafile mf_pdf"​ href="?​do=export_pdf">​Export to PDF</​a></​html>​ 
 + 
 + 
 + 
 + 
 +    ​
pm/prj2023/amocanu/szocsmihaela_proiect.1683459751.txt.gz · Last modified: 2023/05/07 14:42 by mihaela.szocs
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0