This shows you the differences between two versions of the page.
pm:prj2023:adarmaz:pusculita_inteligenta_-_mihai_andrei-leonard_333ca [2023/05/03 02:47] andrei.mihai1306 [Descriere generală] |
pm:prj2023:adarmaz:pusculita_inteligenta_-_mihai_andrei-leonard_333ca [2023/05/30 14:47] (current) andrei.mihai1306 |
||
---|---|---|---|
Line 1: | Line 1: | ||
- | ====== Nume proiect ====== | + | ====== Pușculiță Inteligentă - Mihai Andrei-Leonard 333CA ====== |
===== Introducere ===== | ===== Introducere ===== | ||
=== Ce face? === | === Ce face? === | ||
- | = Această pușculiță inteligentă este un sistem care contorizează bancnotele introduse și care păstrează aceste bancnote înăuntru până când este introdus un cod cu care să o deschizi. Bancnota este introdusă în aparat, care își va da seama de tipul său prin intermediul unui senzor de culoare, urmând ca după aceea să updateze suma afișată pe ecranul LED, adăugând la suma precedentă noua bancnotă. În cazul în care este introdus codul de care am spus anterior, partea din spate a pușculiței se deschide iar utilizatorul scoate banii care erau în pușculiță, resetând astfel contorul.= | + | Această pușculiță inteligentă este un sistem care contorizează bancnotele introduse și care păstrează aceste bancnote înăuntru până când este introdus un cod cu care să o deschizi. Bancnota este introdusă în aparat, care își va da seama de tipul său prin intermediul unui senzor de culoare, urmând ca după aceea să updateze suma afișată pe ecranul LED, adăugând la suma precedentă noua bancnotă. În cazul în care este introdus codul de care am spus anterior, partea din spate a pușculiței se deschide iar utilizatorul scoate banii care erau în pușculiță, resetând astfel contorul. |
=== Scopul === | === Scopul === | ||
- | = Scopul proiectului este de a înțelege mai bine conceptele studiate în cadrul laboratorului și în același timp de a creea cu ajutorul unei plăcuțe arduino ceva ce poate fi destul de util.= | + | Scopul proiectului este de a înțelege mai bine conceptele studiate în cadrul laboratorului și în același timp de a creea cu ajutorul unei plăcuțe arduino ceva ce poate fi destul de util. |
=== Ideea inițială === | === Ideea inițială === | ||
- | = Ideea inițială fusese a unei mașini de numărat bani, idee provenită din observarea unor proiecte interesante din anii anteriori la care am mai adăugat câteva feature-uri pentru ai crește utilitatea.= | + | Ideea inițială fusese a unei mașini de numărat bani, idee provenită din observarea unor proiecte interesante din anii anteriori la care am mai adăugat câteva feature-uri pentru ai crește utilitatea. |
=== Utilitate === | === Utilitate === | ||
- | = Deși trăim într-o eră în care cardurile au început încetul cu încetul să fie mai utilizate decât banii cash, este destul de greu să se facă o trecere completă, renunțându-se la bancnote. Fix de asta, este oricând util pentru oricine să aibe un loc unde să-și depoziteze banii cash pe care intenționează să-i păstreze pentru anumite țeluri, precum achiziționarea unui computer nou, iar ecranul LED care afișează suma te poate ajuta să contorizezi mai ușor banii.= | + | Deși trăim într-o eră în care cardurile au început încetul cu încetul să fie mai utilizate decât banii cash, este destul de greu să se facă o trecere completă, renunțându-se la bancnote. Fix de asta, este oricând util pentru oricine să aibe un loc unde să-și depoziteze banii cash pe care intenționează să-i păstreze pentru anumite țeluri, precum achiziționarea unui computer nou, iar ecranul LED care afișează suma te poate ajuta să contorizezi mai ușor banii. |
===== Descriere generală ===== | ===== Descriere generală ===== | ||
- | = Utilizatorul poate să introducă oricând o bancnotă, care va fi introducă în aparate prin intermediul unui servomotor, asemănător cu introducerea unei bancnote într-un tonomat. Bancnota introdusă, va fi după recunoscută de către aparat prin intermediul unui senzor de culoare, pentru a afla valoarea acesteia, urmând ca textul de pe ecranul LCD să se updateze și bancnota să ajungă în pușculiță. Oricând, utilizatorul poate introduce codul preferabil știut doar de el, pentru a-și scoate banii din pușculiță, introducerea codului, va activa un servomotor care va deschide pușculița, resetând de asemenea și valoarea reținută, considerând că va fi extrasă toată suma de bani.= | + | Utilizatorul poate să introducă oricând o bancnotă, care va fi introducă în aparate prin intermediul unui servomotor, asemănător cu introducerea unei bancnote într-un tonomat. Bancnota introdusă, va fi după recunoscută de către aparat prin intermediul unui senzor de culoare, pentru a afla valoarea acesteia, urmând ca textul de pe ecranul LCD să se updateze și bancnota să ajungă în pușculiță. Oricând, utilizatorul poate introduce codul preferabil știut doar de el, pentru a-și scoate banii din pușculiță, introducerea codului, va activa un servomotor care va deschide pușculița, resetând de asemenea și valoarea reținută, considerând că va fi extrasă toată suma de bani. |
+ | |||
+ | {{pm:prj2023:adarmaz:mihai_leonard_schema_bloc.png}} | ||
===== Hardware Design ===== | ===== Hardware Design ===== | ||
Line 34: | Line 36: | ||
* Rezistențe | * Rezistențe | ||
* Fire | * Fire | ||
- | |||
- | ===== Software Design ===== | ||
- | |||
- | |||
- | <note tip> | ||
- | Descrierea codului aplicaţiei (firmware): | ||
- | * mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR) | ||
- | * librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib) | ||
- | * algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi | ||
- | * (etapa 3) surse şi funcţii implementate | ||
- | </note> | ||
===== Rezultate Obţinute ===== | ===== Rezultate Obţinute ===== | ||
- | <note tip> | + | Proiectul acesta a fost o încercare mai complexă decât mă așteptam. A fost o experiență unică și interesantă și mă bucur că am avut șansa să-l realizez. Printre problemele întâlnite în realizarea proiectului s-au numărat utilizarea senzorului de culoare, deoarece acesta în cazul în care există lumină exterioară nu este foarte precis, deoarece ia în calcul și culorile de ansamblu. O altă problemă întâmpinată a fost transportul proiectului, avâdn în vedere că am confecționat proiectul din carton și hârtie, a fost destul de complicat de transportat, fără a ruina tot ceea ce făcusem. |
- | Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru. | + | |
- | </note> | + | |
- | ===== Concluzii ===== | ||
===== Download ===== | ===== Download ===== | ||
- | <note warning> | + | {{pm:prj2023:adarmaz:Andrei-Leonard_Mihai_333CA.rar}} |
- | O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-). | + | |
- | + | ||
- | Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea **Add Images or other files**. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul **:pm:prj20??:c?** sau **:pm:prj20??:c?:nume_student** (dacă este cazul). **Exemplu:** Dumitru Alin, 331CC -> **:pm:prj2009:cc:dumitru_alin**. | + | |
- | </note> | + | |
- | + | ||
- | ===== Jurnal ===== | + | |
- | + | ||
- | <note tip> | + | |
- | Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului. | + | |
- | </note> | + | |
- | + | ||
- | ===== Bibliografie/Resurse ===== | + | |
- | + | ||
- | <note> | + | |
- | Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe **Resurse Software** şi **Resurse Hardware**. | + | |
- | </note> | + | |
- | <html><a class="media mediafile mf_pdf" href="?do=export_pdf">Export to PDF</a></html> | ||