This shows you the differences between two versions of the page.
pm:prj2022:sgherman:aschibinschi [2022/05/12 15:25] artiom.schibinschi [Introducere] |
pm:prj2022:sgherman:aschibinschi [2022/05/27 10:29] (current) artiom.schibinschi |
||
---|---|---|---|
Line 1: | Line 1: | ||
====== SimpleGameSet ====== | ====== SimpleGameSet ====== | ||
===== Introducere ===== | ===== Introducere ===== | ||
- | |||
- | Proiectul pune la dispozitia utilizatorilor un set de jocuri simple (actual 2) PlayerVSPlayer. Ideea proiectului a constat in implementarea unui set de jocuri simple PlayerVSPlayer care pot fi folosite pentru a petrece distractiv micile pauze cu prietenii. Implementarea proiectului va fi utila pentru invatarea si intelegerea unor concepte atat pe partea de hardware cat si software. In concluzie acest proiect constituie o baza fundamentala in ceea ce priveste dezvoltarea viitoarelor proiecte. | ||
- | |||
<note tip> | <note tip> | ||
+ | Proiectul pune la dispozitia utilizatorilor un set de jocuri simple (actual 2) PlayerVSPlayer. Ideea proiectului a constat in implementarea unui set de jocuri simple PlayerVSPlayer care pot fi folosite pentru a petrece distractiv micile pauze cu prietenii. Implementarea proiectului va fi utila pentru invatarea si intelegerea unor concepte atat pe partea de hardware cat si software. In concluzie acest proiect constituie o baza fundamentala in ceea ce priveste dezvoltarea viitoarelor proiecte. | ||
</note> | </note> | ||
===== Descriere generală ===== | ===== Descriere generală ===== | ||
<note tip> | <note tip> | ||
- | O schemă bloc cu toate modulele proiectului vostru, atât software cât şi hardware însoţită de o descriere a acestora precum şi a modului în care interacţionează. | + | Jocul este controlat cu ajutorul a 5 butoane (LEFT, UP, RIGHT, DOWN si OK). |
- | Exemplu de schemă bloc: http://www.robs-projects.com/mp3proj/newplayer.html | + | Schema bloc: |
+ | |||
+ | {{:pm:prj2022:sgherman:schibinschi_pm_block.png?500|}} | ||
</note> | </note> | ||
Line 18: | Line 17: | ||
<note tip> | <note tip> | ||
- | Aici puneţi tot ce ţine de hardware design: | + | Lista de piese: |
- | * listă de piese | + | * Arduino UNO |
- | * scheme electrice (se pot lua şi de pe Internet şi din datasheet-uri, e.g. http://www.captain.at/electronic-atmega16-mmc-schematic.png) | + | * LCD nokia 5110 |
- | * diagrame de semnal | + | * Breadbord 400 |
- | * rezultatele simulării | + | * Componente de baza (cablu USB, pini, fire, butoane) |
+ | * Buzzer | ||
+ | |||
+ | Schema Electrica: | ||
</note> | </note> | ||
+ | |||
+ | {{:pm:prj2022:sgherman:schema_schibinschi_1.png?1000|}} | ||
===== Software Design ===== | ===== Software Design ===== | ||
Line 30: | Line 34: | ||
<note tip> | <note tip> | ||
Descrierea codului aplicaţiei (firmware): | Descrierea codului aplicaţiei (firmware): | ||
- | * mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR) | + | * mediu de dezvoltare : Arduino IDE |
- | * librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib) | + | * librării şi surse 3rd-party : Adafruit-GFX-Library si Adafruit-PCD8544-Nokia-5110-LCD-library |
- | * algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi | + | * A fost implementat doar jocul X&0 din cauza lipsei de timp. Ce tine de partea de cod a fost totul relativ usor, citirea input-ului de la butoane pentru mutarea cursorului/sau selectarea celulei (incepe jucatorul X), verificarea daca jocul a luat sfarsit. Partea bonus pe care am implementat-o : flicker ca jucatorul sa-si dea seama in ce casuta se afla si deja sunetele de la buzzer cand incerci sa selectezi o casuta ocupata si cand se termina jocul. |
- | * (etapa 3) surse şi funcţii implementate | + | |
</note> | </note> | ||
===== Rezultate Obţinute ===== | ===== Rezultate Obţinute ===== | ||
- | <note tip> | + | {{:pm:prj2022:sgherman:pg1.jpeg?400|}} {{:pm:prj2022:sgherman:pg2.jpeg?400|}} |
- | Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru. | + | {{:pm:prj2022:sgherman:pg3.jpeg?400|}} {{:pm:prj2022:sgherman:pg4.jpeg?400|}} |
- | </note> | + | |
===== Concluzii ===== | ===== Concluzii ===== | ||
+ | |||
+ | Daca sa nu luam in calcul banii cheltuiti pe proiect si faptul ca sa cuprinzi o buna parte din laboratoare in proiect e destul de complicat, a fost totusi o experienta frumoasa si interesanta. Nu am reusit sa fac la maxim ce mi-am pus in plan atat pe partea te soft cat si cea hard, dar o sa incerc in continuare sa il prelucrez! | ||
===== Download ===== | ===== Download ===== | ||
<note warning> | <note warning> | ||
- | O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-). | + | {{:pm:prj2022:sgherman:schibinschi_artiom_331cc_proiect_pm.zip|}} |
- | + | ||
- | Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea **Add Images or other files**. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul **:pm:prj20??:c?** sau **:pm:prj20??:c?:nume_student** (dacă este cazul). **Exemplu:** Dumitru Alin, 331CC -> **:pm:prj2009:cc:dumitru_alin**. | + | |
</note> | </note> | ||
Line 61: | Line 63: | ||
<note> | <note> | ||
- | Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe **Resurse Software** şi **Resurse Hardware**. | + | 1. https://github.com/adafruit/Adafruit-GFX-Library/blob/master/Adafruit_GFX.cpp |
+ | |||
+ | 2. https://github.com/adafruit/Adafruit-PCD8544-Nokia-5110-LCD-library/blob/master/Adafruit_PCD8544.cpp | ||
+ | |||
+ | 3. Laboratoarele PM | ||
+ | |||
+ | 4. https://www.youtube.com/watch?v=aDwrMeu4k9Y (tutorial Nokia LCD 5110 with Arduino) | ||
</note> | </note> | ||
<html><a class="media mediafile mf_pdf" href="?do=export_pdf">Export to PDF</a></html> | <html><a class="media mediafile mf_pdf" href="?do=export_pdf">Export to PDF</a></html> | ||