Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

pm:prj2022:ndrogeanu:navigation_computer [2022/05/12 21:08]
alexandru.dutulescu
pm:prj2022:ndrogeanu:navigation_computer [2022/06/02 12:49] (current)
alexandru.dutulescu
Line 1: Line 1:
-====== 4 In A Row ====== +//​**Calculator Navigatie Racheta**// 
-===== Introducere =====+Prin acest proiect voi masura si compara diferenta in capacitatile de procesare a semnalelor venite de la senzorii placilor: IMU MPU6500 si barometru M5607 pentru placa cu Arduino si IMU MPU6050 si barometru BMP180 pentru placa cu Raspberry Pi Pico. Pentru procesarea semnalului folosim filtre Kalman pentru a reduce spike-urile in citire. Pentru a masura altitudini si viteze, folosim integrale. Pentru altitudini folosim de asemenea barometrul. Trebuie sa avem grija totusi pentru ca in regim supersonic racheta produce o unda de soc care altereaza citirea pe barometru. ​
  
-4 In A Row este un joc de strategie in doi in care fiecare jucator alege o culoare si apoi cu randul pozitioneaza jetoane intr-o matrice cu 6 linii si 7 coloane. Piesele cad pe cea mai de jos pozitie a coloanei selectate. Fiecare dintre cei doi incercand sa fie primul care formeaza orizontal, vertical sau diagonal o linie de 4 jetoane. +Asta e pcb-ul ARDUINO: {{:​pm:​prj2022:​ndrogeanu:​pcb_dutulescu_alexandru.png?200|}} 
-   +Asta e schematica ARDUINO: ​{{:​pm:​prj2022:​ndrogeanu:​schematic_dutulescu_alexandru.png?200|}}
-===== Descriere generală ===== +
-La inceputul partidei fiecare jucator va putea selecta o culoare care va fi dispusa pe unul din leduri cu ajutorul butoanelor. Ulterior fiecare jucator se va folosi de aceleasi butoane pentru a selecta unde va cadea piesa. Acesta va vizualiza selectarea pozitiei pe banda led deasupra celor 7 stripuri de banda led care reprezinta tabla de joc. Randul fiecarui jucator este semnalizat de ledurile cu ajutorul carora s-a realizat selectarea culorii de joc. In momentul in care unul dintre jucatori reuseste sa formeze o linie de 4, buzzer-ul va produce o melodie pentru invingator+
-==== Schema Bloc ==== +
-{{:​pm:​prj2022:​ndrogeanu:​pm_proiect_4_in_a_row.png?650|}}+
  
 +Asta e pcb-ul PICO: {{:​pm:​prj2022:​ndrogeanu:​pcb_2_.jpeg?​200|}}
 +Asta e schematica PICO: To be added, nu o mai gasesc
  
-===== Hardware Design ===== 
-  *[[https://​cleste.ro/​arduino-uno-r3-atmega328p.html|Arduino UNO]] 
-  *[[https://​cleste.ro/​breadboard-400-puncte.html|Breadboard]] 
-  *[[https://​www.sigmanortec.ro/​Banda-LED-adresabila-RGB-WS2812-60led-m-IP67-10cm-p166125661|Banda Led]] 
-  *[[https://​cleste.ro/​buton-rotund.html#/​101-butonrotund-verde|Buton]] 
-  *[[https://​www.conexelectronic.ro/​ro/​senzori-si-module-pentru-platforme-de-dezvoltare/​18499-MODUL-BUZZER-PASIV-3-3-5V.html?​search_query=buzzer&​results=19|Buzzer]] 
-  *[[https://​www.sigmanortec.ro/​led-rgb-10mm-catod-comun|Led RGB]] 
-  *[[https://​www.sigmanortec.ro/​40-fire-Dupont-10cm-Tata-Tata-p210856288|Fire tata-tata]] 
-  *[[https://​www.sigmanortec.ro/​40-fire-Dupont-10cm-Tata-Mama-p210855157|Fire tata-mama]] 
  
-==== Schema electrică ==== +{{:​pm:​prj2022:​ndrogeanu:​componente_dutulescu_alexandru.xlsx|}}
-{{:​pm:​prj2022:​ndrogeanu:​tinkercad_pm_4_in_a_row.png?650|}}+
  
-=== Banda LED === +Date zbor Clinceni 
-  * Banda LED cu 7 LED-uri +{{:pm:​prj2022:​ndrogeanu:​whatsapp_image_2022-06-02_at_12.46.21.jpeg?​200|}}
-    * Utilizeaza 3 pini : +
-       * GND +
-       * VCC conectat la 5V +
-       * 1 pin conectat la pinul 3 al plăcuței pentru accesare directa +
-  * Banda LED cu 6 * 7 LED-uri +
-    * Utilizeaza 3 pini : +
-       * GND +
-       * VCC - conectat la 5V +
-       * 1 pin conectat la pinul 2 al plăcuței pentru accesare directa+
  
-=== Led RGB Jucator 1 === +Cod: 
-  * Utilizeaza 4 pini : +https://​github.com/​AlexD91561/​2SpaceNavigationComputer
-    * GND +
-    * 1 pin conectat la pinul 8 al plăcuței pentru a furniza culoarea rosu +
-    * 1 pin conectat la pinul 9 al plăcuței pentru a furniza culoarea verde +
-    * 1 pin conectat la pinul 10 al plăcuței pentru a furniza culoarea albastru+
  
- 
-=== Led RGB Jucator 2 === 
-  * Utilizeaza 4 pini : 
-    * GND 
-    * 1 pin conectat la pinul 11 al plăcuței pentru a furniza culoarea rosu 
-    * 1 pin conectat la pinul 12 al plăcuței pentru a furniza culoarea verde 
-    * 1 pin conectat la pinul 13 al plăcuței pentru a furniza culoarea albastru 
- 
- 
-=== Butoane === 
-  * Utilizeaza 2 pini: 
-     * conectat la 5V 
-     * 1 pin conectat la pinul analog A0 
- 
-=== Buzzer === 
-  * Utilizeaza 2 pini : 
-    * GND 
-    * 1 pin conectat la pinul 6 al plăcuței pentru a produce o melodie 
-===== Software Design ===== 
-  *** Mediu de dezvoltare folosit**: 
-    * Tinkercad 
-    * Arduino IDE 
-  * **Biblioteci** 
-    * Adafruit_NeoPixel 
-  * **Implementare** 
-    - **setup()** 
-         * se seteaza pinii de output 
-         * se inițializezaza benzile LED; 
-    - **checkWinner()** ​ 
-         * se realizeaza verificarea daca unul dintre cei doi jucatori a reusit sa formeze o structura de 4 jetoane pe orizontal, oblic sau diagonale 
-    - **colorCompare(struct Color color1, struct Color color2)** 
-         * verifica daca doua culori sunt aceleasi 
-         * aceasta functie este utilizata pentru ca cei doi jucatori sa aiba culori distincte pentru a se diferentia ​ 
-    - **clearP1()** 
-         * opreste LED-ul jucatorului 1  
-    - **clearP2()** 
-         * opreste LED-ul jucatorului 2  
-    - **setPlayer()** 
-         * in cazul in care partida a fost castigata se reseteaza culorile jucatorilor ​ 
-    - **setBoardMatrix()** 
-         * se initializeaza corespunzator matricea care reprezinta tabla de joc  
-    - **setPlayerColor(int player_nr)** ​ 
-         * se alege cu ajutorul butoanelor culoarea pentru jucatorul player_nr 
-         * cu ajutorul pinului A0, a lui analogRead si a rezistentelor de valori diferite putem naviga printre culorile puse la dispozitia unui jucaotr ​ 
-    - **loop()** 
-         * se initializeaza tabla de joc 
-         * fiecare jucator alege o culoare 
-         * la fel ca la alegerea culorii ne folosim de butoane pentru a selecta unde va cadea jetonul 
-         * in cazul in care exista un castigator semnalizam portiunea de 4 jetoane care a dus la castigarea partidei si se porneste o melodie prntru castigator 
-         * se reseteaza datele pentru a putea incepe o noua partida 
-===== Rezultate Obţinute ===== 
- 
-Joc de entertainment:​ 
-[[https://​drive.google.com/​file/​d/​1EbVK4Leut1lrDexZ3NN1hdoZajBTrkOf/​view?​usp=sharing|Video]] 
- 
-{{:​pm:​prj2022:​ndrogeanu:​pm_4_in_a_row_light.jpeg?​700|}} 
-===== Concluzii ===== 
- 
-Am implementat jocul 4 in a row cu ajutorul uei placute Arduino Uno si a componentelor de baza. 
-{{:​pm:​prj2022:​ndrogeanu:​pm_4_in_a_row_fizic.jpeg?​700|}} 
-===== Download ===== 
- 
-<note warning> 
-O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului:​ surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-). 
- 
-Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea **Add Images or other files**. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul **:​pm:​prj20??:​c?​** sau **:​pm:​prj20??:​c?:​nume_student** (dacă este cazul). **Exemplu:​** Dumitru Alin, 331CC -> **:​pm:​prj2009:​cc:​dumitru_alin**. 
-</​note>​ 
- 
-===== Jurnal ===== 
- 
-  * 01.05.2022: Creare Wiki 
-  * 01.05.2022: Adaugare introducere,​ descriere generală, schema bloc, listă componente 
-  * 02.05.2022: Achizitionare Componente 
-  * 04.05.2022: Primire Componente 
-  * 05.05.2022: Verificare componente 
-  * 06.05.2022: Realizare cod Tinkercad 
-  * 08.05.2022 - 09.05.2022: Taierea benzii LED si lipirea acesteia 
-  * 10.05.2022: Conectarea tuturor componentelor la placa Arduino Uno 
-  * 11.05.2022: Modificarea codului, debug pentru o functionalitate corecta 
-  * 11.05.2022: Adaugare schema electrica 
-===== Bibliografie/​Resurse ===== 
- 
-  * [[https://​learn.adafruit.com/​adafruit-neopixel-uberguide/​arduino-library-use|NeoPixel]] 
-  * [[https://​www.instructables.com/​How-to-Multiple-Buttons-on-1-Analog-Pin-Arduino-Tu/​|Multiple Buttons]] 
-  * [[https://​www.arduino.cc/​en/​Tutorial/​BuiltInExamples/​Button|Button]] 
-  * [[https://​create.arduino.cc/​projecthub/​muhammad-aqib/​arduino-rgb-led-tutorial-fc003e|RGB LED]] 
-  * [[https://​www.ardumotive.com/​how-to-use-a-passive-buzzer-module-en.html|Buzzer]] 
-  * [[https://​learn.adafruit.com/​make-it-glow-how-to-solder-neopixels-a-beginners-guide/​connecting-two-strips|NeoPixel Connect]] 
-  * [[https://​java.tutorialink.com/​connect-4-check-for-a-win-algorithm/​|4 In A Row Win]] 
- 
-<​html><​a class="​media mediafile mf_pdf"​ href="?​do=export_pdf">​Export to PDF</​a></​html>​ 
  
pm/prj2022/ndrogeanu/navigation_computer.1652378886.txt.gz · Last modified: 2022/05/12 21:08 by alexandru.dutulescu
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0