This shows you the differences between two versions of the page.
pm:prj2022:cstan:snake_game [2022/04/22 16:31] matei.doncu |
pm:prj2022:cstan:snake_game [2022/05/25 00:35] (current) matei.doncu [Jurnal] |
||
---|---|---|---|
Line 4: | Line 4: | ||
<note tip> | <note tip> | ||
- | Clasicul joc Snake realizat cu ajutorul Arduino. | + | Jocul original Snake de pe Nokia 5110 realizat cu ajutorul Arduino. |
</note> | </note> | ||
===== Descriere generală ===== | ===== Descriere generală ===== | ||
<note tip> | <note tip> | ||
+ | Acest proiect incepe prin meniul de joc ce cuprinde 3 optiuni: play (jocul propriu-zis), highscore (care afiseaza cel mai inalt scor atins) si settings (unde poti schimba contrastul, activa/dezactiva lumina, activa/dezactiva sunetul). Controlul sarpelui se face prin intermediul a 4 butoane (sus, jos, stanga, dreapta) sau prin intermediul unui joystick analogic. | ||
+ | |||
Lista de piese: | Lista de piese: | ||
* Arduino Uno | * Arduino Uno | ||
Line 14: | Line 16: | ||
* Nokia 5110 LCD display | * Nokia 5110 LCD display | ||
* Piezo buzzer | * Piezo buzzer | ||
+ | * 4 push buttons | ||
* Generic joystick module | * Generic joystick module | ||
* Jumper wires | * Jumper wires | ||
Line 21: | Line 24: | ||
===== Hardware Design ===== | ===== Hardware Design ===== | ||
+ | Conexiuni pini: | ||
+ | Display | ||
+ | RST - D3 | ||
+ | CE - D4 | ||
+ | DC - D5 | ||
+ | DIN - D11 | ||
+ | CLK - D13 | ||
+ | VCC - 3.3V Arduino | ||
+ | LIGHT - D7 | ||
+ | GND - GND Arduino | ||
- | ===== Software Design ===== | + | Joystick |
+ | VCC -5V Arduino | ||
+ | GND - GND Arduino | ||
+ | VRx - A2 | ||
+ | VRy - A3 | ||
+ | Buzzer | ||
+ | VCC - D12 | ||
+ | GND - GND Arduino | ||
+ | ButtonUP - D0 | ||
+ | ButtonDOWN - D1 | ||
+ | ButtonLEFT - D8 | ||
+ | ButtonRIGHT - D2 | ||
+ | GND buttons - GND Arduino | ||
+ | {{:pm:prj2022:cstan:snakegame.png?200|}} | ||
- | ===== Rezultate Obţinute ===== | + | ===== Software Design ===== |
+ | Pentru acest proiect am creat doua variante de cod: una in care controlul sarpelui functioneaza prin intermediul butoanelor, iar alta in care controlul sarpelui functioneaza prin intermediul joystick-ului, navigarea prin meniu facandu-se in continuare prin intermediul celor 4 butoane. | ||
+ | |||
+ | ===== Rezultate Obţinute ===== | ||
+ | |||
+ | {{:pm:prj2022:cstan:result1.jpeg?200|}} | ||
+ | {{:pm:prj2022:cstan:result2.jpeg?200|}} | ||
+ | {{:pm:prj2022:cstan:result3.jpeg?200|}} | ||
+ | {{:pm:prj2022:cstan:result4.jpeg?200|}} | ||
+ | {{:pm:prj2022:cstan:result5.jpeg?200|}} | ||
===== Concluzii ===== | ===== Concluzii ===== | ||
+ | Un proiect distractiv din care am invatat multe lucruri noi despre Arduino, lucruri care cu siguranta imi vor fi de folos in urmatorii ani de facultate. | ||
===== Download ===== | ===== Download ===== | ||
+ | {{:pm:prj2022:cstan:snakegamebuttons.zip|}} | ||
+ | {{:pm:prj2022:cstan:snakegamejoystick.zip|}} | ||
===== Jurnal ===== | ===== Jurnal ===== | ||
+ | 6 mai - achizitionare componente | ||
+ | |||
+ | 7 mai - asamblare proiect | ||
+ | |||
+ | 8 mai - proiectare, adaptare cod, testare, functionare partiala, multumire partiala | ||
+ | |||
+ | PAUZA | ||
+ | 14-15 mai - modificare cod, testare, functionare completa | ||
===== Bibliografie/Resurse ===== | ===== Bibliografie/Resurse ===== |