This shows you the differences between two versions of the page.
pm:prj2022:cristip:avoidtheobstalce [2022/05/30 13:45] andrei.siminica |
pm:prj2022:cristip:avoidtheobstalce [2022/06/01 17:29] (current) andrei.siminica [Software Design] |
||
---|---|---|---|
Line 35: | Line 35: | ||
* Conector baterie | * Conector baterie | ||
* Baterie | * Baterie | ||
+ | |||
+ | **Schema Electrica** | ||
+ | |||
+ | {{:pm:prj2022:cristip:schema_electrica_avoidtheobstacle.png?500|}} | ||
**Diagrama TinkerCad** | **Diagrama TinkerCad** | ||
Line 54: | Line 58: | ||
Aplicatia a fost dezvoltata folosind cod Arduino. | Aplicatia a fost dezvoltata folosind cod Arduino. | ||
- | S-a folosit biblioteca LiquidCrystal. | + | S-a folosit biblioteca LiquidCrystal pentru LCD. |
+ | |||
+ | ** Creare jucator ** | ||
+ | * Ecranul LCD are 32 de spatii, pozitionate pe 2 linii (16x2) | ||
+ | * Fiecare spatiu reprezinta o matrice de 8x5 pixeli | ||
+ | * Acestia pot fi aprinsi/stinsi individual | ||
+ | * se seteaza starea lor prin folosirea unei matrici ce va fi completata in felul urmator: | ||
+ | * * static byte graphics[] = { | ||
+ | * * B01110 | ||
+ | * * B10001 | ||
+ | * * B10001 | ||
+ | * * B10001 | ||
+ | * * B10001 | ||
+ | * * B10001 | ||
+ | * * B10001 | ||
+ | * * B01110 | ||
+ | * * }; | ||
+ | * acest exemplu va reprezenta o celula cu caracterul O | ||
+ | * pentru a creea animatia de miscare/saritura au fost create mai multe 'modele' ce cicleaza in functie de ce este necesar la momentul respectiv | ||
+ | |||
+ | |||
+ | ** Functia setup ** | ||
+ | * se initializeaza pinii si grafica initiala | ||
+ | |||
+ | ** Functia loop ** | ||
+ | * se verifica daca jocul este in curs, sau inca nu a fost inceput | ||
+ | * jocul nu este in curs => afiseaza mesajul "Game over"; deseneaza caracterul intr-o stare fixa | ||
+ | * jocul este in curs => avanseaza cu terenul de joc | ||
+ | * editeaza noua pozitie a jucatorului (avanseaza inainte/cazul in care acesta sare) | ||
+ | * verifica daca jucatorul poate continua, sau a pierdut, caz in care acesta revine in cazul in care jocul nu este in curs. | ||
+ | |||
+ | |||
</note> | </note> | ||
Line 61: | Line 97: | ||
<note tip> | <note tip> | ||
A fost creat un joc interactiv, repetitiv (fara incheiere), ce are ca scop ocolirea obstacolelor. Acesta se incheie in momentul in care jucatorul nu reuseste sa ocoleasca un anumit obstacol. | A fost creat un joc interactiv, repetitiv (fara incheiere), ce are ca scop ocolirea obstacolelor. Acesta se incheie in momentul in care jucatorul nu reuseste sa ocoleasca un anumit obstacol. | ||
+ | </note> | ||
+ | |||
+ | ===== Download ===== | ||
+ | |||
+ | <note tip> | ||
+ | Arhiva cu codul: | ||
+ | {{:pm:prj2022:cristip:avoid_the_obstacle_-_cod.rar|}} | ||
</note> | </note> | ||
Line 68: | Line 111: | ||
Resurse software: | Resurse software: | ||
* Creare caracter LCD: https://create.arduino.cc/projecthub/jacoslabbert99/arduino-lcd-icons-custom-characters-548f38 | * Creare caracter LCD: https://create.arduino.cc/projecthub/jacoslabbert99/arduino-lcd-icons-custom-characters-548f38 | ||
+ | * Animatii LCD: https://create.arduino.cc/projecthub/debanshudas23/lcd-animation-and-gaming-bad14e | ||
* Configurare LCD: https://docs.arduino.cc/learn/electronics/lcd-displays | * Configurare LCD: https://docs.arduino.cc/learn/electronics/lcd-displays | ||
* Configurare buton: https://www.arduino.cc/en/Tutorial/BuiltInExamples/Button | * Configurare buton: https://www.arduino.cc/en/Tutorial/BuiltInExamples/Button |