This shows you the differences between two versions of the page.
|
pm:prj2022:cristip:avoidtheobstalce [2022/05/30 13:45] andrei.siminica |
pm:prj2022:cristip:avoidtheobstalce [2022/06/01 17:29] (current) andrei.siminica [Software Design] |
||
|---|---|---|---|
| Line 35: | Line 35: | ||
| * Conector baterie | * Conector baterie | ||
| * Baterie | * Baterie | ||
| + | |||
| + | **Schema Electrica** | ||
| + | |||
| + | {{:pm:prj2022:cristip:schema_electrica_avoidtheobstacle.png?500|}} | ||
| **Diagrama TinkerCad** | **Diagrama TinkerCad** | ||
| Line 54: | Line 58: | ||
| Aplicatia a fost dezvoltata folosind cod Arduino. | Aplicatia a fost dezvoltata folosind cod Arduino. | ||
| - | S-a folosit biblioteca LiquidCrystal. | + | S-a folosit biblioteca LiquidCrystal pentru LCD. |
| + | |||
| + | ** Creare jucator ** | ||
| + | * Ecranul LCD are 32 de spatii, pozitionate pe 2 linii (16x2) | ||
| + | * Fiecare spatiu reprezinta o matrice de 8x5 pixeli | ||
| + | * Acestia pot fi aprinsi/stinsi individual | ||
| + | * se seteaza starea lor prin folosirea unei matrici ce va fi completata in felul urmator: | ||
| + | * * static byte graphics[] = { | ||
| + | * * B01110 | ||
| + | * * B10001 | ||
| + | * * B10001 | ||
| + | * * B10001 | ||
| + | * * B10001 | ||
| + | * * B10001 | ||
| + | * * B10001 | ||
| + | * * B01110 | ||
| + | * * }; | ||
| + | * acest exemplu va reprezenta o celula cu caracterul O | ||
| + | * pentru a creea animatia de miscare/saritura au fost create mai multe 'modele' ce cicleaza in functie de ce este necesar la momentul respectiv | ||
| + | |||
| + | |||
| + | ** Functia setup ** | ||
| + | * se initializeaza pinii si grafica initiala | ||
| + | |||
| + | ** Functia loop ** | ||
| + | * se verifica daca jocul este in curs, sau inca nu a fost inceput | ||
| + | * jocul nu este in curs => afiseaza mesajul "Game over"; deseneaza caracterul intr-o stare fixa | ||
| + | * jocul este in curs => avanseaza cu terenul de joc | ||
| + | * editeaza noua pozitie a jucatorului (avanseaza inainte/cazul in care acesta sare) | ||
| + | * verifica daca jucatorul poate continua, sau a pierdut, caz in care acesta revine in cazul in care jocul nu este in curs. | ||
| + | |||
| + | |||
| </note> | </note> | ||
| Line 61: | Line 97: | ||
| <note tip> | <note tip> | ||
| A fost creat un joc interactiv, repetitiv (fara incheiere), ce are ca scop ocolirea obstacolelor. Acesta se incheie in momentul in care jucatorul nu reuseste sa ocoleasca un anumit obstacol. | A fost creat un joc interactiv, repetitiv (fara incheiere), ce are ca scop ocolirea obstacolelor. Acesta se incheie in momentul in care jucatorul nu reuseste sa ocoleasca un anumit obstacol. | ||
| + | </note> | ||
| + | |||
| + | ===== Download ===== | ||
| + | |||
| + | <note tip> | ||
| + | Arhiva cu codul: | ||
| + | {{:pm:prj2022:cristip:avoid_the_obstacle_-_cod.rar|}} | ||
| </note> | </note> | ||
| Line 68: | Line 111: | ||
| Resurse software: | Resurse software: | ||
| * Creare caracter LCD: https://create.arduino.cc/projecthub/jacoslabbert99/arduino-lcd-icons-custom-characters-548f38 | * Creare caracter LCD: https://create.arduino.cc/projecthub/jacoslabbert99/arduino-lcd-icons-custom-characters-548f38 | ||
| + | * Animatii LCD: https://create.arduino.cc/projecthub/debanshudas23/lcd-animation-and-gaming-bad14e | ||
| * Configurare LCD: https://docs.arduino.cc/learn/electronics/lcd-displays | * Configurare LCD: https://docs.arduino.cc/learn/electronics/lcd-displays | ||
| * Configurare buton: https://www.arduino.cc/en/Tutorial/BuiltInExamples/Button | * Configurare buton: https://www.arduino.cc/en/Tutorial/BuiltInExamples/Button | ||