Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

pm:prj2022:cristip:avoidtheobstalce [2022/05/27 13:36]
andrei.siminica created
pm:prj2022:cristip:avoidtheobstalce [2022/06/01 17:29] (current)
andrei.siminica [Software Design]
Line 1: Line 1:
-====== ​Nume proiect ​======+====== ​Avoid the obstacles ​====== 
 +Siminica Andrei Razvan, 331CA
 ===== Introducere ===== ===== Introducere =====
  
 <note tip> <note tip>
-Prezentarea pe scurt a proiectului vostru: +Proiectul consta intr-un joc recreativ cu scopul de a acumula cat mai multe puncte prin evitarea obstacolelor.
-  * ce face +
-  * care este scopul ​lui +
-  * care a fost ideea de la care aţi pornit +
-  * de ce credeţi că este util pentru alţii şi pentru voi+
 </​note>​ </​note>​
 ===== Descriere generală ===== ===== Descriere generală =====
  
 <note tip> <note tip>
-O schemă bloc cu toate modulele proiectului vostru, atât software cât şi hardware însoţită de o descriere a acestora precum şi a modului în care interacţionează. 
  
-Exemplu ​de schemă ​bloc: http://www.robs-projects.com/​mp3proj/​newplayer.html+Controlul jocului se bazeaza pe un singur buton: 
 +  * In cazul in care jocul nu a inceput, se apasa butonul pentru start 
 +  * In cazul in care jocul este in derulare, se apasa butonul pentru a sarii 
 + 
 +Jocul incepe intr-un mod de standby; pentru a pornii jocul este necesara apasarea butonului. 
 + 
 +**Diagrama ​bloc** 
 + 
 +{{:pm:prj2022:​cristip:​schema-bloc-avoidtheobstacles.png?​400|}} 
 </​note>​ </​note>​
  
Line 20: Line 25:
  
 <note tip> <note tip>
-Aici puneţi tot ce ţine de hardware design+ 
-  * listă de piese +Piese folosite
-  * scheme electrice (se pot lua şi de pe Internet şi din datasheet-urie.ghttp://​www.captain.at/​electronic-atmega16-mmc-schematic.png) +  * Placuta Arduino UNO 
-  diagrame de semnal ​ +  * Potentiometru variabil 
-  * rezultatele simulării+  * Buton 
 +  * Ecran LCD 16x2 caractere 
 +  * Breadboard 
 +  * Cabluri 
 +  * Conector baterie 
 +  * Baterie 
 + 
 +**Schema Electrica** 
 + 
 +{{:​pm:​prj2022:​cristip:​schema_electrica_avoidtheobstacle.png?​500|}} 
 + 
 +**Diagrama TinkerCad** 
 +  * nu reprezinta 100% realitatea, are doar rol de prezentare**NU** este functionala. 
 + 
 +{{:pm:​prj2022:​cristip:​tinkercad-avoidtheobstacles.png?500|}} 
 + 
 +**Circuit** 
 +  * Camera foto a telefonului nu reuseste sa capteze afisajul LCD-ului, din pacate 
 + 
 +{{:​pm:​prj2022:​cristip:​circuit-avoidtheobstacle.jpg?​500|}} 
 </​note>​ </​note>​
  
Line 31: Line 56:
  
 <note tip> <note tip>
-Descrierea codului aplicaţiei (firmware):​ +Aplicatia a fost dezvoltata folosind cod Arduino.
-  * mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR) +
-  * librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib) +
-  * algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi +
-  * (etapa 3) surse şi funcţii implementate +
-</​note>​+
  
-===== Rezultate Obţinute =====+S-a folosit biblioteca LiquidCrystal pentru LCD.
  
-<note tip> +** Creare jucator ** 
-Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru. +  * Ecranul LCD are 32 de spatii, pozitionate pe 2 linii (16x2) 
-</note>+  * Fiecare spatiu reprezinta o matrice de 8x5 pixeli 
 +  * Acestia pot fi aprinsi/stinsi individual 
 +  * se seteaza starea lor prin folosirea unei matrici ce va fi completata in felul urmator: 
 +  *   * static byte graphics[] = { 
 +  *   * B01110 
 +  *   * B10001 
 +  *   * B10001 
 +  *   * B10001 
 +  *   * B10001 
 +  *   * B10001 
 +  *   * B10001 
 +  *   * B01110 
 +  *   * }; 
 +  * acest exemplu va reprezenta o celula cu caracterul O 
 +  * pentru a creea animatia de miscare/​saritura au fost create mai multe '​modele'​ ce cicleaza in functie de ce este necesar la momentul respectiv
  
-===== Concluzii ===== 
  
-===== Download =====+** Functia setup ** 
 +  * se initializeaza pinii si grafica initiala 
 + 
 +** Functia loop ** 
 +  * se verifica daca jocul este in curs, sau inca nu a fost inceput 
 +  * jocul nu este in curs => afiseaza mesajul "Game over"; deseneaza caracterul intr-o stare fixa 
 +  * jocul este in curs => avanseaza cu terenul de joc 
 +  * editeaza noua pozitie a jucatorului (avanseaza inainte/​cazul in care acesta sare) 
 +  * verifica daca jucatorul poate continua, sau a pierdut, caz in care acesta revine in cazul in care jocul nu este in curs. 
  
-<note warning> 
-O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului:​ surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-). 
  
-Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea **Add Images or other files**. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul **:​pm:​prj20??:​c?​** sau **:​pm:​prj20??:​c?:​nume_student** (dacă este cazul). **Exemplu:​** Dumitru Alin, 331CC -> **:​pm:​prj2009:​cc:​dumitru_alin**. 
 </​note>​ </​note>​
  
-===== Jurnal ​=====+===== Rezultate Obţinute ​=====
  
 <note tip> <note tip>
-Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.+A fost creat un joc interactiv, repetitiv (fara incheiere), ce are ca scop ocolirea obstacolelor. Acesta se incheie in momentul in care jucatorul nu reuseste sa ocoleasca un anumit obstacol. 
 +</​note>​ 
 + 
 +===== Download ===== 
 + 
 +<note tip> 
 +Arhiva cu codul: 
 +{{:​pm:​prj2022:​cristip:​avoid_the_obstacle_-_cod.rar|}}
 </​note>​ </​note>​
  
Line 63: Line 109:
  
 <​note>​ <​note>​
-Listă cu documente, datasheet-uri,​ resurse Internet folosite, eventual grupate pe **Resurse ​Software** şi **Resurse ​Hardware**.+Resurse ​software: 
 +  ​Creare caracter LCD: https://​create.arduino.cc/​projecthub/​jacoslabbert99/​arduino-lcd-icons-custom-characters-548f38 
 +  ​Animatii LCD: https://​create.arduino.cc/​projecthub/​debanshudas23/​lcd-animation-and-gaming-bad14e 
 +  ​Configurare LCD: https://​docs.arduino.cc/​learn/​electronics/​lcd-displays 
 +  ​Configurare buton: https://​www.arduino.cc/​en/​Tutorial/​BuiltInExamples/​Button 
 + 
 +Resurse ​hardware: 
 +  ​Kit starter Plusivo: https://​www.optimusdigital.ro/​ro/​kituri/​12333-kit-plusivo-microcontroller-starter.html?​search_query=plusivo&​results=73 
 +  ​Placuta Arduino UNO + Buton + potentiometru semi-reglabil 10k Ohm: https://​ardushop.ro/
 </​note>​ </​note>​
  
 <​html><​a class="​media mediafile mf_pdf"​ href="?​do=export_pdf">​Export to PDF</​a></​html>​ <​html><​a class="​media mediafile mf_pdf"​ href="?​do=export_pdf">​Export to PDF</​a></​html>​
  
pm/prj2022/cristip/avoidtheobstalce.1653647807.txt.gz · Last modified: 2022/05/27 13:36 by andrei.siminica
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0