This is an old revision of the document!


Theremin

Autor: Caraiman Andrei Timotei, grupa 332CC

Introducere

Prezentarea pe scurt a proiectului vostru:

Proiectul are ca scop implementarea si construirea unui instrument muzical controlat prin simpla miscare a mainii prin aer.

Descriere generală

Theremin, cunoscut si ca eterofon sau thereminofon este un instrument muzical electronic controlat fara interventia fizica a muzicianului. Denumirea sa provine de la fizicianul rus Lev Sergeyevich Termen, cunoscut si ca Léon Theremin ce a inventat acest instrument in 1919. Theremin folosea principiul heterodinei pentru a emite un semnal audio. Instrumentul contine 2 oscilatoare de radio frecventa. Un oscilator opereaza la frecventa fixa, pe cand cel de-al doilea va opera la o frecventa variabila in functie de miscarile muzicianului fata de antena. Mana muzicianului actioneaza ca o armatura a unui condensator variabil dintr-un circuit LC ce este parte a oscilatorului si determina frecventa sa.

Hardware Design

Piese folosite :

- placuta de baza

- transducer - senzor ultrasonic Velleman MA40A5R

- transmitter - emitator ultrasonic Velleman MA40A5S

- un difuzor de 8 Ohm

- 17 rezistente

- 14 condensatori

- 4 diode

- 3 tranzistori de audio-frecventa

- 3 rezistente semi-reglabile multi-tura pentru reglaje

- 2 amplificatoare operationale pentru amplificare si detectare de nivel

- circuit logic NAND cu trigger Schmitt pentru generator ultrasonic

Receptorul se conecteaza la chip pe o intrare (PA7) in convertorul analog digital (ADC) pentru ca micro-procesorul sa poata prelua datele ce sosesc de la senzor. Difuzorul se conecteaza la chip prin PWM (Pulse Width Modulation) pe pinul PD5 printr-un condensator de 100 uF.

Schema electrica:

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2022/bogdanc/theremin.1653736415.txt.gz · Last modified: 2022/05/28 14:13 by andrei.caraiman1807
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0