This is an old revision of the document!
Intelligent greenhouse
Introducere
O seră este o construcție specială cu acoperiș și pereți din sticlă sau material plastic pentru adăpostirea și cultivarea plantelor care nu suportă frigul în perioada rece a anului.
Cele trei probleme pe care o seră trebuie să le rezolve sunt: problema temperaturii, problema luminii și problema umidității din seră.
Descriere generală
Proiectul constă în construirea unei sere inteligente care este comandată cu ajutorul servo-motoarelor. În realizarea proiectului vor fi necesare: o plăcuță Arduino Uno, servo-motoare, senzor de temperatură, senzor de lumină și senzor de umiditate. Prin intermediul servo-motoarelor efectuăm deschideri/închideri ale unor uși pentru a ajusta temperatura din interiorul serei, alt servo-motor pentru închiderea/deschiderea unui geam pentru a rezolva problema luminii și un al treilea servo-motor pentru înclinarea unui recipient, simulând problema umidității din seră.
Hardware Design
Software Design
Am utilizat mediul de dezvoltare Arduino IDE. Am inclus biblioteca Servo.h pentru a face manevrarea motoarelor posibilă.
Pentru început, am definit senzorii pentru umiditate, lumină și temperatură, după care am implementat funcționalitatea proiectului în funcțiile loop și setup. Pentru a citi temperatura în grade Celsius am folosit funcția float readTempInCelsius în care citesc valoarea analogica a pinului și folosesc rezoluția ADC. Pentru fiecare caracteristică a serei(temperatură, lumină și umiditate), verific dacă valoarea citita este mai mică/mare decât valorile considerate optime, și sera actioneaza pentru a pastră aceste valori, închizând sau deschizând “porțile”.
Rezultate Obţinute
Cele trei servomotoare si toți senzorii funcționează cum îmi doream:
senzorul de umiditate afiseaza umiditatea solului
senzorul de temperatura afiseaza temperatura mediului
senzorul de lumina detecteaza daca este lumina sau intuneric in mediul ambiental
Concluzii
Deși mi-aș fi dorit să adaug mai multe funcționalități pentru proiect, sunt mulțumită de rezultatul final. A fost distractiv să conectez piesele, să văd cum funcționează, mai întâi pe rând, iar apoi ansamblul final. În cadrul acestui proiect am reușit să îmi dezvolt abilitățile de lucru folosind componente hardware.
Download
O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună

.
Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.
Bibliografie/Resurse