This is an old revision of the document!


Feed me, Water me

Autor: Bogdan-Alexandru Simion (bogdan.simion2706@stud.acs.pub.ro)

Introducere

Ce face?

Cu ajutorul a 3 senzori: de lumină, de temperatură și de umiditate dispozitivul va anunța utilizatorul că planta are sau nu toate resursele necesare pentru a funcționa normal. De asemenea, dacă planta nu este în parametrii normali, dispozitivul va scoate un sunet specific și va afișa un mesaj corespunzător.

Care este scopul?

Scopul proiectului este de a reaminti proprietarii plantelor să-și le îngrijească, mai ales în această perioadă foarte aglomerată.

De unde a plecat?

Proiectul a plecat de la floarea pe care o am pe pervaz pe care nu o îngrijesc în mod direct, dar m-am gândit că ar fi util să fac un dispozitiv prin care aș putea să o îngrijesc fără să o afectez prea mult.

De ce este util?

Mereu proprietarii uită sa pună apă la flori sau nu o pun în locul corect sau atunci când plantele sunt primite și nu se cunosc prea multe despre ele este foarte probabil ca acestea să se ofilească fără să se cunoască motivul. De aceea, consider că proiectul realizat este unul util.

Descriere generală

Funcționare

Dispozitivul folosește cei 3 senzori pentru a detecta dacă planta este îngrijită în mod corespunzător. Dacă măsurătorile făcute nu sunt conforme cu intervalele în care planta se dezvoltă, atunci buzzer-ul va scoate un sunet specific. Pe de altă parte, dispozitivul are în componența lui un LCD care afișează dacă în momentul măsurării, planta are tot ce îi trebuie sau nu. Dispozitivul mai are în componență un servomotor ce are un steag și care se mișcă la tranziția dintre o stare conformă la o stare neconformă a plantei, 3 LED-uri ce vor lumina plăcut sau mai agresiv în funcție de nivelul de îngrijire al plantei, dar și două butoane prin care se reglează frecvența la care buzzer-ul va scoate sunetul. Pentru a putea selecta modalitatea de colorare a LED-urilor, mă voi folosi de 3 butoane.

Schema bloc

Hardware Design

Listă de piese

  1. Arduino UNO;
  2. Breadboard;
  3. Senzor de lumină;
  4. Senzor de temperatură;
  5. Senzor de umiditate;
  6. LCD;
  7. LED-uri;
  8. Butoane;
  9. Buzzer;
  10. Servomotor;
  11. Rezistente;
  12. Fire (atât tată-tată cât și tată-mamă);
  13. Steag

Schema electrica

Software Design

Rezultatele obținute

Concluzii

Download

Documentația în format PDF

Bibliografie și Resurse

pm/prj2021/dbrigalda/feedme-waterme.1622653961.txt.gz · Last modified: 2021/06/02 20:12 by bogdan.simion2706
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0