This is an old revision of the document!
Grupa: 335CB
E-mail: danserboi@gmail.com
Dispozitivul este comandat printr-o telecomandă, putând primi semnale pentru a porni anumite jocuri de lumini, pentru a porni LED-urile în funcție de luminozitate, automat sau nu, pentru a avea o reprezentare a temperaturii, pentru a grăbi sau încetini jocurile de lumini.
Scopul dispozitivul este a de a crea o ambianță placută într-o cameră atât prin jocurile de lumini care se bucură și de un buzzer care face un sunet sincronizat.
Am pornit cu ideea de a face un dispozitiv cu mai multe LED-uri care poate fi controlat printr-o telecomandă. După ce m-am documentat mai bine, am ajuns la concluzia că cea mai interesantă așezare ar fi sub forma unui cub 3x3x3. Totuși, spre deosebire de alte așezări (în linie sau în formă de matrice, de exemplu), va fi destul de dificil de creat această structură și va presupune multe lipituri.
Acest dispozitiv este util în orice casă, mai ales în perioada sărbătorilor, prin prisma jocului de lumini, dar nu numai.
Dispozitivul are în componență 27 LED-uri, sub forma unui cub 3x3x3, un senzor de temperatura LM35, un IR receiver, un buzzer, o fotorezistență. El va fi comandat printr-o telecomandă, putând să porneasca un anumit joc de culori, să foloseasca LED-urile pentru a obține o reprezentare a temperaturii, să pornească jocul de lumini curent la comandă sau automat când se scade sub un anumit un prag de luminozitate etc.
Schema bloc:
Componentele necesare pentru realizarea proiectului sunt:
Proiectul este implementat folosind Arduino IDE.
Arhiva proiectului conține următoarele fișiere:
Este folosită biblioteca Arduino IRremote pentru a facilita receptarea semnalelor infraroșu.
Software-ul implementat oferă posiblitatea de a controla LED-urile care sunt grupate pe 3 niveluri, cu câte 9 coloane. Astfel, cu ajutorul funcțiilor, putem aprinde și stinge un singur LED, mai multe LED-uri, într-o anumită ordine, folosind un buffer, o coloană, un nivel, un rând. Folosind aceste funcții, sunt create jocurile de lumini, fiecare având funcția sa specifică. O variabilă globală ține minte jocul de lumini curent. Acesta este schimbat la apăsarea unei anumite taste, folosind ISR pentru IR Receiver.
Buzzer-ul este comandat folosind funcția tone din biblioteca Arduino.
Se rețin în variabile globale cât de repede se execută jocurile de lumini, dacă se aprind sau nu automat LED-urile, dacă este forțată sau nu aprinderea LED-urilor și temperatura în grade Celsius obținută de către senzorul LM35.
Filmulețul cu rezultatele obținute poate fi urmărit aici:
Pozele cu etapele realizării proiectului sunt aici: https://drive.google.com/drive/folders/1yKdjCyMaZnwZXX15x6i8PezTdmth2Ve4?usp=sharing
TODO
Codul poate fi descărcat de aici: cube_device.zip
Documentul în format PDF: Dispozitiv iluminare telecomandat