This is an old revision of the document!


Dispozitiv iluminare telecomandat

Nume: Șerboi Florea-Dan

Grupa: 335CB

E-mail: danserboi@gmail.com

Introducere

Ce face?

Dispozitivul este comandat printr-o telecomandă, putând primi semnale pentru a porni anumite jocuri de lumini, pentru a porni LED-urile în funcție de luminozitate, automat sau nu, pentru a avea o reprezentare a temperaturii, pentru a grăbi sau încetini jocurile de lumini.

Care este scopul?

Scopul dispozitivul este a de a crea o ambianță placută într-o cameră atât prin jocurile de lumini care se bucură și de un buzzer care face un sunet sincronizat.

De unde a plecat?

Am pornit cu ideea de a face un dispozitiv cu mai multe LED-uri care poate fi controlat printr-o telecomandă. După ce m-am documentat mai bine, am ajuns la concluzia că cea mai interesantă așezare ar fi sub forma unui cub 3x3x3. Totuși, spre deosebire de alte așezări (în linie sau în formă de matrice, de exemplu), va fi destul de dificil de creat această structură și va presupune multe lipituri.

De ce este util?

Acest dispozitiv este util în orice casă, mai ales în perioada sărbătorilor, prin prisma jocului de lumini, dar nu numai.

Descriere generală

Dispozitivul are în componență 27 LED-uri, sub forma unui cub 3x3x3, un senzor de temperatura LM35, un IR receiver, un buzzer, o fotorezistență. El va fi comandat printr-o telecomandă, putând să porneasca un anumit joc de culori, să foloseasca LED-urile pentru a obține o reprezentare a temperaturii, să pornească jocul de lumini curent la comandă sau automat când se scade sub un anumit un prag de luminozitate etc.

Schema bloc:

Hardware Design

Componentele necesare pentru realizarea proiectului sunt:

  • Arduino UNO R3
  • 27 LED-uri
  • Fotorezistență
  • Buzzer pasiv
  • 3 tranzistoare NPN BC548
  • Senzor de temperatura LM35
  • IR Receiver
  • Telecomandă IR
  • Suport acumulatori
  • 4 Acumulatori 1.2V
  • Fire
  • Rezistențe
  • Placă prototipare

Software Design

Proiectul este implementat folosind Arduino IDE.

Arhiva proiectului conține următoarele fișiere:

  • pitches.h
  • cube_device.ino

Este folosită biblioteca Arduino IRremote pentru a facilita receptarea semnalelor infraroșu.

Software-ul implementat oferă posiblitatea de a controla LED-urile care sunt grupate pe 3 niveluri, cu câte 9 coloane. Astfel, cu ajutorul funcțiilor, putem aprinde și stinge un singur LED, mai multe LED-uri, într-o anumită ordine, folosind un buffer, o coloană, un nivel, un rând. Folosind aceste funcții, sunt create jocurile de lumini, fiecare având funcția sa specifică. O variabilă globală ține minte jocul de lumini curent. Acesta este schimbat la apăsarea unei anumite taste, folosind ISR pentru IR Receiver.

Buzzer-ul este comandat folosind funcția tone din biblioteca Arduino.

Se rețin în variabile globale cât de repede se execută jocurile de lumini, dacă se aprind sau nu automat LED-urile, dacă este forțată sau nu aprinderea LED-urilor și temperatura în grade Celsius obținută de către senzorul LM35.

Rezultate Obţinute

Filmulețul cu rezultatele obținute poate fi urmărit aici:

Pozele cu etapele realizării proiectului sunt aici: https://drive.google.com/drive/folders/1yKdjCyMaZnwZXX15x6i8PezTdmth2Ve4?usp=sharing

Concluzii

TODO

Download

Codul poate fi descărcat de aici: cube_device.zip

Bibliografie/Resurse

pm/prj2021/dbrigalda/dispozitiv-iluminare-si-ventilatie.1622761405.txt.gz · Last modified: 2021/06/04 02:03 by florea_dan.serboi
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0