This is an old revision of the document!


Tomogachi

Introducere

Proiectul implementează un joc portabil ce simulează un animal de companie ce va avea diverse nevoi precum:

  • hrană
  • apă
  • somn
  • joacă

Ele au asociate câte un procent și scad cu trecerea timpului. Dacă oricare dintre ele ajunge la 0, animalul va muri. Scopul este de a ține animalul în viață cât mai mult timp.

Descriere generală

Pentru reumplerea procentelor, jucătorul trebuie să cicleze printr-un meniu stânga-dreapta și să aleagă acțiunea dorită. Pentru joaca cu animalul, va juca un minigame. Pentru procentul de somn, jocul în sine trebuie să se afle în întuneric.

Hardware Design

Pentru a realiza acest proiect vom avea nevoie de:

Componente Numar Descriere generală Link piesa
Placa de dezvoltare Arduino Uno 1 Placa de dezvoltare Arduino Uno R3 ATmega328P. Arduino Uno R3 ATmega328P
Senzor lumina ambientala TEMT6000 1 Tensiune de functionare: 3.3-5V
Sensibilitate maxima: 570nm
Unghi sensibilitate: 60grade
Dimensiuni 14x8mm.
TEMT6000
KMR-1.8 SPI 1 KMR-1.8 SPI este un modul LCD TFT de 1,8 ”, cu rezoluția de 128 x 160 pixeli și 262k de culori. Interfața de afișare este în serie, deci este nevoie doar de 5 fire pentru control. Controlorul acestui modul LCD este ST7735. Dacă folosiți o placă Arduino, atunci ar trebui ca fiecare port IO să fie conectat cu o rezistență de 500 ~ 2KΩ. Ecranul suportă atât nivel de operare de 5V, cât și de 3.3V. Pentru alimentarea cu energie electrică, puteți utiliza alimentarea de 3.3V prin PIN-ul “3.3V” sau puterea 5-9V prin PIN-ul “VIN”. ST7735
Buzzer pasiv 1 Modulul constă într-un buzzer piezoelectric pasiv, care poate genera tonuri între 1,5 și 2,5 kHz prin comutarea și oprirea la frecvențe diferite, fie folosind întârzieri sau PWM. Buzzer

Alte piese relevante:

  • 8 rezistente pentru divizori de tensiuni
  • 1 rezistenta pentru buzzer
  • 2 rezistente pentru ecran
  • 3 butoane
  • Baterie de 9V cu conector
  • Buzzer pasiv
  • Breadboard
  • Pistol de lipit (honorable mention)


Schema electrica:

Software Design

TODO

Rezultate Obţinute

TODO

Concluzii

TODO

Download

Jurnal

  • Saptamana 1: alegerea proiectului
  • Saptamana 2: cumparare piese necesare
  • Saptamana 3: verificarea pieselor si montarea acestora pe breadboard
  • Saptamana 4: cumpararea de piese suplimentare (fire tata-tata, un breadboard suplimentar si rezistente de 2.2k si 3.3 pentru diviziarele de tensiune, baterie de 9V si conector de baterie)
  • Saptamana 5: scrierea si depanarea codului

Bibliografie/Resurse

pm/prj2021/apredescu/tomodachi.1622814063.txt.gz · Last modified: 2021/06/04 16:41 by ioan.tanasa
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0