Tomogachi

Introducere

Proiectul implementează un joc portabil ce simulează un animal de companie ce va avea diverse nevoi precum:

  • hrană
  • apă
  • somn
  • joacă

Ele au asociate câte un procent și scad cu trecerea timpului. Dacă oricare dintre ele ajunge la 0, animalul va muri. Scopul este de a ține animalul în viață cât mai mult timp.

Descriere generală

Pentru reumplerea procentelor, jucătorul trebuie să cicleze printr-un meniu stânga-dreapta și să aleagă acțiunea dorită. Pentru joaca cu animalul, va juca un minigame. Pentru procentul de somn, jocul în sine trebuie să se afle în întuneric.

Hardware Design

Pentru a realiza acest proiect vom avea nevoie de:

Componente Numar Descriere generală Link piesa
Placa de dezvoltare Arduino Uno 1 Placa de dezvoltare Arduino Uno R3 ATmega328P. Arduino Uno R3 ATmega328P
Senzor lumina ambientala TEMT6000 1 Tensiune de functionare: 3.3-5V
Sensibilitate maxima: 570nm
Unghi sensibilitate: 60grade
Dimensiuni 14x8mm.
TEMT6000
KMR-1.8 SPI 1 KMR-1.8 SPI este un modul LCD TFT de 1,8 ”, cu rezoluția de 128 x 160 pixeli și 262k de culori. Interfața de afișare este în serie, deci este nevoie doar de 5 fire pentru control. Controlorul acestui modul LCD este ST7735. Dacă folosiți o placă Arduino, atunci ar trebui ca fiecare port IO să fie conectat cu o rezistență de 500 ~ 2KΩ. Ecranul suportă atât nivel de operare de 5V, cât și de 3.3V. Pentru alimentarea cu energie electrică, puteți utiliza alimentarea de 3.3V prin PIN-ul “3.3V” sau puterea 5-9V prin PIN-ul “VIN”. ST7735
Buzzer pasiv 1 Modulul constă într-un buzzer piezoelectric pasiv, care poate genera tonuri între 1,5 și 2,5 kHz prin comutarea și oprirea la frecvențe diferite, fie folosind întârzieri sau PWM. Buzzer

Alte piese relevante:

  • 8 rezistente pentru divizori de tensiuni
  • 1 rezistenta pentru buzzer
  • 2 rezistente pentru ecran
  • 3 butoane
  • Baterie de 9V cu conector
  • Buzzer pasiv
  • Breadboard
  • Pistol de lipit (honorable mention)


Schema electrica:

Software Design

Am folosit biblotecile ButtonDebounce pentru preluarea ușoară a semnalelor de la butoane și ucglib pentru controlarea ecranului.

Repository Git Hub cu cod sursă

Montaj și demo

Video demo

Calitatea videoclipului este proastă deoarece am camera stricată la telefon.

Dificultăți

Bibloteca UCGLIB creează mult flickering pe ecran, poate fi rezolvat prin schimbarea la bibloteca ADAFRUIT.

Buzzer-ul este prea încet, poate fi rezolvat prin controlarea lui printr-un tranzistor sau amplificator.

Download

Jurnal

  • Saptamana 1: alegerea proiectului
  • Saptamana 2: cumparare piese necesare
  • Saptamana 3: verificarea pieselor si montarea acestora pe breadboard
  • Saptamana 4: cumpararea de piese suplimentare (fire tata-tata, un breadboard suplimentar si rezistente de 2.2k si 3.3 pentru diviziarele de tensiune, baterie de 9V si conector de baterie)
  • Saptamana 5: scrierea si depanarea codului

Bibliografie/Resurse

pm/prj2021/apredescu/tomodachi.txt · Last modified: 2021/06/05 17:20 by ioan.tanasa
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0