This shows you the differences between two versions of the page.
pm:prj2021:apredescu:snake_lcd [2021/06/03 17:30] alexandru.vamesu |
pm:prj2021:apredescu:snake_lcd [2021/06/03 18:03] (current) alexandru.vamesu |
||
---|---|---|---|
Line 3: | Line 3: | ||
==== Introducere ==== | ==== Introducere ==== | ||
+ | |||
* Proiectul reprezinta o implementare a jocului clasic Sudoku folosind o placuta Arduino. | * Proiectul reprezinta o implementare a jocului clasic Sudoku folosind o placuta Arduino. | ||
Line 8: | Line 9: | ||
* Inputul este preluat de la un keypad cu mai multe taste. | * Inputul este preluat de la un keypad cu mai multe taste. | ||
* Ideea mi-a venit uitandu-ma la proiectele din anii trecuti | * Ideea mi-a venit uitandu-ma la proiectele din anii trecuti | ||
- | * Proiectul este uti pentru distractie | + | |
==== Descriere generala ==== | ==== Descriere generala ==== | ||
Line 22: | Line 24: | ||
- Arduino UNO | - Arduino UNO | ||
- | - Ecran LCD | + | - Ecran LCD 1.8" SPI |
- | - Keypad | + | - Keypad 4x4 |
- Fire | - Fire | ||
- Rezistente | - Rezistente | ||
Line 29: | Line 31: | ||
==== Software design ==== | ==== Software design ==== | ||
+ | |||
+ | Implementarea proiectului a fost realizata in ArduinoIDE, in timp ce schema componentelor a fost realizata in EAGLE. Am folosit bibliotecile SPI.h, Adafruit_GFX.h si Adafruit_ST7735.h care contin functiile necesare afisarii pe ecran, iar pentru keypad am inclus biblioteca Keypad.h. | ||
+ | |||
+ | Jocul incepe cu un ecran de loading care contine numele jocului, alaturi de mesajul “Choose difficulty”. Dupa alegerea dificultatii | ||
+ | pe ecran apare jocul. In timpul jocului, in partea de sus a ecranului este afisat timpul scurs de la inceperea jocului .Dupa completarea tuturor casutelor in mod corect pe ecran apare mesajul "YOU WIN". | ||
==== Rezultate obtinute ==== | ==== Rezultate obtinute ==== | ||
- | {{sudoku_1.jpg?100|}} | + | {{sudoku_1.jpg?400|}} |
- | {{sudoku_2.jpg?100|}} | + | |
- | {{sudoku_3.jpg?100|}} | + | {{sudoku_2.jpg?400|}} |
- | {{sudoku_4.jpg?100|}} | + | |
+ | {{sudoku_3.jpg?400|}} | ||
+ | |||
+ | {{sudoku_4.jpg?400|}} | ||
==== Concluzii ==== | ==== Concluzii ==== | ||
+ | |||
+ | In concluzie, acest proiect a reprezentat o modalitate buna de a pune in aplicare notiunile invatate in cadrul laboaratorului. In cadrul proiectului am reusit sa invat sa lucrez cu arduino prin combinarea cunostintelor de hardware cu cele de software. | ||
==== Download ==== | ==== Download ==== | ||
Line 48: | Line 61: | ||
https://ocw.cs.pub.ro/courses/pm | https://ocw.cs.pub.ro/courses/pm | ||
+ | |||
+ | https://playground.arduino.cc/Code/Keypad/ | ||
+ | |||
+ | https://learn.adafruit.com/adafruit-gfx-graphics-library | ||
+ | |||
+ | https://ww1.microchip.com/downloads/en/DeviceDoc/Atmel-7810-Automotive-Microcontrollers-ATmega328P_Datasheet.pdf |