This shows you the differences between two versions of the page.
|
pm:prj2021:apredescu:snake_lcd [2021/06/03 15:48] alexandru.vamesu |
pm:prj2021:apredescu:snake_lcd [2021/06/03 18:03] (current) alexandru.vamesu |
||
|---|---|---|---|
| Line 3: | Line 3: | ||
| ==== Introducere ==== | ==== Introducere ==== | ||
| + | |||
| * Proiectul reprezinta o implementare a jocului clasic Sudoku folosind o placuta Arduino. | * Proiectul reprezinta o implementare a jocului clasic Sudoku folosind o placuta Arduino. | ||
| Line 8: | Line 9: | ||
| * Inputul este preluat de la un keypad cu mai multe taste. | * Inputul este preluat de la un keypad cu mai multe taste. | ||
| * Ideea mi-a venit uitandu-ma la proiectele din anii trecuti | * Ideea mi-a venit uitandu-ma la proiectele din anii trecuti | ||
| - | * Proiectul este uti pentru distractie | + | |
| ==== Descriere generala ==== | ==== Descriere generala ==== | ||
| === Schema bloc === | === Schema bloc === | ||
| - | {{snake_lcd.png?600|Schema bloc}} | + | {{snake_lcd.png|Schema bloc}} |
| ==== Hardware design ==== | ==== Hardware design ==== | ||
| - | {{schema_pm.png|Schema electrica}} | + | {{schema_pm.png?1000|Schema electrica}} |
| === Lista componente === | === Lista componente === | ||
| - Arduino UNO | - Arduino UNO | ||
| - | - Ecran LCD | + | - Ecran LCD 1.8" SPI |
| - | - Keypad | + | - Keypad 4x4 |
| - Fire | - Fire | ||
| - Rezistente | - Rezistente | ||
| Line 29: | Line 31: | ||
| ==== Software design ==== | ==== Software design ==== | ||
| + | |||
| + | Implementarea proiectului a fost realizata in ArduinoIDE, in timp ce schema componentelor a fost realizata in EAGLE. Am folosit bibliotecile SPI.h, Adafruit_GFX.h si Adafruit_ST7735.h care contin functiile necesare afisarii pe ecran, iar pentru keypad am inclus biblioteca Keypad.h. | ||
| + | |||
| + | Jocul incepe cu un ecran de loading care contine numele jocului, alaturi de mesajul “Choose difficulty”. Dupa alegerea dificultatii | ||
| + | pe ecran apare jocul. In timpul jocului, in partea de sus a ecranului este afisat timpul scurs de la inceperea jocului .Dupa completarea tuturor casutelor in mod corect pe ecran apare mesajul "YOU WIN". | ||
| ==== Rezultate obtinute ==== | ==== Rezultate obtinute ==== | ||
| + | |||
| + | {{sudoku_1.jpg?400|}} | ||
| + | |||
| + | {{sudoku_2.jpg?400|}} | ||
| + | |||
| + | {{sudoku_3.jpg?400|}} | ||
| + | |||
| + | {{sudoku_4.jpg?400|}} | ||
| + | |||
| ==== Concluzii ==== | ==== Concluzii ==== | ||
| + | |||
| + | In concluzie, acest proiect a reprezentat o modalitate buna de a pune in aplicare notiunile invatate in cadrul laboaratorului. In cadrul proiectului am reusit sa invat sa lucrez cu arduino prin combinarea cunostintelor de hardware cu cele de software. | ||
| ==== Download ==== | ==== Download ==== | ||
| Documentația în format <html><a class="media mediafile mf_pdf" href="?do=export_pdf">PDF</a></html> | Documentația în format <html><a class="media mediafile mf_pdf" href="?do=export_pdf">PDF</a></html> | ||
| + | |||
| + | <note tip>Arhiva cu sursa: {{:pm:prj2021:apredescu:sudoku.zip|}}</note> | ||
| ==== Bibliografie ==== | ==== Bibliografie ==== | ||
| https://ocw.cs.pub.ro/courses/pm | https://ocw.cs.pub.ro/courses/pm | ||
| + | |||
| + | https://playground.arduino.cc/Code/Keypad/ | ||
| + | |||
| + | https://learn.adafruit.com/adafruit-gfx-graphics-library | ||
| + | |||
| + | https://ww1.microchip.com/downloads/en/DeviceDoc/Atmel-7810-Automotive-Microcontrollers-ATmega328P_Datasheet.pdf | ||