This is an old revision of the document!
Instrucțiunile jocului
Cod-ul pentru proiect: https://github.com/bvdobrin/rubiks-mini-cube-2x2x2
Pentru realizarea software-ului am pornit de la biblioteca Adafruit_NeoPixel.h, pentru lucrul cu matricile RGB LED, și de la header-ele (explicate în tutorialul din bibliografie) TM1638_Iitialization.h, readButtons.h și setLED.h pentru comunicarea serială între modulul TM1638 și Arduino Uno. Header-ului setLED.h i-am adaugat functia doTimer care realizeaza funcția de stopwatch a cubului rubik pentru cronometrarea timpului de rezolvare în secunde și afișarea pe dispay-ul de 8 cifre în 7 segmente. În rubiksCube.h se regăsesc funcțiile necesare unui cub rubik: initializarea fețelor în culorile potrivite și funcțiile “de rotire” a fețelor (în cazul nostru de permutare a culorilor între led-uri). Informația culorilor pentru cub este reținută în long cube[6][4], această matrice fiind actualizată cu fiecare mutare. În Arduino un long are 4 octeți, astfel ne este suficient un singur long pentru a stoca cele 3 variabile de culoare RGB care se reprezintă pe câte 8 biți. RubiksMiniCube.ino are logica principală a programului. Folosindu-se de funcțiile expuse de headere, actualizează culorile led-urilor în concordanță cu apăsările butoanelor.
Rezultatul este un proiect complet funcțional, care nu doar arată interesant pe orice birou l-ai pune, ci îți poate și ține mintea ocupată atunci când plictiseala impune o scurtă pauză.
https://www.arduino.cc/en/tutorial/pushbutton
Tutorial YouTube pentru folosirea modulului TM1638:
Demo Rubik's Mini Cube YouTube: https://youtu.be/0midToTdj9o
Cod Rubik's Mini Cube GitHub: https://github.com/bvdobrin/rubiks-mini-cube-2x2x2
https://ocw.cs.pub.ro/courses/pm/prj2021/apredescu/rubiks-mini-cube-2x2x2