GEORGESCU Florin-Octavian - ULTIMATE Tic-Tac-Toe

Introducere

Toată lumea a jucat măcar o dată jocul Tic-Tac-Toe (cunoscut și ca X și O). Este unul dintre cele mai potrivite jocuri atunci când îți dorești ca timpul să treacă mai repede, mai ales când te afli la un curs plictisitor din facultate sau când călătorești cu un tren de la CFR.

Acest proiect reprezintă o variantă mai complexă a jocului X și O, fiind vorba, mai exact, de nouă jocuri X și O combinate într-unul singur, cu anumite reguli.

Regulile jocului Ultimate se bazează pe regulile jocului clasic, dar sunt aduse câteva modificări:

  • Tabela de joc este formată din 81 de căsuțe, adică 9 pătrate de câte 9 căsuțe.

  • Jucătorul care începe jocul are posibilitatea de a completa ce căsuță dorește. Următoarele alegeri ale celor doi jucători se vor baza întotdeauna pe alegerea adversarului (căsuța aleasă de un jucător reprezintă pătratul în care adversarul său este obligat să completeze una dintre cele 9 căsuțe).

  • În cazul în care un jucător este obligat să completeze o căsuță dintr-un pătrat care a fost deja câștigat sau în care nu s-a decis un câștigător, atunci respectivul jucător are din nou oportunitatea de a alege liber.
  • Un pătrat este câștigat în momentul în care unul dintre jucători completează cu simbolul său o linie, o coloană sau o diagonală (X și O clasic).
  • Un pătrat este declarat nedecis în momentul în care niciunul dintre jucători nu mai poate câștiga acel pătrat, indiferent ce căsuță urmează să completeze (această situație se poate întâmpla doar după ce au fost completate câteva căsuțe din acel pătrat, pentru a determina dacă mai poate fi câștigat sau nu).
  • Jocul se termină în momentul în care un jucător completează, utilizând pătratele câștigate, o linie, o coloană sau o diagonală (mai simplu spus: Atunci când câștigă X și O clasic pe pătratul exterior).

Jucătorii trebuie să fie atenți în ce pătrat “trimit” adversarul și niciodată nu trebuie să se axeze pe un pătrat, ci trebuie să gândească jocul în avans, astfel încât, spre final, să câștige pătratul exterior. Un pătrat sau două câștigate la început nu reprezintă neapărat și victoria.

Din cauza unor probleme de infrastructură, varianta finală a proiectului se rezumă la un joc X și O clasic 3 x 3, făcut pe 81 de LED-uri, unde fiecare simbol (X sau O) este reprezentat de 9 LED-uri.

Descriere generală

Intrare (5 butoane pentru fiecare jucător):

  • SUS
  • JOS
  • STÂNGA
  • DREAPTA
  • SELECT

Ieșire:

  • Matricea de LED-uri
  • LED-uri auxiliare(câștigător, jucătorul curent etc)

Hardware Design

Lista de componente:

  • ATMEGA324PA-PU
  • Conector USB + cablu de conexiune
  • Quartz
  • Două diode Zener
  • Trei rezistențe de 470 ohmi
  • O rezistență de 1500 ohmi
  • O rezistență de 1000 ohmi
  • O rezistență de 10000 ohmi
  • Treizeci și unu de rezistențe de 100 ohmi
  • Patru condensatori de 100 nF
  • Doi condensatori de 15pF
  • Două LED-uri normale
  • Un jumper
  • Trei barete de pini
  • Douăsprezece butoane
  • Optzeci și unu de LED-uri RGB
  • Fire pentru traseul pe placa de test
  • Fire mamă-mamă

Schema electrică:

Software Design

Din cauza unor probleme avute cu partea hardware, partea software nu a fost realizată. Și nici nu va fi.

Rezultate Obţinute

Tot ceea ce am obținut de la acest proiect au fost două plăcuțe frumos colorate, foarte scumpe și total nefolositoare.

Concluzii

După experiența acestui proiect, am realizat câteva chestii:

  • Trebuie să-i ascult pe colegii și prietenii mai mari când îmi spun “Schimbă asistentul / asistenta, du-te la laborator la altcineva”. Poate în felul ăsta aș fi avut un proiect care putea fi terminat mai ușor.
  • “Nu cred că 50-60 de lei reprezintă o problemă pentru cineva” de la primul curs de PM s-a transformat în:
    • Mama: Cât ai cheltuit pentru proiectul ăsta ?
    • Eu: Peste 220 de lei.
    • Mama: Eh, lasă, că poate te ajută la ceva în viitor.
    • Eu: La nimic. Absolut deloc.
  • Fludor în combinație cu sacâz poate fi o cremă depilatoare bună pentru părul de pe picioare. Însă nu o recomand.
  • Letcon-ul te face să te simți special … la fiecare atingere de deget.

Concluzia finală este aceea că nu mi-a plăcut ideea acestei materii și motivul principal îl reprezintă acest proiect.

Download

Acest proiect poate fi descărcat de la adresa: Ultimate Tic Tac Toe

Jurnal

Etapele proiectului:

  • 13 aprilie: Prima achiziționare de componente
  • 3 mai: A doua achiziționare de componente
  • 25 mai: Primele lipituri

  • 26 mai: Ultimele cumpărături
  • 26 mai: Ultimele lipituri

  • 27 mai: Prezentarea proiectului
  • 28 mai: Ultimele finisări la wiki
  • Ieeeee, am terminat încă o materie nefolositoare.

Bibliografie/Resurse

pm/prj2016/adraghici/nustiuceeasta.txt · Last modified: 2021/04/14 17:07 (external edit)
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0