GEORGESCU Florin-Octavian - ULTIMATE Tic-Tac-Toe
Introducere
Toată lumea a jucat măcar o dată jocul Tic-Tac-Toe (cunoscut și ca X și O). Este unul dintre cele mai potrivite jocuri atunci când îți dorești ca timpul să treacă mai repede, mai ales când te afli la un curs plictisitor din facultate sau când călătorești cu un tren de la CFR.
Acest proiect reprezintă o variantă mai complexă a jocului X și O, fiind vorba, mai exact, de nouă jocuri X și O combinate într-unul singur, cu anumite reguli.
Regulile jocului Ultimate se bazează pe regulile jocului clasic, dar sunt aduse câteva modificări:
În cazul în care un jucător este obligat să completeze o căsuță dintr-un pătrat care a fost deja câștigat sau în care nu s-a decis un câștigător, atunci respectivul jucător are din nou oportunitatea de a alege liber.
Un pătrat este câștigat în momentul în care unul dintre jucători completează cu simbolul său o linie, o coloană sau o diagonală (X și O clasic).
Un pătrat este declarat nedecis în momentul în care niciunul dintre jucători nu mai poate câștiga acel pătrat, indiferent ce căsuță urmează să completeze (această situație se poate întâmpla doar după ce au fost completate câteva căsuțe din acel pătrat, pentru a determina dacă mai poate fi câștigat sau nu).
Jocul se termină în momentul în care un jucător completează, utilizând pătratele câștigate, o linie, o coloană sau o diagonală (mai simplu spus: Atunci când câștigă X și O clasic pe pătratul exterior).
Jucătorii trebuie să fie atenți în ce pătrat “trimit” adversarul și niciodată nu trebuie să se axeze pe un pătrat, ci trebuie să gândească jocul în avans, astfel încât, spre final, să câștige pătratul exterior. Un pătrat sau două câștigate la început nu reprezintă neapărat și victoria.
Din cauza unor probleme de infrastructură, varianta finală a proiectului se rezumă la un joc X și O clasic 3 x 3, făcut pe 81 de LED-uri, unde fiecare simbol (X sau O) este reprezentat de 9 LED-uri.
Descriere generală
Intrare (5 butoane pentru fiecare jucător):
SUS
JOS
STÂNGA
DREAPTA
SELECT
Ieșire:
Hardware Design
Lista de componente:
ATMEGA324PA-PU
Conector USB + cablu de conexiune
Quartz
Două diode Zener
Trei rezistențe de 470 ohmi
O rezistență de 1500 ohmi
O rezistență de 1000 ohmi
O rezistență de 10000 ohmi
Treizeci și unu de rezistențe de 100 ohmi
Patru condensatori de 100 nF
Doi condensatori de 15pF
Două LED-uri normale
Un jumper
Trei barete de pini
Douăsprezece butoane
Optzeci și unu de LED-uri RGB
Fire pentru traseul pe placa de test
Fire mamă-mamă
Schema electrică:
Software Design
Din cauza unor probleme avute cu partea hardware, partea software nu a fost realizată. Și nici nu va fi.
Rezultate Obţinute
Tot ceea ce am obținut de la acest proiect au fost două plăcuțe frumos colorate, foarte scumpe și total nefolositoare.
Concluzii
După experiența acestui proiect, am realizat câteva chestii:
Trebuie să-i ascult pe colegii și prietenii mai mari când îmi spun “Schimbă asistentul / asistenta, du-te la laborator la altcineva”. Poate în felul ăsta aș fi avut un proiect care putea fi terminat mai ușor.
“Nu cred că 50-60 de lei reprezintă o problemă pentru cineva” de la primul curs de PM s-a transformat în:
Mama: Cât ai cheltuit pentru proiectul ăsta ?
Eu: Peste 220 de lei.
Mama: Eh, lasă, că poate te ajută la ceva în viitor.
Eu: La nimic. Absolut deloc.
Fludor în combinație cu sacâz poate fi o cremă depilatoare bună pentru părul de pe picioare. Însă nu o recomand.
Letcon-ul te face să te simți special … la fiecare atingere de deget.
Concluzia finală este aceea că nu mi-a plăcut ideea acestei materii și motivul principal îl reprezintă acest proiect.
Download
Jurnal
Etapele proiectului:
27 mai: Prezentarea proiectului
28 mai: Ultimele finisări la wiki
Ieeeee, am terminat încă o materie nefolositoare.
Bibliografie/Resurse