This is an old revision of the document!


Laboratorul 04 - Tablouri

În acest laborator veţi învăţa să:

  • Să folosiţi corect tablouri unidimensionare şi bidimensionale în C.
  • Să interclasaţi 2 vectori.

Declararea vectorilor

Vectorii (numiţi mai corect, array-uri) se declară ca orice altă variabilă, după tiparul tip-dată nume-variabila;, cu menţiunea că după numele variabilei, vom specifica între paranteze pătrate numărul de elemente.

Array-urile în două dimensiuni se numesc în mod uzual matrice, şi se declară în mod similar, cu menţiunea că vom avea în ordine câte un număr de elemente înconjurat de paranteze pătrate pentru fiecare dimensiune în parte.

În definirea tablourilor, numărul de dimensiuni nu este limitat decât de raţiuni practice.

De exemplu, vom declara un vector de numere intregi, o matrice patratică de numere reale, şi un cub de caractere astfel:

int integer_vector[100];
float floating_point_matrix[100][100];
char character_cube[100][100][100];

Dimensiunile tablourilor

În standardul ANSI C, nu putem specifica dimensiunile vectorilor decât prin constante. Nu putem declara, de exemplu:

int n = 100;
int integer_variable_vector[n]; /* GRESIT! */

Elementele array-urilor sunt numerotate în mod obligatoriu începând de la 0.

ATENŢIE! Numărul dintre paranteze pătrate din cadrul declaraţiei reprezintă numărul de elemente din vector, NU indicele maxim. Din cauză că elementele sunt numerotate începând de la 0, elementul cu indicele maxim din vector este mereu cu 1 mai mic decât dimensiunea vectorului!

Dacă veţi încerca să accesaţi elemente din vector cu indici negativi sau mai mari sau egali cu dimensiunea vectorului, programul vostru se va comporta imprevizibil!

tip

programare-cc/laboratoare/04.1603718017.txt.gz · Last modified: 2020/10/26 15:13 by andreea.nica1602
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0