În acest laborator veţi învăţa să folosiţi:
Pentru a realiza operaţii cu fişiere text se folosesc funcţii şi structuri definite în stdio.h:
FILE este o structură ce conţine informaţiile necesare controlării unui fişier.
FILE * fopen ( const char * filename, const char * mode )
asociază fişierul cu o structură FILE şi întoarce un pointer la această
structură. Dacă fişierul nu există sau nu a putut fi deschis, se va întoarce NULL. mode reprezintă modul de access dorit:
int fclose ( FILE * file )
închide fişierul asociat cu structura file şi îl dezasociază.
Funcţii de citire şi afişare pentru fişiere:
int fgetc ( FILE * f );
întoarce următorul caracter din fişier convertit la int sau EOF dacă sa întâlnit sfârşitul de fişier sau o eroare.char *fgets ( char *buf, int nmax, FILE * f )
citeşte caractere din fişier până cănd se întâlneşte '\n' (este şi el adăugat la şir) sau până când sau citit nmax 1 caractere.int fputc ( int c, FILE * f )
scrie caracterul c în fişier; funcţia întoarce caracterul scris, în caz de success sau EOF altfel.int fputs ( char *buf, FILE *f )
scrie şirul buf în fişier; în caz de eroare se întoarce EOF, altfel se întoarce o valoare nonnegativă.int fscanf ( FILE *f, const char * format, … )
int fprintf ( FILE *f, const char * format, … )
Pentru a specifica argumente în linia de comandă, antetul funcţiei main va trebui să fie de forma:
int main ( int argc, char *argv[] );
argc reprezintă numărul de argumente, iar argv vectorul de pointeri la argumente (şiruri de caractere). Primul argument argv[ 0 ] este întotdeauna numele executabilului. Pentru a seta argumentele din CodeBlocks va trebui să adăugaţi fişierul sursă la un proiect şi apoi să selectaţi: Project > Set programs' arguments.