Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

programare-cc:laboratoare:02 [2020/10/13 02:51]
viorel.mocanu
programare-cc:laboratoare:02 [2023/09/26 17:05] (current)
mihai.nan
Line 1: Line 1:
-===== Laboratorul ​02=====+===== Laborator ​02 - Funcții de citire și scriere  ​===== 
 + 
 +==== Breviar ​====
  
 **În acest laborator veţi învăţa să:** **În acest laborator veţi învăţa să:**
Line 186: Line 188:
 Mai găsiţi detalii şi pe: [[http://​www.cplusplus.com/​reference/​cstdio/​printf/​]] Mai găsiţi detalii şi pe: [[http://​www.cplusplus.com/​reference/​cstdio/​printf/​]]
  
-===== Problema 1 =====+==== Probleme propuse ​===
 + 
 +=== Problema 1 ===
  
 Problema generării unor numere aleatoare poate fi considerată iniţial una complicată,​ dar limbajul C ne pune la dispoziţie biblioteca **stdlib**, cu ajutorul căreia lucrurile vor deveni foarte simple. Funcţiile şi constantele acestei biblioteci sunt declarate în header-ul **stdlib.h** pe care va trebui să-l includeţi la începutul programului pe care îl scrieţi. Problema generării unor numere aleatoare poate fi considerată iniţial una complicată,​ dar limbajul C ne pune la dispoziţie biblioteca **stdlib**, cu ajutorul căreia lucrurile vor deveni foarte simple. Funcţiile şi constantele acestei biblioteci sunt declarate în header-ul **stdlib.h** pe care va trebui să-l includeţi la începutul programului pe care îl scrieţi.
Line 211: Line 215:
 Schimbaţi valoarea seed şi rulaţi din nou. Ce observaţi ? Schimbaţi valoarea seed şi rulaţi din nou. Ce observaţi ?
  
-===== Problema 2 =====+=== Problema 2 ===
  
 Scrieţi un program care citeşte şi apoi afişează 3 numere de tip **float** pe aceeaşi linie, separate prin câte un spaţiu, folosind, succesiv, descriptorii **%f**, **%e** şi **%g** pentru cele 3 valori. Folosiţi, pe rând, următoarele date de intrare: Scrieţi un program care citeşte şi apoi afişează 3 numere de tip **float** pe aceeaşi linie, separate prin câte un spaţiu, folosind, succesiv, descriptorii **%f**, **%e** şi **%g** pentru cele 3 valori. Folosiţi, pe rând, următoarele date de intrare:
Line 225: Line 229:
 </​note>​ </​note>​
  
-===== Problema 3 =====+=== Problema 3 ===
  
 Programul următor afişează valorile funcţiei **sin(x)** pentru valori ale lui x între **0** şi **2*PI**, cu pasul **PI/10.** Programul următor afişează valorile funcţiei **sin(x)** pentru valori ale lui x între **0** şi **2*PI**, cu pasul **PI/10.**
Line 252: Line 256:
  
  
-===== Problema 4 =====+=== Problema 4 ===
  
 Scrieţi un program care să determine cadranul în care se află un punct dat prin coordonatele sale reale. Se va afişa un număr între **1** şi **4** sau mesajul **punct pe axe**. Scrieţi un program care să determine cadranul în care se află un punct dat prin coordonatele sale reale. Se va afişa un număr între **1** şi **4** sau mesajul **punct pe axe**.
Line 276: Line 280:
 | 0 0    | punct pe axe |  | 0 0    | punct pe axe | 
  
-===== Problema 5 =====+=== Problema 5 ===
  
 Scrieţi un program care să verifice dacă 3 numere întregi date **a, b, c** pot forma lungimile laturilor unui triunghi. Scrieţi un program care să verifice dacă 3 numere întregi date **a, b, c** pot forma lungimile laturilor unui triunghi.
Line 303: Line 307:
 | 6 6 0     | DA |  | 6 6 0     | DA | 
  
-===== Problema 6 =====+=== Problema 6 ===
  
 Scrieţi un program care citeşte 3 numere reale reprezentând lungimile laturilor unui triunghi şi care afişează tipul de triunghi cu aceste laturi: //oarecare, isoscel, echilateral,​ dreptunghic sau dreptunghic isoscel//. Scrieţi un program care citeşte 3 numere reale reprezentând lungimile laturilor unui triunghi şi care afişează tipul de triunghi cu aceste laturi: //oarecare, isoscel, echilateral,​ dreptunghic sau dreptunghic isoscel//.
Line 325: Line 329:
 ---- ----
 ^ Intrare ​     ^ Ieşire ​      ^ ^ Intrare ​     ^ Ieşire ​      ^
-| 10 10 1   | echilateral|+| 10 10 10  ​| echilateral|
 | 4 5 3     | dreptunghic| | 4 5 3     | dreptunghic|
 | 5 10 10   | isoscel |  | 5 10 10   | isoscel | 
 | 2.8284 2 2| dreptunghic isoscel| ​ | 2.8284 2 2| dreptunghic isoscel| ​
  
-===== Problema 7 =====+=== Problema 7 ===
  
 Scrieţi un program care determină minimul şi maximul dintre 4 numere, folosind doar instructiunea **if**. Scrieţi un program care determină minimul şi maximul dintre 4 numere, folosind doar instructiunea **if**.
Line 352: Line 356:
 | 23 5321 331245 2000000000 ​  | 23 2000000000| | 23 5321 331245 2000000000 ​  | 23 2000000000|
  
-===== Problema 8 =====+=== Problema 8 ===
  
 Afişaţi trei numere în ordine crescătoare,​ folosind doar instrucţiunea **if**. Afişaţi trei numere în ordine crescătoare,​ folosind doar instrucţiunea **if**.
Line 373: Line 377:
 | 123109 2342 12   | 12 2342 123109 | | 123109 2342 12   | 12 2342 123109 |
  
-===== Problema 9 =====+=== Problema 9 ===
  
 Scrieţi un program care citeşte trei numere întregi, **H, M şi S** reprezentând ora, minutul şi secunda dintr-un anumit moment al zilei, şi le afişează în format de ceas digital. Scrieţi un program care citeşte trei numere întregi, **H, M şi S** reprezentând ora, minutul şi secunda dintr-un anumit moment al zilei, şi le afişează în format de ceas digital.
Line 395: Line 399:
 | 15 42 3   | 15:42:03 | | 15 42 3   | 15:42:03 |
  
-===== Problema 10 =====+=== Problema 10 ===
  
 În programul anterior observaţi că dacă în loc de a introduce o valoare numerică tastaţi altceva (o literă, de exemplu) programul se va comporta anormal. Încercati să modificaţi programul astfel încat să aveţi protecţie la datele eronate. În programul anterior observaţi că dacă în loc de a introduce o valoare numerică tastaţi altceva (o literă, de exemplu) programul se va comporta anormal. Încercati să modificaţi programul astfel încat să aveţi protecţie la datele eronate.
Line 415: Line 419:
 | 11 4.2 3   | Date incorect introduse! | | 11 4.2 3   | Date incorect introduse! |
  
-===== Problema 11 =====+=== Problema 11 ===
  
 Scrieţi un program pentru rezolvarea ecuaţiei de gradul 2. Scrieţi un program pentru rezolvarea ecuaţiei de gradul 2.
Line 421: Line 425:
 **Date de Intrare** **Date de Intrare**
 ---- ----
-Fişierul de intrare lab-02-11.in va conţine trei numere reale a, b, c ce reprezintă coeficienţii ecuaţiei de gradul 2 în ordine descrescătoare după puterile lui x.+Trei numere reale a, b, c ce reprezintă coeficienţii ecuaţiei de gradul 2 în ordine descrescătoare după puterile lui x.
  
  
 **Date de Ieşire** **Date de Ieşire**
 ---- ----
-În fişierul de ieşire lab-02-11.out se vor afla soluţiile reale ale ecuaţiei în ordine crescătoare,​ cu 2 zecimale.+Soluţiile reale ale ecuaţiei în ordine crescătoare,​ cu 2 zecimale.
 În caz că ecuaţia nu are soluţie se va afişa mesajul "Nu exista solutii"​. În caz că ecuaţia nu are soluţie se va afişa mesajul "Nu exista solutii"​.
 În caz că ecuaţia are o infinitate de soluţii se va afişa mesajul "​Infinit"​. În caz că ecuaţia are o infinitate de soluţii se va afişa mesajul "​Infinit"​.
programare-cc/laboratoare/02.1602546680.txt.gz · Last modified: 2020/10/13 02:51 by viorel.mocanu
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0