This is an old revision of the document!


Digital Dice

Author: Voicu Teodora-Andreea, 333CA

Introducere

  • Generează doua număr aleatoare între 1 și 6, le afișează pe un display LCD și redă sunetul de aruncare a zarului.
  • Ofera un exemplu practic de integrare a senzorilor și a modulelor audio/video cu un microcontroller Arduino, într-un proiect interactiv și educațional.
  • Am vrut să creez un zar digital, care folosește un accelerometru pentru detectarea „shake”-ului și un LCD pentru afișarea rezultatului, completat de un efect sonor autentic.
  • Demonstrează concepte de hardware și software embedded, este distractiv și poate fi extins la alte aplicații care folosesc detecția de mișcare și redarea de conținut multimedia.

Descriere Generala

  • Hardware:
    • Arduino Uno – unitatea centrală care primeşte date de la accelerometru, generează numărul şi controlează LCD-ul şi modulul audio.
    • Modul accelerometru – detectează gestul de „shake” pentru a declanşa aruncarea zarului.
    • Display LCD – afișează rezultatul numeric al aruncării zarului.
    • Modul SD card + difuzor – stochează şi redă fişierul audio WAV cu efectul sonor de aruncare a zarului.
    • Breadboard şi cabluri de conexiune – realizează legăturile electrice între toate modulele.
  • Software:
    • Citire accelerometru şi detectare „shake”.
    • Generare numere aleatorii 1–6.
    • Afişare mesaje şi rezultate pe OLED.
    • Iniţializare SD şi redare WAV pe buzzer
  • Interacţiuni:
  1. Dispozitivul e zguduit → accelerometrul detecteaza miscare peste SHAKE_THRESHOLD
  2. Stare SHAKING → afiseaza “Shake!” si porneste redarea DICE.WAV pe buzzer
  3. Dupa SHAKE_TIMEOUT fara miscare → opreste WAV, genereaza doua valori random (1–6) și le afiseaza pe OLED
  4. Dupa RESULT_HOLD → revine la “READY!” și asteapta urmatorul shake
  

Diagramă Arduino UNO + MPU-605

Hardware Design

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2025/vstoica/teodora.voicu0210.1748539117.txt.gz · Last modified: 2025/05/29 20:18 by teodora.voicu0210
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0