This is an old revision of the document!


Digital Dice

Autor: Voicu Teodora-Andreea, 333CA

Introducere

  • Generează un număr aleatoriu între 1 și 6, îl afișează pe un display LCD și redă sunetul de aruncare a zarului.
  • Ofera un exemplu practic de integrare a senzorilor și a modulelor audio/video cu un microcontroller Arduino, într-un proiect interactiv și educațional.
  • Am vrut să creez un zar digital portabil, care folosește un accelerometru pentru detectarea „shake”-ului și un LCD pentru afișarea rezultatului, completat de un efect sonor autentic.
  • Demonstrează concepte de hardware și software embedded, este distractiv și poate fi extins la alte aplicații care folosesc detecția de mișcare și redarea de conținut multimedia.

Descriere generală

  • Hardware:
    • Arduino Uno – unitatea centrală care primeşte date de la accelerometru, generează numărul şi controlează LCD-ul şi modulul audio.
    • Modul accelerometru (MPU-6050) – detectează gestul de „shake” pentru a declanşa aruncarea zarului.
    • Display LCD 16×2 – afișează rezultatul numeric al aruncării zarului.
    • Modul SD card + difuzor – stochează şi redă fişierul audio WAV cu efectul sonor de aruncare a zarului.
    • Breadboard şi cabluri de conexiune – realizează legăturile electrice între toate modulele.
  • Software:
    • Citire accelerometru – cod care monitorizează acceleraţiile şi identifică gestul de „shake”.
    • Generare număr aleatoriu – funcţie pentru obţinerea unui număr între 1 şi 6.
    • Driver LCD – librărie şi funcţii pentru afișarea numerelor pe ecranul LCD.
    • Redare audio de pe SD – iniţializare sistem de fişiere FAT şi playback al fișierului audio WAV.
  • Interacţiuni:
  1. Utilizatorul zguduie dispozitivul → MPU-6050 transmite semnale Arduino-ului.
  2. Arduino detectează gestul, generează un număr aleatoriu şi îl afişează pe LCD.
  3. În paralel, Arduino citeşte fişierul WAV de pe cardul SD şi trimite semnalul către difuzor.
  4. La următorul gest de „shake”, ciclul se reia.
  

Diagramă Arduino UNO + MPU-605

Hardware Design

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2025/vstoica/teodora.voicu0210.1747047357.txt.gz · Last modified: 2025/05/12 13:55 by teodora.voicu0210
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0