This is an old revision of the document!


Touch Screen Calculator

Botez Luca, 334CA

Introducere

Proiectul consta in implementarea un calculator touch screen care permite efectuarea operatiilor aritmetice de baza. Acesta ajusteaza automat luminozitatea ecranului in functie de lumina ambientala si intra in modul sleep dupa o perioada de inactivitate, fiind reactivat prin interactiunea cu el.

Scopul proiectului este de a integra concepte esentiale din domeniul sistemelor embedded, precum utilizarea ecranelor TFT cu interfata SPI, comunicarea cu senzori digitali prin I2C, gestionarea intreruperilor si optimizarea consumului energetic prin moduri de repaus.

Descriere generală

Proiectul reprezinta un calculator electronic cu ecran tactil, dezvoltat pe platforma Arduino, care combina functionalitatea de baza a unui calculator cu elemente moderne de automatizare si optimizare energetica. Interfata grafica este afisata pe un ecran LCD TFT cu touch screen, permitand utilizatorului sa introduca valori si operatii prin atingere, intr-un mod intuitiv si interactiv.

Un aspect important al proiectului este reglarea automata a luminozitatii ecranului in functie de lumina ambientala, realizata cu ajutorul unui senzor digital de lumina conectat prin interfata I2C. Acest mecanism permite adaptarea vizibilitatii ecranului la conditiile din mediul inconjurator, imbunatatind astfel experienta de utilizare.

Pentru a reduce consumul de energie, sistemul este prevazut cu un mod de repaus (sleep mode) care se activeaza automat dupa o perioada de inactivitate. Trezirea din acest mod se face printr-o intrerupere externa, generata de apasarea ecranului. Aceasta abordare ajuta la prelungirea duratei de functionare, proiectul fiind alimentat de o baterie externa.

Schema bloc:

Componente Hardware:

  • Arduino UNO ATMEGA328P
  • Shield pentru Arduino LCD Rosu de 2.4'' cu Touchscreen
  • Senzor de Intensitate a luminii TSL2561
  • breadboard
  • baterie
  • fire

Hardware Design

Functionalitati implementate:

1. Calculator touch-screen cu patru operatii aritmetice de baza

Proiectul implementeaza un calculator functional, cu interfata grafica pe un ecran TFT LCD de 2.4” cu touch, conectat direct la Arduino UNO prin SPI. Touchscreen-ul utilizeaza pini analogici (A1, A2) si digitali (D6, D7) pentru detectia coordonatelor X/Y.

Partea hardware permite: afisarea tastaturii virtuale pe ecran, cu simboluri tactile precise; citirea atingerilor prin touchscreen rezistiv conectat direct la Arduino si procesarea comenzilor complet integrata, fara componente externe fizice.

2. Reglare automata a modului de afisare in functie de lumina ambientala

Pentru o experienta adaptabila, sistemul include un senzor digital de lumina TSL2561, conectat la Arduino prin magistrala I2C (pinii A4 - SDA si A5 - SCL). Senzorul este alimentat de la pinul 5V si are un consum energetic foarte redus.

Partea hardware asigura: citirea valorii lux din mediul inconjurator cu rezolutie ridicata; conexiune I2C stabila si eficienta, fara a ocupa resurse suplimentare si posibilitatea comutarii dinamice a temei vizuale in functie de lumina reala.

Schema electrica:

Bill of Materials:

Nume componenta Link Cantitate Pret unitar (RON)
Arduino UNO Link 1 34,99
LCD TFT Screen Link 1 39,99
Senzor de Intensitate a luminii Link 1 22,99
Breadboard HQ Link 2 4,56
Fire tata-tata Link 1 7,98
Pret total: 110,51

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2025/vstoica/lucabotez.1747581159.txt.gz · Last modified: 2025/05/18 18:12 by luca.botez
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0