This is an old revision of the document!


InfraCatch - reflex game

Autor: Moroianu Horia-Valentin
Grupa: 334CA

Introducere

InfraCatch este un joc interactiv de testare a reflexelor. Patru LED-uri se aprind aleatoriu, unul câte unul, iar jucătorul trebuie să apese butonul corespunzător de pe o telecomandă cu infraroșu pentru a stinge LED-ul activ. Dacă reacția este greșită sau prea lentă, jucătorul pierde o viață. Feedback-ul este oferit în timp real printr-un buzzer și un LCD care arată progresul făcut. Jocul se termină atunci când jucătorul rămâne fără vieți.

Scopul jocului este de a obține un scor cât mai mare prin testarea reflexelor într-un mod distractiv și ușor de înțeles. Ideea a pornit din dorința de a crea un joc fizic, controlat de la distanță și de a învăța mai multe despre tehnologia de comunicație cu infraroșu și timer-ele interne ale unui microprocesor.

Consider că acest proiect este util pentru mine deoarece îmi oferă ocazia de a construi un sistem complet, de la început până la sfârșit, concentrat asupra interacțiunii cu utilizatorul, și cred că poate atrage atenția și altor persoane care caută un mod de relaxare, diferit de jocurile digitale clasice.

Descriere generală

Diagramă bloc: infracatch-block-diagram.jpg
Proiectul este construit în jurul microcontroller-ului Arduino Nano, care coordonează următoarele module:

  • Receptor IR VS1838B:
    • Primește semnalele de la telecomandă și transmite codurile corespunzătoare către Arduino.
    • Verifică dacă butonul apăsat corespunde LED-ului aprins.
  • LED-uri (x4):
    • Conectate la pini digitali GPIO ai Arduino-ului.
    • Se aprind aleatoriu și trebuie stinse de utilizator prin apăsarea butonului corect de pe telecomandă.
  • Display LCD 1602 cu modul I2C:
    • Afișează informații despre joc, cum ar fi scorul, numărul de vieți rămase și eventuale mesaje.
    • Modulul I2C ușurează semnificativ cablajul, folosind doar două fire (SDA și SCL).
  • Buzzer (cu PWM):
    • Oferă feedback sonor.
    • Emite un sunet pozitiv pentru acțiuni corecte și unul negativ pentru greșeli sau întârzieri.

Hardware Design

Listă de componente:

Nume componentă Link achiziție Cantitate Preț unitar (lei)
Arduino Nano (ATmega328p) Link 1 24.99
Receptor Infraroșu Link 1 8.99
Telecomandă Infraroșu Link 1 3.6
LCD 1602 Link 1 16.99
Adaptor I2C pentru LCD 1602 Link 1 5.37
Buzzer Link 1 1.4
LED Link 4 0.39
Rezistor 0.5W 220Ω Link 4 0.1
Breadboard 830 Puncte Link 1 9.98
Fire tată-tată Link 1 7.99
Cablu USB-B Mini Link 1 4.37
Preț total: 84.17

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2025/vstoica/horia.moroianu3101.1746117963.txt.gz · Last modified: 2025/05/01 19:46 by horia.moroianu3101
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0