This is an old revision of the document!


Dronă controlată cu manușă

Autor: Ciobanu George-Leonard

Grupa: 334CD

Introducere

Proiectul constă în realizarea unui sistem de control pentru o dronă, bazat pe o mănușă inteligentă, care permite pilotarea prin gesturi ale mâinii. Scopul acestui proiect este de a înlocui metodele tradiționale de control ale dronelor (cum ar fi telecomenzile sau aplicațiile mobile) cu o interfață naturală și intuitivă, oferind o experiență unică de interacțiune om-mașină. Utilitatea practică a proiectului se regăsește atât în posibilitatea utilizării efective a mănușii ca interfață de control pentru o dronă funcțională.

Descriere generală

Mănușa de control va fi echipată cu un giroscop și un senzor de îndoire pentru a detecta mișcările mâinii utilizatorului. Semnalele provenite de la acești senzori vor fi recepționate de un microcontroller, care va interpreta orientarea și gradul de îndoire al degetului. Aceste informații vor fi transmise wireless către un al doilea microcontroller aflat pe dronă. Acesta va comunica cu motoarele pentru a controla mișcarea și viteza dronei: în funcție de orientarea mâinii, drona se va înclina, iar în funcție de cât de mult este îndoit degetul, aceasta va accelera sau decelera. Controlul este astfel realizat în timp real, fără fir, prin gesturi intuitive.

Hardware Design

Aici puneţi tot ce ţine de hardware design:

Lista Piese

  • ESP32: Folosit pentru a citi informatiile primite de la giroscop MPU6050. Preia datele de la giroscop folosind I2C, si le trimite mai departe catre ESP8266 folosind Wi-Fi. Acesta isi ia alimentarea prin portul Micro-USB, de la o baterie externa. Se folosesc pinii D21 (SDA) si D22 (SCL) pentru comunicarea prin I2C.
  • ESP8266: Folosit pentru a comunica cu drona. Acesta este conectat la telecomanda dronei, trimitand semnale PWM pentru a simula folosirea unui joystick. Acesta va fi alimentat de la laptop prin portul Micro-USB. Se folosesc pinii D0, D1, D2, D3 si D4. D0 pentru miscarea pe axa OY, D1 pentru rotatia pe aceasta, D2 pentru rotatia pe axa OX, D3 pentru miscarea pe axa OZ, si D4 pentru a face legatura cu drona.
  • MPU6050: Un giroscop cu acelerometru, care va fi legat de ESP32, care vor fi montate pe o manusa care va fi pusa pe mana. Acesta va detecta miscarile mainii si le va transmite prin I2C. Acesta este alimentat de la porturile de 3.3V si GND de la ESP32.
  • Circuit Board: Aceasta este folosita pentru a lega mai usor ESP32 de MPU6050.
  • Drona: Aceasta va functiona asa cum a fost intentionata, doar ca in loc sa primeasca inputurile de la 2 joystick-uri, aceasta le va primi de la un microcontroller.

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

pm/prj2025/vstoica/george.ciobanu2204.1747530786.txt.gz · Last modified: 2025/05/18 04:13 by george.ciobanu2204
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0