This is an old revision of the document!
Toată pagina este WIP.
Jocul Snake reprezintă un joc clasic, despre care o mare parte din lume a auzit/cu care a interacționat. Astfel, consider că o reproducere a sa este un pas bun în dezvoltarea abilităților mele de a folosi un microproceesor, având un punct de referință pentru produsul final.
În plus, pentru a fi o experiență completă, am decis să folosesc un ecran de tip Nokia 5110.
Plăcuța de Arduino UNO reprezintă creierul proiectului, comandând ecranul prin SPI (pinii 7-3) și buzzer-ul activ prin pinul 2.
Acestuia îi sunt transmise informații despre starea joystick-ului prin cele două porturi analog A0 și A1, precum și starea butonului prin intermediul pinului 8.
Din punct de vedere software, este folosită biblioteca Adafruit PCD 8544 împreună cu un singur fișier de tip main.
Piesă | # | Use case | Datasheet |
---|---|---|---|
Arduino Uno | 1 | Microcontroller | https://docs.arduino.cc/resources/datasheets/A000066-datasheet.pdf |
PCD8544 | 1 | Display | https://cdn.sparkfun.com/assets/b/1/b/e/f/Nokia5110.pdf |
Buzzer Pasiv | 2 | Sunet | N/A |
Rezistențe 10k ohmi | 5 | Conectare ecran LCD | N/A |
Joystick | 1 | Input | N/A |
Breadboard | 1 | Conexiuni | N/A |
Fire | Multe | Conexiuni | N/A |
Ecranul funcționează la 3.3V, așadar rezistențele sunt necesare pentru a asigura funcționarea în parametrii.
Mai multe poze cu cablajul pot fi văzute aici.
`main.ino` A fost scris în Arduino IDE pentru a putea fi pus pe placă facil, în timp ce restul codului a fost scris în mod spartan în nvim.
Biblioteca folosită, precizată și mai sus
Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.