This is an old revision of the document!


Nokia Snake

Toată pagina este WIP.

Introducere

Jocul Snake reprezintă un joc clasic, despre care o mare parte din lume a auzit/cu care a interacționat. Astfel, consider că o reproducere a sa este un pas bun în dezvoltarea abilităților mele de a folosi un microproceesor, având un punct de referință pentru produsul final.

În plus, pentru a fi o experiență completă, am decis să folosesc un ecran de tip Nokia 5110.

Descriere generală

Plăcuța de Arduino UNO reprezintă creierul proiectului, comandând ecranul prin SPI (pinii 7-3) și buzzer-ul activ prin pinul 2.

Acestuia îi sunt transmise informații despre starea joystick-ului prin cele două porturi analog A0 și A1, precum și starea butonului prin intermediul pinului 8.

Din punct de vedere software, este folosită biblioteca Adafruit PCD 8544 împreună cu un singur fișier de tip main.

Hardware Design

Piesă # Use case Datasheet
Arduino Uno 1 Microcontroller https://docs.arduino.cc/resources/datasheets/A000066-datasheet.pdf
PCD8544 1 Display https://cdn.sparkfun.com/assets/b/1/b/e/f/Nokia5110.pdf
Buzzer Activ 1 Sunet N/A
Rezistențe 10k ohmi 5 Conectare ecran LCD N/A
Joystick 1 Input N/A

Ecranul funcționează la 3.3V, așadar rezistențele sunt necesare pentru a asigura funcționarea în parametrii.

razvan_live.jpg

Mai multe poze cu cablajul pot fi văzute aici.

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2025/vradulescu/razvan.miclius.1747593156.txt.gz · Last modified: 2025/05/18 21:32 by razvan.miclius
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0