This shows you the differences between two versions of the page.
pm:prj2025:vradulescu:razvan.miclius [2025/05/25 22:54] razvan.miclius [Software Design] |
pm:prj2025:vradulescu:razvan.miclius [2025/05/28 14:18] (current) razvan.miclius [Hardware Design] |
||
---|---|---|---|
Line 1: | Line 1: | ||
====== Nokia Snake ====== | ====== Nokia Snake ====== | ||
- | Toată pagina este WIP. | + | |
===== Introducere ===== | ===== Introducere ===== | ||
Jocul //[[https://en.wikipedia.org/wiki/Snake_(video_game_genre)|Snake]]// reprezintă un joc clasic, despre care o mare parte din lume a auzit/cu care a interacționat. Astfel, consider că o reproducere a sa este un pas bun în dezvoltarea abilităților mele de a folosi un microproceesor, având un punct de referință pentru produsul final. | Jocul //[[https://en.wikipedia.org/wiki/Snake_(video_game_genre)|Snake]]// reprezintă un joc clasic, despre care o mare parte din lume a auzit/cu care a interacționat. Astfel, consider că o reproducere a sa este un pas bun în dezvoltarea abilităților mele de a folosi un microproceesor, având un punct de referință pentru produsul final. | ||
Line 13: | Line 13: | ||
Acestuia îi sunt transmise informații despre starea joystick-ului prin cele două porturi analog A0 și A1, precum și starea butonului prin intermediul pinului 8. | Acestuia îi sunt transmise informații despre starea joystick-ului prin cele două porturi analog A0 și A1, precum și starea butonului prin intermediul pinului 8. | ||
- | {{pm:prj2025:vradulescu:razvan.png?700}} | + | {{pm:prj2025:vradulescu:circuit_razvan_final.png?700}} |
Din punct de vedere software, este folosită biblioteca [[https://github.com/adafruit/Adafruit-PCD8544-Nokia-5110-LCD-library|Adafruit PCD 8544]] împreună cu un singur fișier de tip main. | Din punct de vedere software, este folosită biblioteca [[https://github.com/adafruit/Adafruit-PCD8544-Nokia-5110-LCD-library|Adafruit PCD 8544]] împreună cu un singur fișier de tip main. | ||
Line 23: | Line 23: | ||
| Buzzer Pasiv | 2 | Sunet | N/A | | | Buzzer Pasiv | 2 | Sunet | N/A | | ||
| Rezistențe 10k ohmi | 5 | Conectare ecran LCD | N/A | | | Rezistențe 10k ohmi | 5 | Conectare ecran LCD | N/A | | ||
+ | | Potentiometru 10k | 1 | Alimentare backlight | N/A | | ||
| Joystick | 1 | Input | N/A | | | Joystick | 1 | Input | N/A | | ||
| Breadboard | 1 | Conexiuni | N/A | | | Breadboard | 1 | Conexiuni | N/A | | ||
Line 157: | Line 158: | ||
===== Rezultate Obţinute ===== | ===== Rezultate Obţinute ===== | ||
- | <note tip> | + | * Implementarea elementelor de grafică: Lucrul pe ecranul de Nokia a fost o experiență plăcută, asemănătoare cu lucrul folosind biblioteca ncurses din C, din care m-am inspirat pentru ecrane. |
- | Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru. | + | * Implementarea unei melodii, chiar simplificată. |
- | </note> | + | * Implementarea unui mecanism de meniu funcțional. |
- | ===== Concluzii ===== | ||
- | ===== Download ===== | ||
- | <note warning> | ||
- | O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-). | ||
- | Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea **Add Images or other files**. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul **:pm:prj20??:c?** sau **:pm:prj20??:c?:nume_student** (dacă este cazul). **Exemplu:** Dumitru Alin, 331CC -> **:pm:prj2009:cc:dumitru_alin**. | + | https://files.catbox.moe/ni9nyv.mp4 <- Jocul în acțiune |
- | </note> | + | ===== Download ===== |
- | + | ||
- | ===== Jurnal ===== | + | |
- | <note tip> | + | [[https://github.com/razvang0307/proiect-snake-pm/tree/main | Link proiect GitHub]] |
- | Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului. | + | |
- | </note> | + | |
+ | Conectare cablaj -> Upload main.ino :) | ||
===== Bibliografie/Resurse ===== | ===== Bibliografie/Resurse ===== | ||
- | <note> | + | Hardware: |
- | Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe **Resurse Software** şi **Resurse Hardware**. | + | * https://cdn.sparkfun.com/assets/b/1/b/e/f/Nokia5110.pdf |
- | </note> | + | * https://docs.arduino.cc/resources/datasheets/A000066-datasheet.pdf |
+ | Software | ||
+ | * https://github.com/adafruit/Adafruit-PCD8544-Nokia-5110-LCD-library | ||
<html><a class="media mediafile mf_pdf" href="?do=export_pdf">Export to PDF</a></html> | <html><a class="media mediafile mf_pdf" href="?do=export_pdf">Export to PDF</a></html> | ||