This is an old revision of the document!


MixMaster: Dozator automat de cocktailuri

Introducere

MixMaster este un dozator automat de cocktailuri, conceput pentru a oferi utilizatorilor o experiență unică în prepararea băuturilor. Scopul acestui proiect este de a simplifica prepararea cocktailurilor, eliminând necesitatea manuală de a măsura ingredientele, îmbunătățește eficiența și oferă utilizatorilor o experiență plăcută și interactivă, fie că este vorba de petreceri, întâlniri cu prietenii sau pur și simplu de relaxare acasă.

Ideea a pornit de la dorința de a combina tehnologia cu mixologia pentru a crea un dispozitiv care să facă procesul de preparare a băuturilor mai accesibil și mai distractiv. Dozatorul MixMaster este util nu doar pentru consumatori, ci și pentru organizatori de evenimente. Aceștia pot oferi invitaților o gamă variată de cocktailuri fără a fi nevoie de abilități avansate de pregătire. De asemenea, este o soluție ideală pentru petreceri sau întâlniri, economisind timp și eficientizând procesul de servire.

Descriere generală

Proiectul urmărește realizarea unui sistem automatizat pentru distribuirea controlată a lichidelor din două recipiente distincte, într-un pahar plasat de utilizator. Ansamblul este construit în jurul unui rezervor ce conține două bidoane, fiecare dotat cu robinet propriu, acționat individual de câte un servomotor. Sub cele două robinete este amplasat un suport pentru pahar, prevăzut cu un senzor de proximitate care are rolul de a detecta prezența acestuia.

La momentul în care utilizatorul plasează paharul în suport, senzorul declanșează în mod automat un procesul predefinit. Inițial, pe un display LCD este actualizat mesajul „Gata de preparare” cu „În pregătire”, semnalând începutul procesului de preparare. Apoi, primul servomotor este activat, permițând deschiderea robinetului primului bidon și eliberarea lichidului pentru un timp prestabilit. După această etapă, servomotorul revine în poziția inițială, închizând robinetul, iar sistemul introduce o pauză de câteva secunde pentru stabilitate. Ulterior, al doilea servomotor este activat pentru a deschide robinetul celui de-al doilea bidon, eliberând a doua cantitate de lichid. La finalul acestei etape, robinetul se închide, iar pe ecran este afișat mesajul „Gata de ridicare”, semnalizând utilizatorului că procesul este complet și că paharul poate fi preluat.

După ce paharul este ridicat, senzorul detectează absența acestuia și întregul sistem revine automat în starea inițială, afișând din nou mesajul „Gata de preparare”, pregătit pentru un nou ciclu de funcționare.


Hardware Design


Componenta Link Datasheet
Arduino Uno Optimus Digital Datasheet Arduino UNO
Servo Motoare (x2) Emag Datasheet Servo MG995
Display LCD I2C Optimus Digital Datasheet LCD1602
Senzor ultrasonic Optimus Digital Datasheet Senzor HC-SR04

Componente utilizate

  • Arduino UNO
    • Tensiune de alimentare: 5V
    • Interfețe utilizate: digital (PWM), I2C
    • Pini utilizați:
      • D2 - TRIG senzor ultrasonic
      • D3 - ECHO senzor ultrasonic
      • D9 - Control Servo1
      • D10 - Control Servo2
      • A4 (SDA), A5 (SCL) - comunicare I2C cu LCD
  • Senzor ultrasonic (HC-SR04)
    • Conectare:
      • VCC → 5V
      • GND → GND
      • TRIG → D2
      • ECHO → D3
    • Funcție: detectare prezență pahar în zona destinată
  • Servomotoare (x2)
    • Model: MG995
    • Conectare:
      • PWR → 5V
      • GND → GND
      • SIG → D9 (Servo1), D10 (Servo2)
    • Funcție: poziționare precisă (mișcări unghiulare), deschidere/inchidere robineți
  • Display LCD 16×2 cu interfață I2C
    • Conectare:
      • VCC → 5V
      • GND → GND
      • SDA → A4
      • SCL → A5
    • Funcție: afișare stare automat
  • Baterie 9V
    • Sursă de alimentare pentru Arduino

Comunicație între module

  • PWM: folosit pentru controlul celor două servomotoare (D9 și D10)
  • I2C: utilizat pentru comunicarea cu LCD-ul (SDA → A4, SCL → A5)
  • Digital IO: utilizat pentru senzorul ultrasonic (D2, D3)

Implementare concept hardware

Conectare Arduino cu LCD și senzorul ultrasonic

Explicație funcționare: la detectarea unui obiect în dreptul senzorului, display-ul LCD își schimbă mesajul din “Ready for use” în “Preparing…”

Conectare Arduino cu cele două servomotoare

Conectare toate modulele simultan

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2025/vradulescu/ana_maria.persenea.1747598012.txt.gz · Last modified: 2025/05/18 22:53 by ana_maria.persenea
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0