This is an old revision of the document!


InteractiveBoard

Introducere

Acest proiect constă într-o consolă interactivă care integrează trei jocuri clasice: un joc de memorie bazat pe LED-uri colorate, Snake afișat pe un ecran și controlat cu butoane, precum și Piatra-Hârtie-Foarfecă, în care utilizatorul se confruntă cu un oponent virtual.

Scopul proiectului este de a crea un dispozitiv educativ și distractiv care combină componente de hardware și software într-un sistem embedded interactiv. Ideea a pornit de la dorința de a aduce jocurile clasice într-un format fizic, accesibil și portabil.

Consider că acest proiect este util deoarece dezvoltă abilități practice în domeniul microcontrolerelor, a interfeței hardware, afișajelor și programării logice. În plus, consola poate fi folosită ca instrument didactic în cadrul unor ateliere STEM pentru copii sau ca model demonstrativ pentru începători în domeniul electronicii.

Descriere generală

Proiectul este compus din mai multe module hardware și software care comunică între ele printr-un microcontroler central. Mai jos este o descriere schematică a componentelor:

Modul Joc de Memorie - LED RGB

- Butoane pentru introducerea secvenței

- Control logic pe microcontroler

- Algoritm de generare și verificare a secvenței

Modul Snake

- Ecran OLED

- 4 butoane direcționale (sus, jos, stânga, dreapta)

- Microcontroler care afișează jocul pe ecran și detectează coliziunile

Modul Piatra-Hârtie-Foarfecă

- 3 butoane pentru alegerea utilizatorului

- Algoritm de alegere random pentru robot

- Afișaj pe ecran cu alegerea robotului și scorul

Afișaj principal

- Afișează scorul curent și câștigătorul fiecărui joc

- Este partajat între Snake și Piatra-Hârtie-Foarfecă

Microcontroler Central

- Se ocupă de logica fiecărui joc, afișaje, intrări de la butoane și controlul LED-urilor

- Posibilități: Arduino Uno

Hardware Design

Listă de componente principale: - Microcontroler

- 4x Butoane

- LED RGB

- Ecran OLED

- Rezistențe pentru LED-uri și butoane

- Breadboard

- Sursă alimentare 5V (baterie, USB, sau adaptor)

Schemă electrică (descriere generală):

- Fiecare buton este conectat la un pin digital al microcontrolerului, cu rezistență pull-down/pull-up

- LED-urile sunt conectate la pinii digitali prin rezistențe limitatoare

- Ecranul OLED se conectează prin I2C/SPI

- Butoanele Snake conectate la pini separați și citiți în loop

- Tensiune alimentare comună de 5V pentru toate componentele

Diagrame de semnal (pentru Piatra-Hârtie-Foarfecă și memorie):

- Se poate folosi semnal digital LOW/HIGH pentru citirea butoanelor și activarea LED-urilor

- Semnal I2C pentru comunicarea cu ecranul

Rezultate simulare (dacă se fac):

- Se pot testa butoanele și LED-urile în simulatoare precum Tinkercad Circuits

- Se pot valida secvențele de LED în jocul de memorie și afișajul scorului

Poza prototip:

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

Introducere

Acest proiect constă într-o consolă interactivă care integrează trei jocuri clasice: un joc de memorie bazat pe LED-uri colorate, Snake afișat pe un ecran și controlat cu butoane, precum și Piatra-Hârtie-Foarfecă, în care utilizatorul se confruntă cu un oponent virtual.

Scopul proiectului este de a crea un dispozitiv educativ și distractiv care combină componente de hardware și software într-un sistem embedded interactiv. Ideea a pornit de la dorința de a aduce jocurile clasice într-un format fizic, accesibil și portabil.

Consider că acest proiect este util deoarece dezvoltă abilități practice în domeniul microcontrolerelor, a interfeței hardware, afișajelor și programării logice. În plus, consola poate fi folosită ca instrument didactic în cadrul unor ateliere STEM pentru copii sau ca model demonstrativ pentru începători în domeniul electronicii. ===== Descriere generală =====

Proiectul este compus din mai multe module hardware și software care comunică între ele printr-un microcontroler central. Mai jos este o descriere schematică a componentelor:

Modul Joc de Memorie

- LED RGB

- Butoane pentru introducerea secvenței

- Control logic pe microcontroler

- Algoritm de generare și verificare a secvenței

Modul Snake

- Ecran OLED

- 4 butoane direcționale (sus, jos, stânga, dreapta)

- Microcontroler care afișează jocul pe ecran și detectează coliziunile

Modul Piatra-Hârtie-Foarfecă

- 3 butoane pentru alegerea utilizatorului

- Algoritm de alegere random pentru robot

- Afișaj pe ecran cu alegerea robotului și scorul

Afișaj principal

- Afișează scorul curent și câștigătorul fiecărui joc

- Este partajat între Snake și Piatra-Hârtie-Foarfecă

Microcontroler Central

- Se ocupă de logica fiecărui joc, afișaje, intrări de la butoane și controlul LED-urilor

- Posibilități: Arduino Uno

===== Hardware Design =====

Listă de componente principale:

- Microcontroler

- 4x Butoane

- LED RGB

- Ecran OLED

- Rezistențe pentru LED-uri și butoane

- Breadboard

- Sursă alimentare 5V (baterie, USB, sau adaptor)

Schemă electrică (descriere generală):

- Fiecare buton este conectat la un pin digital al microcontrolerului, cu rezistență pull-down/pull-up

- LED-urile sunt conectate la pinii digitali prin rezistențe limitatoare

- Ecranul OLED se conectează prin I2C/SPI

- Butoanele Snake conectate la pini separați și citiți în loop

- Tensiune alimentare comună de 5V pentru toate componentele

Diagrame de semnal (pentru Piatra-Hârtie-Foarfecă și memorie):

- Se poate folosi semnal digital LOW/HIGH pentru citirea butoanelor și activarea LED-urilor

- Semnal I2C pentru comunicarea cu ecranul

Rezultate simulare (dacă se fac):

- Se pot testa butoanele și LED-urile în simulatoare precum Tinkercad Circuits

- Se pot valida secvențele de LED în jocul de memorie și afișajul scorului

===== Software Design =====

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

===== Rezultate Obţinute =====

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

===== Concluzii =====

===== Download =====

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

===== Jurnal =====

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

===== Bibliografie/Resurse =====

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2025/rnedelcu/ioana.ionescu2209.1747122657.txt.gz · Last modified: 2025/05/13 10:50 by ioana.ionescu2209
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0