This is an old revision of the document!
Scopul proiectului este de a crea un dispozitiv educativ și distractiv care combină componente de hardware și software într-un sistem embedded interactiv. Ideea a pornit de la dorința de a aduce jocurile clasice într-un format fizic, accesibil și portabil.
Consider că acest proiect este util deoarece dezvoltă abilități practice în domeniul microcontrolerelor, a interfeței hardware, afișajelor și programării logice. În plus, consola poate fi folosită ca instrument didactic în cadrul unor ateliere STEM pentru copii sau ca model demonstrativ pentru începători în domeniul electronicii.
Modul Joc de Memorie - LED RGB
- Butoane pentru introducerea secvenței
- Control logic pe microcontroler
- Algoritm de generare și verificare a secvenței
Modul Snake
- Ecran OLED
- 4 butoane direcționale (sus, jos, stânga, dreapta)
- Microcontroler care afișează jocul pe ecran și detectează coliziunile
Modul Piatra-Hârtie-Foarfecă
- 3 butoane pentru alegerea utilizatorului
- Algoritm de alegere random pentru robot
- Afișaj pe ecran cu alegerea robotului și scorul
Afișaj principal
- Afișează scorul curent și câștigătorul fiecărui joc
- Este partajat între Snake și Piatra-Hârtie-Foarfecă
Microcontroler Central
- Se ocupă de logica fiecărui joc, afișaje, intrări de la butoane și controlul LED-urilor
- Posibilități: Arduino Uno
Listă de componente principale: - Microcontroler
- 4x Butoane
- LED RGB
- Ecran OLED
- Rezistențe pentru LED-uri și butoane
- Breadboard
- Sursă alimentare 5V (baterie, USB, sau adaptor)
Schemă electrică (descriere generală):
- Fiecare buton este conectat la un pin digital al microcontrolerului, cu rezistență pull-down/pull-up
- LED-urile sunt conectate la pinii digitali prin rezistențe limitatoare
- Ecranul OLED se conectează prin I2C/SPI
- Butoanele Snake conectate la pini separați și citiți în loop
- Tensiune alimentare comună de 5V pentru toate componentele
Diagrame de semnal (pentru Piatra-Hârtie-Foarfecă și memorie):
- Se poate folosi semnal digital LOW/HIGH pentru citirea butoanelor și activarea LED-urilor
- Semnal I2C pentru comunicarea cu ecranul
Rezultate simulare (dacă se fac):
- Se pot testa butoanele și LED-urile în simulatoare precum Tinkercad Circuits
- Se pot valida secvențele de LED în jocul de memorie și afișajul scorului
Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.
Scopul proiectului este de a crea un dispozitiv educativ și distractiv care combină componente de hardware și software într-un sistem embedded interactiv. Ideea a pornit de la dorința de a aduce jocurile clasice într-un format fizic, accesibil și portabil.
Consider că acest proiect este util deoarece dezvoltă abilități practice în domeniul microcontrolerelor, a interfeței hardware, afișajelor și programării logice. În plus, consola poate fi folosită ca instrument didactic în cadrul unor ateliere STEM pentru copii sau ca model demonstrativ pentru începători în domeniul electronicii. ===== Descriere generală =====
Modul Joc de Memorie
- LED RGB
- Butoane pentru introducerea secvenței
- Control logic pe microcontroler
- Algoritm de generare și verificare a secvenței
Modul Snake
- Ecran OLED
- 4 butoane direcționale (sus, jos, stânga, dreapta)
- Microcontroler care afișează jocul pe ecran și detectează coliziunile
Modul Piatra-Hârtie-Foarfecă
- 3 butoane pentru alegerea utilizatorului
- Algoritm de alegere random pentru robot
- Afișaj pe ecran cu alegerea robotului și scorul
Afișaj principal
- Afișează scorul curent și câștigătorul fiecărui joc
- Este partajat între Snake și Piatra-Hârtie-Foarfecă
Microcontroler Central
- Se ocupă de logica fiecărui joc, afișaje, intrări de la butoane și controlul LED-urilor
- Posibilități: Arduino Uno
===== Hardware Design =====
- Microcontroler
- 4x Butoane
- LED RGB
- Ecran OLED
- Rezistențe pentru LED-uri și butoane
- Breadboard
- Sursă alimentare 5V (baterie, USB, sau adaptor)
Schemă electrică (descriere generală):
- Fiecare buton este conectat la un pin digital al microcontrolerului, cu rezistență pull-down/pull-up
- LED-urile sunt conectate la pinii digitali prin rezistențe limitatoare
- Ecranul OLED se conectează prin I2C/SPI
- Butoanele Snake conectate la pini separați și citiți în loop
- Tensiune alimentare comună de 5V pentru toate componentele
Diagrame de semnal (pentru Piatra-Hârtie-Foarfecă și memorie):
- Se poate folosi semnal digital LOW/HIGH pentru citirea butoanelor și activarea LED-urilor
- Semnal I2C pentru comunicarea cu ecranul
Rezultate simulare (dacă se fac):
- Se pot testa butoanele și LED-urile în simulatoare precum Tinkercad Circuits
- Se pot valida secvențele de LED în jocul de memorie și afișajul scorului
===== Software Design =====
===== Rezultate Obţinute =====
===== Concluzii =====
===== Download =====
Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.
===== Jurnal =====
===== Bibliografie/Resurse =====